پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری

۶ بازديد ۰ نظر

پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری

دانلود پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوریدانلود پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری پیشینهومبانینظریفرهنگبازارمحوریپیشینهمبانینظریفرهنگبازارمحوری

-------

پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری
پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 46
حجم فایل: 0
قیمت: 57200 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 46 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏فرهنگ بازارمحوری
‏فرهنگ بازارمحوری چیست‏
‏ مدیریت بازاریابی عبارت است از (( تجزیه و تحلیل ،طرح ریزی، اجرا و کنترل برنامه های تعیین شده برای فراهم آوردن مبادلات مطلوب بابازارهای موردنظر به منظور دستیابی به هدف های سازمان )) . باریه هاپسون ،جک لوگاری ،استیو مورگاتروید :مدیریت بازاریابی را کوششی آگاهانه برای دستیابی به نتایج مبادله مطلوب با بازارهای موردنظر معرفی کرده اند . شناخت فلسفه هایی که راهنمای اینگونه تلاش های بازاریابی هستند و آگاهی از ارزش نسبی هریک از آن ها در رابطه با (( سازمان )) ، (( مشتریان )) ، (( جامعه )) ، موضوع مورد بحث ،در این بخش است پنج مفهوم و گرایش وجود دارد که سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی می توانند در اجرای فعالیت های بازاریابی خود آنها را بررسی و پیگیری کنند .بازارمحوری ایده ای جدید در تاریخ روابط و مبادلات به حساب می آید و بر این اساس است که وظیفه ی اصلی و سازمان تعیین نیازها ،خواسته و ارزش های بازار هدف و تطبیق سازمان برای ارضای آن ها به گونه ای موثرتر و مفیدتر از سایر رقباست . مفروضات عمده این گرایش به شرح زیر است :
‏الف ) سازمان رسالت خود را ارضای خواسته های مشخص گروهی از مشتریان معین می داند .
‏ب ) سازمان تشخیص می دهد که ارضای خواسته ها مستلزم ایجاد برنامه ای پویا برای تحقق بازاریابی جهت آگاهی از خواسته هاست .
‏ج )سازمان تشخیص می دهد که فعالیت های آن باید تحت کنترل آمیخته ی بازاریابی باشد.
‏د ) سازمان باور دارد که ارضای مشتریان به نحو مطلوب باعث ایجاد وفاداری ،اعتقاد ،تکرار معامله و تجارت می شود که همه عواملی حیاتی در برآورده شدن هدف های سازمان هستند .
‏باریه هاپسون ، جک لوگاری ،استیو مورگاتروید پایه های گرایش بازاریابی را چهار عامل معرفی کردند:الف )خریدار گرایی :علت وجودی سازمان ارضا کردن خواسته های مشتریان هدف است . ب )نگرش سیستمی :سازمان باید به تصمیم گیری با نظر سیستمی بنگرد . ج )هدف گرایی : سازمان باید در جستجوی بازده رضایتبخش برای سرمایه گذاری های صاحبان شرکت باشد . د ) بازارگرایی همگانی سازمان باید دارای بینش وسیعی باشد .
‏ بازاریابی‏ ‏بحثی‏ ‏درباره‏ ‏مشتریان‏ ‏و‏ ‏بازار‏ ‏است‏. ‏یک‏ ‏شرکت‏ ‏برای‏ ‏آن‏ ‏که‏ ‏موفق‏ ‏باشد‏ ‏باید‏ ‏اهداف‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏بر‏ ‏روی‏ ‏آرزوهای‏ ‏مشتری‏ ‏و‏ ‏الزامات‏ ‏بازار‏ ‏تنظیم‏ ‏کند‏. ‏بنابراین‏ ‏بازاریابی‏ ‏از‏ ‏این‏ ‏منظر‏ ‏یک‏ ‏ابزار‏ ‏مدیریت‏ ‏است‏.‏بازاریابی‏ ‏آمیزه‏ ‏ای‏ ‏از‏ ‏محصولات‏ ‏نوآورانه،‏ ‏ارزیابی‏ ‏آرا،‏ ‏حضور‏ ‏بروشوری،
