پیشینه تحقیق دانشگاه و صنعت
پیشینه تحقیق دانشگاه و صنعت پیشینه تحقیق دانشگاه و صنعتدانلود پیشینه تحقیق دانشگاه و صنعت پیشینهومبانینظریدانشگاهوصنعتپیشینهمبانینظریدانشگاهصنعت-------
پیشینه تحقیق دانشگاه و صنعت
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 225
حجم فایل: 0
قیمت: 70400 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 225 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظری وپیشینه تحقیق دانشگاه وصنعت
2 قسمت اول : پیشینه تحقیق در جهان 13
1-1-2 تاریخچه ارتباط دانشگاه با صنعت و تجاری سازی نتایج تحقیقات صنایع در خارج از ایران
(پیشینه موضوعی) . 13
2-1-2 پیشینه مطالعاتی تحقیق در جهان 16
2-2 قسمت دوم : پیشینه تحقیق در ایران 30
1-2-2 تاریخچه ارتباط دانشگاه با صنعت و تجاری سازی تحقیقات در صنایع در ایران
(پیشینه موضوعی) . 30
2-2-2 پیشینه مطالعاتی تحقیق در ایران 33
3-2 قسمت سوم : مبانی نظری تحقیق 40
1-3-2 همکاری دانشگاه و صنعت 40
2-3-2 همکاری دانشگاه و صنعت بر اساس مطالعات در غرب 41
3-3-2 ارتباط دانشگاه و صنعت بر اساس مطالعات در ایران 42
4-3-2 دستاورد تعامل دانشگاه و صنعت در امریکا و انگلستان 42
5-3-2 ارتباط صنایع کوچک و متوسط با دانشگاه و نقش آن در توسعه ملی 45
6-3-2 ارتباط دانشگاهها با صنایع کوچک و متوسط 46
7-3-2 جهانی شدن اقتصاد و هدف گذاری آموزش عالی به سمت تولید دانش کاربردی 47
8-3-2 ظهور دانشگاههای جدید به منزله مغز جامعه هوشمند و پاسخگو به نیازهای علمی بازار 49
9-3-2 تأثیر ارتباطات بین المللی و توسعه علمی در تقویت تعامل دانشگاهها و صنایع 50
10-3-2 آموزش از راه دور و نقش آن در ارائه خدمات به صنایع 50
11-3-2 ظهور صنایع دانش و اقتصاد دانش 50
12-3-2 تفاوت در انتقال تکنولوژی از دانشگاه به صنایع دانش محور و صنایع توسعه محور در
دانشگاههای هلند 51
13 -3-2 مشکلات موجود در مدل صنایع توسعه محور و مدل صنایع دانش محور 51
14-3-2 همکاریهای علمی بینالمللی آموزش عالی و کمک به کاهش فاصله میان دانش
و فناوری صنعتی 52
15-3-2 اهداف آموزش عالی و ارتباط آن با اقتصاد بازار 52
16-3-2 اهمیت کارآیی بیرونی آموزش عالی در پیشبرد اهداف اجتماعی و اقتصادی 52
17-3-2 روشهای تشویقی دولت برای برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت 53
18-3-2 انواع مدل های حمایتی دولت از صنایع کوچک و متوسط 56
19-3-2 پشتیبانی و توسعه بنگاههای اقتصادی 57
20-3-2 تفاوتهای فرهنگی میان دانشگاه و صنعت 58
21-3-2 قوانین و مجموعه مبانی اخلاقی همکاری با صنعت 59
22-3-2 مالکیت فکری چیست؟ 60
23-3-2اهمیت مالکیت فکری در اقتصاد بازار 60
24-3-2 کنترل مالکیت فکری و خلق دانش دردانشگاههای انگلستان 61
25-3-2 وضعیت مالکیت فکری در ایران 61
26-3-2 اهداف سازمان جهانی مالکیت معنوی 62
27-3-2 اهداف تنظیم آییننامه مالکیت فکری در دانشگاه ها 62
28-3-2 مدیریت مالکیت فکری در ارتباط دانشگاه و صنعت 63
