مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرایندهای شناختی افت تحصیلی وحافظه
مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرایندهای شناختی افت تحصیلی وحافظه مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرایندهای شناختی افت تحصیلی وحافظهدانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرایندهای شناختی افت تحصیلی وحافظه مبانینظریوپیشینهتحقیقفرایندهایشناختیافتتحصیلیوحافظه-------
مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرایندهای شناختی افت تحصیلی وحافظه
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 112
حجم فایل: 0
قیمت: 70400 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 112 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرایندهای شناختی افت تحصیلی وحافظه
پیشینه و ادبیات تحقیق :
ماهیت فرایندهای شناختی
الگی برای فرایند شناختی
دریافت کننده های حسی مربوط به تحصیل
ثبت کننده های حسی
حافظه درازمدت
حافظه کوتاه مدت
حافظه کاری
سهم دانش
تفکر دربارة افکر
رشد فراشناخت
کمک به دانش آموزان
کارکرد گرایی
تکامل روانشناسی شناختی
روان شناسی گشتالت
روان شناختی معاصر
هدفهای جزئی
ماهیت فرآیندهای شناختی
همة فرآیندهای شناختی غیر قابل مشاهده هستند.این واقعیت گرچه بدیهی است،ولی یکی از دشواری های اساسی مطالعة فرآیندهای شناختی را در خود نهفته دارد.در نظر بگیرید که وقتی نوعی از فرآیندهای شناختی مثلاً خوانده رخ می دهد چه چیزی می توان مشاهده کرد.
فرض کنید از دانش آموزی خواسته اید یک مقالة ده صفحه ای را دربارة ماهیت حکومت رومانی قرائت کند.دانش آموز به عنوان مقاله نگاه می کند و ما او را در حالی که چشمانش در طول صفحة اول جلو و عقب می رود زیر نظر داریم.او پس از چند لحظه صفحة اول را بر می گرداند و ما همچنان او را مشاهده می کنیم.سرانجام پس از حدود ده دقیقه،دانش آموز اعلام می کند که مقاله را تمام کرده است.چه چیزی اتفاق افتاده است؟ما چه چیزی را مشاهده کرده این،ما حرمت چشمها،دستها،سر و شاید حرکاتی از لب را مشاهده کرده این.ولی آیا هیچ گونه فرآیند شناختی را هم دیده ایم،خیر،ما با مشاهدة این دانش آموز،اطلاعات بسیار کمی دربارة فعالیت های ذهنی او به دست خواهیم آورد.آیا او چیزی فرا گرفته است؟آیا او اطلاعات را درک کرده است؟آیا او امروز بعد از ظهر و یا یک ماه دیگر چیزی از مقاله را به یاد خواهد آورد؟ما واقعاً جوابی برای این سؤالها نداریم و از آنجا که فرآیندهای شناختی را نمی توان مشاهده کرد،برای ارزیابی آنها مجبوریم از روشهای غیر مستقیم استفاده کنیم.