مبانی نظری وپیشینه تحقیق وبگردی وپرسه زنی اینترنتی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق وبگردی وپرسه زنی اینترنتی مبانی نظری وپیشینه تحقیق وبگردی وپرسه زنی اینترنتیدانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق وبگردی وپرسه زنی اینترنتی مبانینظریوپیشینهتحقیقوبگردیوپرسهزنیاینترنتیمبانینظریوپیشینهتحقیقوبگردیوپرس-------
مبانی نظری وپیشینه تحقیق وبگردی وپرسه زنی اینترنتی
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 58
حجم فایل: 0
قیمت: 69300 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 58 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظری وپیشینه تحقیق وبگردی وپرسه زنی اینترنتی
-2-1- تعریف متفرقه وبگری 18
2-2-3- طبقه بندی های وبگردی 20
2-2-4- عوامل ایجاد کننده سایبرلوفینگ 20
2-2-5- وبگردی و عملکرد سازمانی 23
2-3- سایتهایی که پرسهزنان اینترنتی را جذب میکند 25
2-4- خسارتهای پرسهزنی اینترنتی به سازمانها 25
2-4-1- خسارت پرسهزنی اینترنتی به بهرهوری 26
2-5- علل شخصی گرایش کارکنان به پرسهزنی اینترنتی 26
2-6- راههای جلوگیری از بروز پدیده پرسهزنی اینترنتی 27
2-7- اینترنت 28
2-1-9- استفاده از اینترنت در محل کار 29
2-6-1- اعتیاد به اینترنت 30
2-7- فعالیتهای سایبرلوفینگ 31
2-8- نگرش های منفی نسبت به سایبرلوفینگ 34
2-9- تاثیرات سایبرلوفینگ بر احساسات کارکنان 35
2-10- نگرش مثبت به سایبرلوفینگ 36
2-11- تأثیر سایبرلوفینگ بر خلاقیت و دانش کارمندان سازمان 38
2-12- تأثیر مثبت سایبرلوفینگ بر استرس در محیط کار 39
2-12-1- روش های مقابله با استرس 41
2-13- ارتباط گرایش به سایبرلوفینگ و عدالت در سازمان 42
2-14- ارتباط گرایش به سایبرلوفینگ و وظایف سازمانی 44
2-15- راهکارهای کاهش سایبرلوفینگ 46
2-15-1- قوانین قابل قبول استفاده از اینترنت (AUP) 47
2-15-2- برنامه و سیاستهای مربوط به کاهش اثرات منفی سایبرلوفینگ 49
2-15-3- مراحل تعریف شده برای کاهش سایبرلوفینگ در سازمان 51
2-16- مروری بر تحقیقات پیشین 52
- مقدمه
وجود کامپیوتر در سازمانها باعث افزایش راندمان میشود چرا کامپیوتر و سایر لوازم الکترونیک موجب اتوماتیک شدن بسیاری از فعالیتها شده، زمان انجام تعداد زیادی از فعالیتهای اداری را کاهش داده و به کارمندان در انجام وظایف خود کمک میکند. اگرچه حضور کامپیوتر در سازمان در مجموع موجب افزایش بهرهوری میشود، اما در عین حال وسیلهای برای وقتگذرانیکارکنان در ساعات اداری نیز بهوجود میآورد. بهعبارتی میتوان این چنین گفت که ورود تکنولوژی به سازمانها یک شمشیر دو لبه است. در حالیکه بسیاری از سازمانها از سیستمهای الکترونیک بهعنوان ابزار اصلی برقراری ارتباط، تشریک مساعی، تحقیق و مدیریت اطلاعات استفاده میکنند، اما بسیاری از کارکنان سازمان از چنین امکاناتی سوء استفاده مینمایند (باتورای و توکر
-Toker
، 2015). اگرچه تبعات دقیق اینگونه اتلاف وقت کاملاً مشخص نیست، اما بسیاری از سازمانها این نگرانی را احساس میکنند که حضور کامپیوتر و دسترسی به اینترنت ممکن است مانع از استفاده کامل از تمامی ظرفیتهای درونی سازمان شود. این نگرانی باعث شده است که بسیاری از محققان به بررسی دلایل، پیامدها و ماهیت پدیده وبگردی در ساعات کاری سازمان بپردازند. مراجعه به فیسبوک و یوتیوب از جمله وبگردیهایی هستند که بسیاری از کارمندان به آن راغب میباشند. بسیاری از وبگردیها مانند جستجوی اینترنتی برای اغلب مردم شناخته شدهاند (لیم و تئو، 2005). برخی دیگر مانند بازیهای آنلاین اگرچه چندان رایج نیستند اما کماکان ذیل مبحث وبگردی قرار میگیرند. اساساً وبگردی به معنای وقتگذرانی در ساعات کاری با استفاده از کامپیوتر است، طوریکه کارمند وانمود میکند که درحال انجام وظایف اداری است اما در واقع به گشت و گذار شخصی در اینترنت میپردازد (بلانچارد و هنل، 2008). این وجه از وبگردی(وانمود به انجام کار اداری در زمان وبگردی) است که بیش از هر چیز دیگری برای سازمان مسألهساز است (واگنر-Wagner
وهمکاران، 2012)؛ چرا که برخی از کارمندان تمام وقت اداری را به وبگردی میگذرانند (والاس