29-3-2 خطر و سرمایه در معرض خطر در پروژه های تحقیقاتی دانشگاه و صنعت 63
30-3-2 رازداری یا انتشار نتایج تحقیقات از دیدگاه صنایع و دانشگاه ها 64
31-3-2 نقش واسطهها در ارتباط دانشگاه و صنعت 65
32-3-2 الگوی توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت 66
1-32-3-2 وظایف و ساختارهای سازمانی واسطه داخلی 66
2-32-3-2 وظایف و ساختار سازمانی واسطه خارجی 67
33-3-2 نقش واسطههای خارجی غیرمتمرکز در ارتباط میان دانشگاه و صنعت . 67
34-3-2 مدیریت و استقلال واسطه ها و کنترل آنها در تعامل دانشگاه و صنعت 67
35-3-2 مدیریت مالی ارتباط دانشگاه و صنعت و نقش آن در بهبود این تعامل . 68
36-3-2 رویکردهای تعیین هزینه و قیمت گذاری خدمات دانشگاه به صنعت 70
37-3-2 توزیع درآمد حاصل از فعالیتهای ارتباط با صنعت 70
38-3-2 توزیع درآمد بدست آمده از تجاری کردن حق اختراعها و حق امتیازها 71
39-3-2 توزیع درآمد بدست آمده از هزینههای بالاسری(سربار) یا مازاد درآمد ایجاد شده 71
40-3-2 مدیریت کارکنان در ارتباط دانشگاه و صنعت 72
41-3-2 استخدام کارکنان و مدیریت منابع انسانی 73
42-3-2 مدل ها و انواع پاداشها 74
1-42-3-2 پاداشهای مالی 75
2-42-3-2 ارتقاء .. 75
3-42-3-2 پاداشهای غیرمالی 76
43-3-2 کارآفرینی دانشگاهی: بررسی ظهور سرمایه گذاری در شرکتهای انشعابی دانشگاهی 76
44-3-2 مقیاسی برای ارزیابی جهتگیری کارآفرینی در دانشگاهها 77
45-3-2 مدل ساختاری کارآفرینی دانشگاهی 78
46-3-2 کارآفرینی 79
47-3-2 اجزای نظام ملی نوآوری 80
48-3-2 بنیانهای اجتماعی نوآوری در کانادا و نقش برنامههای تحقیقاتی دانشگاهی بر نوآوری 81
49-3-2 پارکهای علمی، حلقه ضروری زنجیرة نوآوری در صنعت و بازار 82
50-3-2 نقش پارکهای علمی و فناوری در تبدیل پژوهش به دانایی و کاربرد آن در اقتصاد 83
51-3-2 پارکهای تحقیقاتی و پژوهشی در تعامل دانشگاهها و صنایع 85
52-3-2 وضعیت پارکهای علمی و فناوری در ایران 86
53-3-2 بررسی اثر مجاورت جغرافیایی و کیفیت دانشگاه در همکاری دانشگاه و صنعت
در انگلستان 87
54-3-2 پیشنیازهای توسعه علمی در ایران 88
55-3-2 دانستنیهای ضروری قبل از انجام پروژه های پژوهشی دانشگاه و صنعت 88
56-3-2 جایگاه تجاری سازی تحقیقات در فرآیند نوآوری 91
57-3-2تجاری سازی تحقیقات و اهمیت آن 92
58-3-2 روشهای تجاری سازی 92
59-3-2 مراحل تجاری سازی تحقیق . 93
60-3-2 چالشها و مشکلات تجاری سازی تحقیقات 94
61-3-2 تعیین میزان و قابلیت تجاری شدن پژوهشها 96
62-3-2 بررسیهای مختلف در تجاری کردن تحقیقات دانشگاهی و صنعت 98
63-3-2 تجاری سازی و انتخاب دقیق پروژهها در تعامل میان دانشگاه و صنعت 100
64-3-2 انتخاب پروژه تحقیقاتی مناسب، تسریع در تجاری شدن یافتههای پژوهش 101
65-3-2 ارزیابی پتانسیل تجاری- چک لیست امتیازبندی پروژه ها در اولویت بندی تجاری شدن
تحقیقات دانشگاهی 101
66-3-2 اصول پیش نیاز تجاری سازی تحقیقات در آمریکای شمالی 101