دانلود پيشينه تحقيق خودپنداره-پاورپوينت و مقاله

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

دانلود پيشينه تحقيق خودپنداره-پاورپوينت و مقاله

۱۷ بازديد ۰ نظر

دانلود پيشينه تحقيق خودپنداره

دانلود دانلود پيشينه تحقيق خودپنداره , باكيفيت ترين دانلود پيشينه تحقيق خودپنداره موجود, فايل دانلود پيشينه تحقيق خودپنداره , مقاله تحقيق پاورپوينت در مورد دانلود پيشينه تحقيق خودپنداره

دانلود نمونه پيشينه تحقيق خودپنداره كه در آن به بررسي (چارچوب) ادبيات نظري و پيشينه نظري پژوهش در تحقيقات داخلي و خارجي مي پردازيم. دانلود پيشينه تحقيق خودپنداره

دانلود نمونه پيشينه تحقيق خودپنداره كه در آن به بررسي (چارچوب) ادبيات نظري و پيشينه نظري پژوهش در تحقيقات داخلي و خارجي مي پردازيم.


مشخصات فايل

تعداد صفحات 84
حجم 113/262 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي docx


توضيحات كامل

پيشينه تحقيق خودپنداره عنوان نوشتار براي فصل دوم پايان نامه مي باشد.

 

 

 

هر فرد در ذهن خود، تصويري از خويشتن دارد و اين پنداشت كلي فرد از شخصيت خودش را، خودپنداره مي نامند. اين مفهوم، در واقع يكي از عوامل دروني مؤثر بر رفتار انسان است كه در سال هاي اخير مورد توجه متخصصان تعليم و تربيت قرار گرفته است. به عبارتي ديگر، هر انسان برداشت و تصوري از وجود خويشتن دارد، كه مي توان آن را هويت شخصي يا خود ناميد. پاسخگويي به سؤالاتي از قبيل اين كه: شما چه  طور آدمي هستيد؟ چگونه خودتان را توصيف مي كنيد؟ برداشت و تصور هر شخص را از خود روشن مي سازد.

 

 

 


مفهوم خودپنداره همچنين به معني جمع آوري دانش در مورد خويشتن است، مانند باورهاي فرد نسبت به ويژگي هاي شخصيتي، جسمي، توانايي ها، ارزش ها و اهداف. خودپنداره اساس ارزيابي فرد از خود و جهان پيرامونش را تشكيل مي دهد (صفايي، بيگدلي و طالع پسند، 1390). از ديدگاه برخي از نظريه پردازان، خودپنداره مفهومي سلسله مراتبي و چند بعدي است. به عبارت ديگر اطلاعات در مورد خود، به كمك آگاهي از  علوم خود در زمينه هاي رياضي، تاريخ و انگليسي و آگاهي از شيوه هاي زندگي كردن و كار كردن خود به وجود مي آيد.

 

 

 

 

خودپنداره و آگاهي از خود با افزايش سن متفاوت مي گردد. با بالا رفتن سن و حركت از دوره ي كودكي به سمت نوجواني و جواني، توانايي افراد براي مشخص كردن نقاط قوت و ضعف خويش افزايش پيدا مي كند (ديفريتز و رن ، 2013). در واقع خود در اوايل زندگي شكل مي گيرد و با استفاده از تجربيات بعدي اصلاح مي شود. در ابتدا، كودكان از طريق كسب و سازمان-دهي اطلاعات مربوط به خود، قادر به درك رابطه بين خود و جهان اجتماعي شان هستند. اين فرآيند رشد، نتيجه ي ظهور مهارت هاي شناختي و روابط اجتماعي با خانواده و همسالان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعريف نظري خودپنداره

تعريف عملياتي خودپنداره

فصل دوم پيشينه تحقيق خودپنداره

-    2-2-4- خودپنداره    2
2-2-4- 1- ماهيت خودپنداره    2
2-2-4-2-تاريخچهي خودپنداره    5
2-2-4-3 علل پيدايش پديده خود و خودپنداره    7
2-2-4-4-تعريف خودپنداره    10

2-2-4-5-ديدگاههاي نظري در مورد خود و خودپنداره    15

2-2-4-5- 1- نظريه ي راجرز خود و خودپنداره    15
2-2-4-5-2-نظريه ي مازلو خود و خودپنداره    19
2-2-4-5-3-نظريه ي آدلر خود و خودپنداره     20
2-2-4-5-4-نظريه ي كوپراسميت خود و خودپنداره    21
2-2-4-5-5-نظريه ي آلپورت خود و خودپنداره    23
2-2-4-5-6-نظريه ي ويليام جيمز خود و خودپنداره    23
1)    خودپندارهي بنيادي     24
2)    خودپندارهي ناپايدار ( گذرا):    24
3)    خودپندارهي اجتماعي    25
4)    خودپندارهي آرماني    26
2-2-4-5-7-ديدگاه اسلام    28
2-2-4-5-8-ساير ديدگاهها    29
1)    ديدگاه اجتماعي    29
2)    ديدگاه شناختي    30
3)    ديدگاه شناختي اجتماعي    30
2-2-4-6- خودپنداره و عزت نفس    31
2-2-4-7- انواع خودپنداره    33
2-2-4-8- تفاوتهاي جنسي در تصوير بدني    36
2-2-4-9- عناصر خودپنداره    37
ساراسوت خودپنداره را داراي شش بعد زير ميداند:    38
2-2-4-10- تأثيرات خودپنداره بر رفتار    39
-    2-3- پيشينه ي پژوهشي    41
2-3-1- تحقيقات انجام شده در خارج از كشور    41
2-3-2- تحقيقات انجام شده در داخل كشور    45
-    منابع    52

 

منابع و مآخذ
منابع فارسي    
منابع انگليسي

 


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود"

پشتيباني در صورت مشكل در دانلو فايل لطفا اول پيامك بديد 09214087336

مقاله در مورد بحران | پاورپوينت بحران
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.