‏ ‏حضور‏ ‏اینترنتی،‏ ‏داشتن‏ ‏مجلات‏ ‏مخصوص‏ ‏مشتریان،‏ ‏داشتن‏ ‏برنامه‏ ‏های‏ ‏خبری‏ ‏و‏ ‏قیمت‏ ‏های‏ ‏منطقی‏ ‏است‏.‏برای‏ ‏معرفی‏ ‏مناسب‏ ‏یک‏ ‏شرکت‏ ‏لازم‏ ‏است‏ ‏اهداف،‏ ‏محصولات،‏ ‏نگرش‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏کنش‏ ‏های‏ ‏همه‏ ‏بخش‏ ‏های‏ ‏شرکت‏ ‏در‏ ‏هماهنگی‏ ‏با‏ ‏یکدیگر‏ ‏باشند‏.
‏شرکت‏ ‏ها‏ ‏به‏ ‏مفاهیم‏ ‏و‏ ‏استراتژی‏ ‏هایی‏ ‏نیاز‏ ‏دارند‏ ‏که‏ ‏نقاط‏ ‏تمایز‏ ‏آن‏ ‏ها‏ ‏با‏ ‏دیگران‏ ‏را‏ ‏نشان‏ ‏دهد‏.
‏وقتی‏ ‏شرکتی‏ ‏حضور‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏بازار‏ ‏برپایه‏ ‏یک‏ ‏مفهوم‏ ‏ارتباطی‏ ‏همگرا‏ ‏بنا‏ ‏کند‏ ‏خودش‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏رقابت‏ ‏ها‏ ‏بیمه‏ ‏کرده‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏مفهوم‏ ‏ارتباطی‏ ‏همگرا‏ ‏هم‏ ‏چیزی‏ ‏نیست‏ ‏جز‏ ‏داشتن‏ ‏یک‏ ‏استراتژی‏ ‏که‏ ‏تمام‏ ‏اهداف،‏ ‏محصولات،‏ ‏نگرش‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏کنش‏ ‏های‏ ‏شرکت‏ ‏را‏ ‏همسو‏ ‏ساخته‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏جهت‏ ‏آرزوهای‏ ‏مشتری‏ ‏به‏ ‏کار‏ ‏گیرد‏.
‏●‏ ‏تعیین‏ ‏اهداف
‏اهداف‏ ‏شرکت‏ ‏را‏ ‏می‏ ‏توان‏ ‏از‏ ‏طریق‏ ‏سه‏ ‏پرسش‏ ‏استخراج‏ ‏کرد‏.
‏۱) ‏چقدر‏ ‏می‏ ‏خواهید‏ ‏به‏ ‏دست‏ ‏آورید؟
‏۲) ‏چقدر‏ ‏باید‏ ‏به‏ ‏دست‏ ‏آورید؟
‏۳) ‏چقدر‏ ‏می‏ ‏توان‏ ‏به‏ ‏دست‏ ‏آورد؟
‏پرسش‏ ‏اول‏ (‏چقدر‏ ‏می‏ ‏خواهید‏ ‏به‏ ‏دست‏ ‏آورید؟‏) ‏در‏ ‏واقع‏ ‏پرسشی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏ملاحظات‏ ‏استراتژیک‏ ‏و‏ ‏برنامه‏ ‏ریزی‏ ‏شرکت‏ ‏را‏ ‏هدف‏ ‏می‏ ‏گیرد‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏اصل‏ ‏همان‏ ‏تعهدات‏ ‏کارکنان‏ ‏و‏ ‏مدیریت‏ ‏شرکت‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏چقدر‏ ‏می‏ ‏خواهند‏.
‏اما‏ ‏پرسش‏ ‏دوم‏ (‏چقدر‏ ‏باید‏ ‏به‏ ‏دست‏ ‏آورید‏) ‏تعیین‏ ‏میزان‏ ‏فروش‏ ‏و‏ ‏سود‏ ‏حاشیه‏ ‏مورد‏ ‏نظر‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏قیمت‏ ‏گذاری‏ ‏را‏ ‏هم‏ ‏در‏ ‏برمی‏ ‏گیرد‏. ‏و‏ ‏اما‏ ‏پرسش‏ ‏سوم‏ (‏چقدر‏ ‏می‏ ‏توان‏ ‏به‏ ‏دست‏ ‏آورد‏!) ‏به‏ ‏مواردی‏ ‏مثل‏ ‏پتانسیل‏ ‏شرکت‏ ‏و‏ ‏نیازهای‏ ‏بازار‏ ‏مربوط‏ ‏می‏ ‏شود‏.‏اهداف‏ ‏عمومی‏ ‏بازاریابی‏ ‏عبارتند‏ ‏از‏:
‏▪‏ ‏بهبود‏ ‏موقعیت‏ ‏شرکت‏ ‏در‏ ‏بازار
‏▪‏ ‏افزایش‏ ‏رضایت‏ ‏مشتری
‏▪‏ ‏تقویت‏ ‏چهره‏ ‏شرکت
‏▪‏ ‏ارتقای‏ ‏سابقه‏ ‏شرکت
‏●‏ ‏نقش‏ ‏پایه‏ ‏ای‏ ‏اطلاعات : ثبت‏ ‏پیوسته‏ ‏واکنش‏ ‏های‏ ‏مشتریان‏ (‏پس‏ ‏فرمت‏ ‏ها‏) ‏و‏ ‏بررسی‏ ‏پیوسته‏ ‏آن‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏نیز‏ ‏آن‏ ‏چه‏ ‏مشتریان‏ ‏در‏ ‏ارتباط‏ ‏با‏ ‏بخش‏ ‏فروش‏ ‏شرکت‏ ‏مطرح‏ ‏کرده‏ ‏اند‏ ‏یک‏ ‏کار‏ ‏کاملا‏ ‏ضروری‏ ‏است‏. ‏این‏ ‏اطلاعات‏ ‏باید‏ ‏توسط‏ ‏نرم‏ ‏افزارهای‏ ‏مناسب،‏ ‏ثبت‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏هنگام‏ ‏شود‏.

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پیشینه تحقیق فرهنگ بازارمحوری
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.