مبانی نظری و پیشینه پژوهش عوامل و مدل های تصمیم گیری خرید

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عوامل و مدل های تصمیم گیری خرید

۶ بازديد ۰ نظر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عوامل و مدل های تصمیم گیری خرید

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش عوامل و مدل های تصمیم گیری خرید مبانی نظری و پیشینه پژوهش عوامل و مدل های تصمیم گیری خرید مبانی نظری و پیشینه پژوهش عوامل و مدل های تصمیم گیری خریددانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش عوامل و مدل های تصمیم گیری خرید مبانینظریوپیشینهپژوهشعواملومدلهایتصمیمگیریخریدمبانینظ

-------

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عوامل و مدل های تصمیم گیری خرید
مبانی نظری و پیشینه پژوهش عوامل و مدل های تصمیم گیری خرید
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 77
حجم فایل: 0
قیمت: 70400 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 77 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏2‏-1 مقدمه
‏یکی‏ ‏از‏ ‏جنبه‏ ‏های‏ ‏مشترک‏ ‏بین‏ ‏همه‏ ‏ما‏ ‏بودن‏ ‏توجّه‏ ‏به‏ ‏میزان‏ ‏تحصیلات‏،‏ ‏سیاست‏ ‏ها‏ ‏یا‏ ‏تعهّدات‏ ‏ما‏ ‏این‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏همگی‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏ ‏هستیم‏ ‏بدین‏ ‏معنا‏ ‏که‏ ‏ما‏ ‏بر‏ ‏مبنای‏ ‏نظم‏ ‏خاصی‏ ‏غذا،‏ ‏لباس،مسکن،حمل‏ ‏و‏ ‏نقل،‏ ‏تحصیل،وسایل‏ ‏خانه،‏ ‏مرخصی‏ ‏ها،خدمات‏ ‏و‏ ‏ایده‏ ‏ها‏ ‏را‏ ‏استفاده‏ ‏یا‏ ‏مصرف‏ ‏می‏ ‏کنیم.
‏ما‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏مصرف‏ ‏کنندگان‏ ‏نقش‏ ‏اساسی‏ ‏در‏ ‏سلامت‏ ‏اقتصاد‏ (‏داخلی،‏ ‏عملی،‏ ‏بین‏ ‏المللی‏) ‏ایفا‏ ‏می‏ ‏نمایم‏ ‏تصمیماتی‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏مصرف‏ ‏تقاضا‏ ‏برای‏ ‏موادّ‏ ‏خام،‏ ‏حمل‏ ‏و‏ ‏نقل،‏ ‏تولید،‏ ‏کارهای‏ ‏فنی‏ ‏و‏ ‏همچنین‏ ‏استخدام‏ ‏کارکنان‏ ‏و‏ ‏استقرار‏ ‏و‏ ‏تخصیص‏ ‏منابع‏ ‏می‏ ‏گیریم‏ ‏موفقیت‏ ‏برخی‏ ‏صنایع‏ ‏و‏ ‏شکست‏ ‏برخی‏ ‏دیگر‏ ‏را‏ ‏تحت‏ ‏تأثیر‏ ‏قرار‏ ‏می‏ ‏دهد.
‏بنابراین‏ ‏رفتار‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏ ‏یک‏ ‏فاکتور‏ ‏جامع‏ ‏در‏ ‏رکود‏ ‏و‏ ‏یا‏ ‏جریان‏ ‏افتادن‏ ‏تمامی‏ ‏فعالیت‏ ‏های‏ ‏بازرگانی‏ ‏در‏ ‏جامعه‏ ‏ای‏ ‏که‏ ‏گرایش‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏ ‏می‏ ‏باشند‏. ‏نکته‏ ‏کلیدی‏ ‏موفقیت‏ ‏استراتژی‏ ‏بازاریابی‏ ‏هم‏ ‏از‏ ‏جنبه‏ ‏علمی‏ ‏هم‏ ‏از‏ ‏جنبه‏ ‏محلی‏ ‏از‏ ‏جنبه‏ ‏جهانی‏ ‏درک‏ ‏رفتار‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏ ‏است.
