پيشينه تحقيق دانش مفهومي معلمان رياضي
دانلود پيشينه تحقيق دانش مفهومي معلمان رياضي , باكيفيت ترين پيشينه تحقيق دانش مفهومي معلمان رياضي موجود, فايل پيشينه تحقيق دانش مفهومي معلمان رياضي , مقاله تحقيق پاورپوينت در مورد پيشينه تحقيق دانش مفهومي معلمان رياضي
دانلود نمونه پيشينه تحقيق دانش مفهومي معلمان رياضي كه در آن به بررسي (چارچوب) ادبيات نظري و پيشينه نظري پژوهش در تحقيقات داخلي و خارجي مي پردازيم. پيشينه تحقيق دانش مفهومي معلمان رياضي
دانلود نمونه پيشينه تحقيق دانش مفهومي معلمان رياضي كه در آن به بررسي (چارچوب) ادبيات نظري و پيشينه نظري پژوهش در تحقيقات داخلي و خارجي مي پردازيم.
مشخصات فايل
تعداد صفحات | 35 |
حجم | 278/477 كيلوبايت |
فرمت فايل اصلي | docx |
توضيحات كامل
پيشينه تحقيق دانش مفهومي معلمان رياضي عنوان نوشتار براي فصل دوم پايان نامه مي باشد. بال، بس ، اسليپ و تامس (2005)، چارچوبي را براي دانش رياضي مورد تدريس ارائه كردند. اين چارچوب، شامل چهار حوزه متمايز دانش محتوايي عمومي (CCK)، دانش محتوايي تخصصي (SCK)، دانش محتوا و دانشآموزان (KCS) و دانش محتوا و تدريس (KCT) است.
منظور از دانش محتوايي عمومي رياضي، دانش رياضي برنامه درسي مدرسهاي مانند اعداد اول، توانايي ضرب كسرها، تبديل كسر به اعداد اعشاري و از اين قبيل است. لازم است معلمان، ماده درسي خود را بشناسند و قدرت تشخيص اينكه چرا دانشآموزانشان، پاسخ نادرست دادهاند يا چرا تعريف كتاب درسي نادقيق است را داشته باشند. معلمان بايد نمادها را به درستي به كار ببرند و قادر به انجام كاري باشند كه از دانشآموزانشان انتظار انجامش را دارند (بال و ديگران، 2008).
دومين حوزه، دانش محتوايي تخصصي، دانش رياضي است كه معلمان در تدريس استفاده ميكنند. سومين حوزه، دانش محتوا و دانشآموزان، تركيب دانستن درباره دانشآموزان و دانستن درباره رياضيات است. لازم است كه معلمان، به آنچه كه دانشآموزان به دانستن آنها تمايل دارند، در مورد آن فكر ميكنند و آنچه را كه باعث گيج شدن آنها ميشود، پيشبيني كنند. به خصوص هنگام انتخاب مثال، مثالها به گونهاي باشند كه در دانشآموزان ايجاد علاقه كنند و باعث ايجاد انگيزه در آنها شود. و چهارمين حوزه، دانش محتوا و تدريس، تركيب دانستن درباره تدريس و دانستن درباره رياضيات است. دو حوزه آخر، با معني دانش درك آموزشي نزديكترند كه تركيبي از دانش رياضي و آموزش است.
فهرست مطالب
تعريف نظري دانش مفهومي
تعريف عملياتي دانش مفهومي
فصل دوم پيشينه تحقيق دانش مفهومي
دانش مفهومي
8-2-1 دانش رياضي براي تدريس
8-2-2 اهميت دانش معلمان در آموزش مناسب
9-2 باورهاي معلمان رياضي
جدول 1-2: رابطه بين باورها
اقتباس از: فدايي و احمدپور (1391)
پيشينه تحقيق
تحقيقات انجام شده خارجي
تحقيقات انجام شده داخلي
منابع و مآخذ
منابع فارسي
منابع انگليسي
توضيحات بيشتر و دانلود
صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود"
پشتيباني در صورت مشكل در دانلو فايل لطفا اول پيامك بديد 09214087336