مبانی نظری تبلیغات، فروش محصول

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

مبانی نظری تبلیغات، فروش محصول

۷ بازديد ۰ نظر

مبانی نظری تبلیغات، فروش محصول

مبانی نظری تبلیغات، فروش محصول

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات 12
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

توضیحات:

دانلود مبانی نظری تبلیغات،فروش محصول در 12 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

بخشی از متن :

مبانی نظری تبلیغات،فروش محصول

فصل دوم: پیشینة تحقیق

تاریخچه :‌

پانزده سال پس از پایان جنگ جهانی دوم ،‌تبلیغات آمریکایی، مسائل مربوط به خودروها، بزرگراه ها، الگوهای جدید مصرف شهری و انفجار رسانه های تبلیغاتی را به مرحله ای سوق دادند که موفق ترین نقطه تاریخ آمریکا از سال های دهه بیست به بعد بود. با پشت سر گذاشتن قحطی دوران رکود اقتصادی و تنگناهای زمان جنگ ،‌سود حاصل از تبلیغات دو برابر شد و فقط در پنج سال ( از 1945 تا 1950 ) از 9/2 میلیارد دلار به 7/5 میلیارد دلار رسید.

خیلی از خاطره انگیزترین آگهیهای دهه پنجاه به طریقه متحرک سازی یا نقاشی‌های ثابت بود.

معروف ترین آنها، نقاشی متحرک ژل –ا بود که کار مشترک موریس سنداک و سائول استینبرگ به حساب می آمد. برخی از شخصیت های خلاق شده در آن زمان هنوز به کار گرفته می‌شود مثل پریان در حال غرق پاک کننده آژاکس ،‌طوطی تیغ ژیلت، پنگوئن سیگار کول و اسپیدی آلکا- سلتزر.

زنان صرفاً در خدمت فروش نبودند بلکه به خرید اجناس کمک می‌کردند. به تبع امروز نهی هایی که در استفاده از زنان به عنوان معرف اجناس پیش آمد در نظام تبلیغات ردپایی آشکار از توصیف مردانه به چشم می خورد.

برای اینکه بخواهیم به موج تازه ای که در تبلیغات پدید آمده بود اشاره کرد باید از آگهی آلکا-سلتزر یاد کرد که در 1964 ساخته شد. این آگهی درباره معده و اشتها بود. سال ها بود که کودک کارتونی به نام اسپیدی آلکا –سلتزر مردم را زیر سلطه خود داشت. این کودک کلاهی قرصی شکل به سر داشت و با جیغ و داد و صدای حاصل از باز کردن شیشه نوشیدنی ها ،‌مردم را سرگرم می‌کرد. آژانس جک تینکر با بررسی این کارتون تصمیم گرفت که به آن کمی طنز و واقع گرایی اضافه کند. فیلمی‌که آن آژانس ساخت چیز زیادی برای نمایش نداشت اما خیلی سریع موفق شد که مردم را به وجد در آورد و در آنها ایجاد هیجان کند. پیام آگهی این بود :‌هیچ اهمیت ندارد که معده شما چه شکلی دارد ،‌اما اگر دوست ندارید معده تان از شکل بیفتد ،‌از آلکا –سلتزر استفاده کنید. پس از مدتی ،‌این فیلم به یک نمونه کلاسیک تبدیل شد.

برنامه های تلویزیونی مرسوم در اواسط دهه شصت، کمدی های دیوانه وار بودند که موقعیت های خیالی داشتند. آن موقع بهترین دوست اسبی سخنگو، بهترین همسر زنی ساحره ،‌بهترین عمو موجودی اهل مریخ و بهترین مادر خودرو بود. با در نظر گرفتن آن زمان کمی عجیب به نظر می آید که یکی از مهم ترین شخصیت های عامه پسند، شوالیه ای سفید به نام آژاکس باشد.

فهرست مطالب :

تاریخچه :‌

فرق روابط عمومی و تبلیغات :

فروش به خودی خود رخ نمی‌دهد:

هزینه وفاداری مشتری‌:‌

آگهی تلویزیونی را چگونه بسازیم تا محصولاتمان را بفروشد :

ماتریس ذهنی فروش در تبلیغات :

آگهی خوب چیست ؟‌

واژه پروپاگاندا در تبلیغات :‌

نتایج :‌

نظریه :

منابع و ماخذ :

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.