‏این‏ ‏امر‏ ‏هم‏ ‏برای‏ ‏شرکت‏ ‏های‏ ‏تجاری‏ ‏و‏ ‏هم‏ ‏سازمان‏ ‏های‏ ‏غیر‏ ‏انتفاعی‏ ‏و‏ ‏همینطور‏ ‏سازمانهای‏ ‏دولتی‏ ‏که‏ ‏قوانین‏ ‏مربوط‏ ‏به‏ ‏بازار‏ ‏را‏ ‏تدوین‏ ‏می‏ ‏کنند‏ ‏کاربرد‏ ‏دارد‏ ‏البتّه‏ ‏درک‏ ‏رفتار‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏ ‏و‏ ‏ارزیابی‏ ‏عملکرد‏ ‏مصرف‏ ‏کنندگان‏ ‏در‏ ‏جوامع‏ ‏مختلف‏ ‏با‏ ‏توجّه‏ ‏به‏ ‏تفاوتهای‏ ‏فرهنگی‏ ‏نیز‏ ‏از‏ ‏اهمیت‏ ‏ویژه‏ ‏ای‏ ‏برخوردار‏ ‏است.
‏امروزه‏ ‏بسیاری‏ ‏از‏ ‏شرکتها‏ ‏از‏ ‏سازمانها‏ ‏مفاهیم‏ ‏جدید‏ ‏بازاریابی‏ ‏را‏ ‏پذیرفته‏ ‏اند‏ ‏و‏ ‏طبق‏ ‏آن‏ ‏عمل‏ ‏می‏ ‏کنند‏.‏ آنها متوجه شده‌اند‏ ‏که‏ ‏تمرکز‏ ‏بر‏ ‏نیازهای‏ ‏مصرف‏ ‏کنندگان‏ ‏از‏ ‏ملزومات‏ ‏اساسی‏ ‏گرایش‏ ‏بازاریابی‏ ‏است‏. ‏بدین‏ ‏ترتیب‏ ‏مطالعه‏ ‏و‏ ‏کشف‏ ‏نیازهای‏ ‏مصرف‏ ‏کنندگان‏ ‏و‏ ‏تجزیه‏ ‏و‏ ‏تحلیل‏ ‏فرآیند‏ ‏رفتار‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏ ‏و‏ ‏الویت‏ ‏بندی‏ ‏عوامل‏ ‏تأثیر‏ ‏گزار‏ ‏بر‏ ‏این‏ ‏فرآیند‏ ‏اند‏ ‏از‏ ‏عمده‏ ‏وظایف‏ ‏بازار‏ ‏یابان‏ ‏است.
‏2-2 ادبیات موضوع در خصوص متغییرها
‏2-2-1 فرایند خرید
‏اینکه مشتری در هنگام خرید چه مراحلی را پشت سر می گذارد همیشه برای محققان بازاریابی و رفتار مصرف کننده جالب توجه بوده است، چرا که شناخت این مراحل شرکتها را در ارضای مناسب خواسته های مشتریان و ترغیب آنان به خرید یاری می کند.
‏فرایند خرید مصرف کنندگان ، زنجیره ای از مراحل چند گانه متصل به هم است که شامل جمع آوری اطلاعات، ارزیابی گزبنه ها، خرید و ارزیابی پس از خرید می باشد. از آنجا که خرید آنلاین یک عمل نسبتاً جدید است، این نوع خرید برای مصرف کنندگان نسبت به خرید سنتی با خطر بیشتری درک شده است. بنابراین یک مصرف کننده خرید الکترونیکی تا حد زیادی متکی به کیفیت تجربه ای است که تنها از طریق خرید قبلی (تجربه خرید) حاصل
‏ ‏می شود‏.(دنیس‏ - Dennis
‏،124:2007)
‏2-2-2 فرایند خرید سنتی
‏مرحله اول: تشخیص نیاز‏ - Need recognition
‏ ،‏ ‏فرایند خرید هنگامی آغاز می گردد که فرد وجود نیاز یا مشکلی را تشخیص می دهد. عوامل به وجود آورنده نیاز ممکن است داخلی باشند مانند گرسنگی و یا خارجی باشند مانند دیدن اتومبیلی که دوست شما به تازگی خریده است .
‏مرحله دوم: جستجوی اطلاعات‏ - Information search
