دانلود تحقيق در مورد مرزه

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

دانلود تحقيق در مورد مرزه

۱۶ بازديد ۱ نظر
دانلود تحقيق در مورد مرزه

دانلود-تحقيق-در-مورد-مرزه

با دانلود تحقيق در مورد مرزه در خدمت شما عزيزان هستيم.اين تحقيق مرزه را با فرمت word   و قابل ويرايش و با قيمت بسيار مناسب براي شما قرار داديم.جهت دانلود تحقيق مرزه ادامه مطالب را بخوانيد.

نام فايل:تحقيق در مورد مرزه

فرمت فايل:word و قابل ويرايش 

تعداد صفحات فايل:3 صفحه

قسمتي از فايل:

 مرزه گياهى است بسيار معطر كه هضم غذا را آسان مى كند و نفخ و التهابات شكم را برطرف مى كند و عفونت معده را از بين مى برد.مرزه در موارد ناراحتى هاى سينه، سرفه، لاغرى، دردهاى رماتيسمى و عصبى به كار مى رود. همچنين استفاده از اين گياه كرم هاى معده و روده را دفع مى كند. در سوءهاضمه، يرقان و در رفع اسهال هاى حاد و مزمن اثرات قاطعى دارد و به عنوان ضد خارش پوست و ضد كهير و آلرژى و رفع اگزما به كار مى رود.در استعمال خارجى جهت تسكين دردهاى رماتيسمى و دردهاى عصبى و كودكان مبتلا به راشيتيسم مورد استفاده قرار مى گيرد.

دانلود فايل

 

گیاه شناسی مرزه

  • مرزه گیاهی با برگ‌های صاف و گل‌های کوچک است.
  • ارتفاع بوته این گیاه به ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر می‌رسد.
  • مرزه گیاهی است یکساله از تیره نعناعیان دارای ساقه‌های متعدد و به رنگ مایل به قرمز است که به حالت وحشی در اروپای جنوبی و آسیا (از جمله ایران) به فراوانی می‌روید.
  • مرزه سرشار از ویتامین‌های B، A ،C، نیاسین، تیامین و پیرودوکسین است. همچنین این گیاه سرشار از فیبر و مواد معدنی بوده که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است.
  • نام گیاه شناسی این گیاه دارویی بستگی به فصل کشت آن دارد. نوع تابستانه آن Satureja hortensis ناميده مي شود؛ و نام زمستانه اش Satureja montana است. مرزه تابستانه گیاهی سالیانه است منتها مرزه زمستانه دائما در حال رشد است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.