مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم صنایع دستی و هنرهای سنتی (فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم صنایع دستی و هنرهای سنتی (فصل دوم) مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم صنایع دستی و هنرهای سنتی (فصل دوم)دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم صنایع دستی و هنرهای سنتی (فصل دوم) مبانینظر-------
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم صنایع دستی و هنرهای سنتی (فصل دوم)
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 61
حجم فایل: 0
قیمت: 70400 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 61 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
2- ادبیات و پیشینه تحقیق 16
مقدمه 16
1-2- تعاریف جهانی صنایع دستی 18
1-1-2- تعاریف هنرهای سنتی و صنایع دستی در ایران 19
2-1-2- مشخصات کلی صنایع دستی 20
3-1-2- ویژگی های صنایع دستی ایران 21
4-1-2- دسته بندی رشته های صنایع دستی ایران 21
5-1-2- نقش صنایع دستی در توسعه اقتصادی – اجتماعی جامعه 24
6-1-2- اثرات تولید صنایع دستی بر اقتصاد ملی 25
7-1-2- موقعیت جهانی صنایع دستی 30
8-1-2- موقعیت اقتصادی صنایع دستی در ایران 31
9-1-2- طبقه بندی صنایع دستی 34
10-1-2- مصرف کنندگان صنایع دستی 37
11-1-2- رفتار خرید صنایع دستی گردشگران 38
1-11-1-2- گونه شناسی خریداران 40
2-11-1-2- معیارهای انتخاب صنایع دستی توسط گردشگران 41
2-2- چارچوب کلان نظری 45
1-2-2- توسعه گردشگری و اثرات اقتصادی 45
1-1-2-2- اثرات اقتصادی توسعه گردشگری بر صنایع دستی 47
1-1-1-2-2- گردشگری و کارآفرینی 50
1-1-1-1-2-2- انواع کارآفرینی ها در گردشگری 51
2-1-1-1-2-2- تعریف SMEs 53
3-1-1-1-2-2- گردشگری و کارآفرینی در صنایع دستی: 55
2-1-1-2-2- گردشگری و افزایش اشتغال 56
3-1-1-2-2- گردشگری و افزایش درآمد صنعتگران 58
3-2- مدل مفهومی تحقیق 60
4-2- پیشینه تحقیق 61
2- ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه:
بنابر اعلام "سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل" (UNWTO)، به رغم بی ثباتیهای اقتصادی، آمار گردشگران بین المللی برای نخستین بار در سال 2012 از مرز یک میلیارد نفر عبور کرده است.
همچنین پیش بینی ها حاکی از روند رو به رشد فعلی در سالهای آتی دارد. گزارش این سازمان نشان می دهد آمار گردشگران بین المللی با 4 درصد افزایش از 996 میلیون نفر در سال 2011 به350 /1 میلیارد نفر در سال 2012 رسیده است. صنعت سفر وگردشگری در حال تبدیل شدن به یکی از قویترین موتورهای رشد در هزاره جدید است (سازمان جهانی جهانگردی). با توجه به این رشد چشمگیر و اهمیت اقتصادی ، گردشگری ابزاری کارآمد برای دستیابی به توسعه ی اقتصادی و اجتماعی در مناطق مقصد به شمار می رود.
توسعه این صنعت به عنوان منبع ارزشمند ایجاد منافع اقتصادی متعدد از قبیل درآمد ارزی ، افزایش با ثبات فرصت های شغلی ، بهبود درآمد نیروی کار ، تنوع اقتصادی و رشد درآمدهای مالیاتی مناطق گردشگر پذیر شناخته شده است. بعلاوه توسعه گردشگری محرکی برای تنوع اقتصاد و توسعه سایر صنایع شده است. تا آن حد که می توان گفت در مقایسه با سایر اشکال توسعه اقتصادی ، افزایش آمد و شد گردشگران بهبود تقریبا سریع تری در سطح رفاه زندگی مردم بومی ایجاد می کند ( اپرمان ، 1996). Oppermann
یکی از صنایعی که گردشگری می تواند بر آن اثرگذار باشد ، بخش صنایع دستی است. بهره وری صنایع دستی معمولا رابطه مستقیم با توسعه صنعت گردشگری دارد و در اغلب موارد این دو بخش مکمل یکدیگر در توسعه اقتصادی به شمار می آیند. تولید صنایع دستی برای بازار گردشگران به تنوع اقتصاد محلی کمک می کند. این مساله به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته مصداق بیشتری دارد (شفقتی و همکاران ،2013).
صنایع دستی هنککنگ؛ هنر و فرهنگ در یک قاب
صنایع دستی هنککنگ ترکیبی از سنتهای قدیمی و طراحیهای مدرن است که فرهنگ این منطقه را به نمایش میگذارد.
https://hkhandicrafts.namablog.net/