‏ ‏، فردی که نیازی در او بیدار شده است به دنبال اطلاعاتی برای چگونگی برطرف کردن نیاز خود بر می گردد.
‏مرحله سوم: ارزیابی گزینه ها‏ - Evaluation of alternatives
‏ ‏، مشتری با توجه به اطلاعاتی که جمع آوری کرده است ‏راه های گوناگونی برای
‏ارضای نیاز خود را بر اساس معیارهای مختلف ارزیابی می نماید.
‏مرحله چهارم: تصمیم به خرید‏ - Purchase decision
‏ ، مشتری بعد از ارزیابی اطلاعات یکی از گزینه ها را انتخاب می نماید.
‏مرحله پنجم:رفتار بعد از خرید ، مشتری ممکن است از خرید راضی یا ناراضی باشد و به تبع آن مجموعه رفتارهایی را از خود بروز می دهد.‏ (‏حسینی،‏147:1385)
‏فرایند خرید مدت زمانی پیش از خرید واقعی شروع می شود و تا مدت زمانی پس از خرید به طول می انجامد. البته باید توجه داشت که در مورد خریدهای روزمره، مصرف کنندگان همه این مراحل را طی نمی کنند و گاهی پس از گذراندن یک مرحله به عقب برمی گردند و مرحله پیشین را می گذرانند. به هر صورت از مدل ارائه شده در شکل2-1 برای توصیف خرید سنتی استفاده می شود.
‏رفتار پس از خرید
‏تصمیم به خرید
‏ارزیابی انتخاب
‏تشخیص نیاز
‏جستجو
‏شکل 2-1 فرایند خرید سنتی(حسینی،147:1385)
‏2-2-3 رفتار‏ ‏مصرف‏ ‏کننده
‏تصور‏ ‏عمومی‏ ‏بر‏ ‏این‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏رفتار‏ ‏مصرف‏ ‏کننده، چگونگی‏ ‏خرید‏ ‏کالاها‏ ‏و‏ ‏خدمات‏ ‏توسط‏ ‏افراد‏ ‏می‏ ‏باشد، اما‏ ‏در‏ ‏واقع‏ ‏رفتار‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏ ‏چیزی‏ ‏بیشتر‏ ‏از‏ ‏خرید‏ ‏کالاها‏ ‏و‏ ‏خدمات‏ ‏توسط‏ ‏افراد‏ ‏است‏. ‏رفتار‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏طور‏ ‏کلی‏ ‏چنین‏ ‏تعریف‏ ‏می‏ ‏نمایند:
‏تصمیم‏ ‏نهایی‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏ ‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏اکتساب،‏ ‏مصرف‏ ‏و‏ ‏خلاص‏ ‏شدن‏ ‏از‏ ‏کالاها،خدمات،زمان‏ ‏و‏ ‏نظرات‏ ‏بخشهای‏ ‏مختلف‏ ‏تصمیم‏ ‏گیری‏ ‏در‏ ‏یک‏ ‏دوره‏ ‏زمانی‏ ‏می‏ ‏باشد ‏(هویر‏ - Hoyer
‏،2001 ،14)

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
برای مشاهده توضیحات فایل  مبانی نظری و پیشینه پژوهش عوامل و مدل های تصمیم گیری خرید  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری و پیشینه پژوهش عوامل و مدل های تصمیم گیری خرید روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش عوامل و مدل های تصمیم گیری خرید
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.