آشنایی با مدل تعالی سازمانی

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

آشنایی با مدل تعالی سازمانی

۶ بازديد ۰ نظر

آشنایی با مدل تعالی سازمانی

آشنایی با مدل تعالی سازمانی

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2.152 مگا بایت
تعداد صفحات 111
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

بخش اول:

مروری بر مدلهای سرآمدی سازمانی

بخش دوم:

ارزشها و مفاهیم سر آمدی و معیارهای مدلEFQM/

بخش سوم:

مرورسیستم امتیازدهی و معرفی منطق RADAR

بخش چهارم:

خود ازریابی

بخش پنجم:

معرفی جوایز و فرایند جوایز ملی در ایران

قسمتی از متن

مدیریت کیفیت جامع (TQM)

مدیریت کیفیت جامع (TQM) را میتوان بعنوان یک فرهنگ مدیریتی که بطور مداوم در حال تکامل است تعریف نمود.

این رویکرد شامل ارزشها (Values)، تکنیک‌ها (Techniques)، متدولوژی‌ها (Methodologies) و ابزارهائی (Tools) است که هدف آنها افزایش بهره‌وری، رضایت مشتریان و بهبود مستمر ازطریق مشارکت عمومی کارکنان و کاهش منابع مورد نیاز است.

مدل تعالی سازمانی Busines*******cellence Models

عبارت است از یک قالب یـا چارچوب که از طرف شخص ، گروه ، موسسه، کشور، سازمای محلی یا بین‌المللی برای مقایسه، انتخاب و ارتقای عملکرد سازمانها و شرکت‌ها طراحی وتعمیق می یابد.

جایزه کیفیت دمینگ

جایزه دمینگ در سال1951 به پیشنهاد آقای کنچی کویاناگی (Kenchi Koyanagi)، توسط اتحادیه مهندسین و دانشمندان ژاپنی (JUSE) به یادبود خدمات برجسته دکتر دمینگ ایجاد شده است

انواع جایزه دمینگ

1- جایزه دمینگ برای افراد حقیقی (Individuals)

به افرادی اهدا میشود که مطالعات جامع و نقش مهمی در گسترش و پیاده سازی موفق TQM با استفاده از روشهای آماری داشته اند.

2- جایزه کاربردی دمینگ (Application)

به شرکتهایی اهدا میشود که در پیاده سازی و استفاده از TQM به نتایج درخشانی رسیده اند و از این طریق بهبود های مهم و قابل توجهی در عملکرد خود ایجاد کرده اند.

جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج امریکا

این جایزه به عنوان موتورمحرکه شرکتهای آمریکایی با بررسی نقاط قوت و ضعف جایزه کیفیت در ژاپن توسط گروهی از کارشناسان آمریکایی شکل گرفت.

آغاز بکار در سال 1987 با امضای قانون شماره 107-100 توسط رونالد ریگان و اعطای جایزه همه ساله در کاخ سفید توسط ریاست جمهور وقت آمریکا می باشد.

کاربردها و مزایای مدل تعالی سازمانی EFQM

  • § ابزاری برای خود ارزیابی به منظور تعیین موقعیت سازمان‌ها در مسیر تعالی
  • § کمک به درک فاصله بین وضع موجود و وضع مطلوب (هدف) و برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف
  • § مبنایی برای ایجاد زبان و تفکر مشترک در تمامی ابعاد سازمان و در همه حوزه‌های عملکرد و چارچوبی برای اندازه گیری عملکرد سازمان .
  • § شناسایی نقاط قوت و نواحی بهبود سازمان
  • § امکان و انجام مقایسه با بیرون از سازمان ( Benchmarking )
  • § توجه به اهداف درون سازمانی و نتایج کسب شده در سازمان
  • § امکان شرکت و برنده شدن در فرایند جایزه
  • § توجه به نیازهای همه ذی نفعان سازمان

و......

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.