پيشينه تحقيق درك شنيداري-پاورپوينت و مقاله

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

پيشينه تحقيق درك شنيداري-پاورپوينت و مقاله

۱۶ بازديد ۰ نظر

پيشينه تحقيق درك شنيداري

دانلود پيشينه تحقيق درك شنيداري , باكيفيت ترين پيشينه تحقيق درك شنيداري موجود, فايل پيشينه تحقيق درك شنيداري , مقاله تحقيق پاورپوينت در مورد پيشينه تحقيق درك شنيداري

دانلود نمونه پيشينه تحقيق درك شنيداري  كه در آن به بررسي (چارچوب) ادبيات نظري و پيشينه نظري پژوهش در تحقيقات داخلي و خارجي مي پردازيم. پيشينه تحقيق درك شنيداري

دانلود نمونه پيشينه تحقيق درك شنيداري  كه در آن به بررسي (چارچوب) ادبيات نظري و پيشينه نظري پژوهش در تحقيقات داخلي و خارجي مي پردازيم.


مشخصات فايل

تعداد صفحات 58
حجم 115/757 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي docx


توضيحات كامل

در فصل دوم پايان نامه كه با عنوان پيشينه تحقيق درك شنيداري مي باشد .

 

 

 

مهارت شنيدن از اهميت ويژه‌اي در فراگيري زبان دوم برخوردار است. مهارت شنيدن، مهارت ادراكيِ پويايي است كه الزامات و ويژگي‌هاي خاص خود را دارد. فراگيري شنيدن در زبان اول و دوم ويژگي‌هاي متفاوتي دارد. شنيدن تعاملي هم پاي شنيدن غيرتعاملي از اهميت برخوردار است. متون كتبي و شفاهي نيز ويژگي‌هاي خاص خود را دارند و در مهارت شنيدن با متون شفاهي رو به رو هستيم. همين‌طور دانش فراشناختي اهميت ويژه‌اي در درك شنيداري دارد. مهارت شنيدن بنابر الگوهاي پردازشي بالا به پايين كه در برگيرنده دانش پيشين است و پايين به بالا كه شامل دانش زباني مي‌شود، پردازش مي‌شود و تعامل دانش زباني و دانش پيشين است كه در درك مؤثر شنيداري مؤثر مي‌افتد. 

 

 


گرچه درباره نقش مهم شنيدن در زبان‌آموزي كم و بيش اتفاق نظر وجود دارد، اما درك شنيداري حوزه پژوهشي جواني است كه شايسته توجه بيش‌تر است. دانش ما درباره راهبردهاي درك شنيداري هنوز محدود است، زيرا بيش‌تر پژوهش‌ها در زمينه راهبردهاي يادگيري توجه خود را به مهارت‌هاي خواندن، نوشتن و صحبت كردن معطوف ساخته‌اند. در اين بخش، به مطالعات صورت گرفته در زمينه‌هاي مرتبط با پژوهش حاضر مي‌پردازيم و نتايج آن‌ها را مورد تحليل قرار مي‌دهيم. در پژوهش هاي انجام شده در زمينه  رابطه بين درك شنيداري و راهبردهاي شنيداري، توجه بيش‌تر به رابطه بين درك شنيداري موفقيت‌آميز و به كارگيري راهبردها معطوف بوده است. ادعاي اصلي نظريه‌پردازان به كارگيري راهبردها، ارتقا كنش شنيداري زبان‌آموزان در اثر به-كارگيري راهبردها است. بيش‌تر پژوهش‌ها حول محور "شنوندگان موفق" و "شنوندگان ناموفق" طرح ريزي شده است. 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب
-1-10 مفاهيم و اصطلاحات تخصصي    10
فصل دوم پايان نامه و پيشينه نظري درك شنيداري
مباني نظري و پيشينه پژوهش    12
 -2-1 مباني نظري    12
-2-1-1 مقدمه    13
-2-1-2 فراگيري مهارت‌هاي زبان دوم از ديدگاه شناختي    13
-2-1-3مهارت شنيدن در زبان اول و دوم    15
-2-1-4 اهميت شنيدن در فراگيري زبان دوم    17
-2-1-5اهميت فراشناخت در درك شنيداري    18
-2-1-6 الگوهاي پردازشي شنيدن    23
-2-1-6-1 پردازش بالا به پايين: دانش پيشين    23
-2-1-6-2 دانش پيشين: دانش طرحوارهاي و بافتي    24
-2-1-6-3 دانش پيشين: سازمان دهندهي مقدم    25
-2-1-6-4 پردازش پايين به بالا: دانش زباني    28
-2-1-6-5 تعامل دانشزباني و دانش پيشين در جبران كاستيهاي د رك شنيداري    29
-2-1-7 شنيدن تعاملي و غيرتعاملي    30
-2-1-8 تفاوت متون كتبي و شفاهي: تفاوت‌ها و دشواري‌ها    33
-2-3پيشينه    35
-2-3-1 مقدمه    35
-2-3-2 رابطه بين درك شنيداري و راهبردهاي شنيداري    36
-2-3-2 به كارگيري راهبردهاي شنيداري، تفاوت‌ها و رفتارها    42
-2-3-3 راهبردهاي شنيداري و دانش پيشين    45
-2-3-4 آموزش راهبردهاي شنيداري و درك شنيداري    52
-2-3-5 تعامل راهبردها در درك شنيداري    57
كتابنامه    61

منابع
منابع فارسي    
منابع انگليسي

 


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود"

پشتيباني در صورت مشكل در دانلو فايل لطفا اول پيامك بديد 09214087336

مقاله در مورد بحران | پاورپوينت بحران
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.