مبانی نظری و پیشینه تحقیق روحانیت و هوش معنوی

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق روحانیت و هوش معنوی

۶ بازديد ۰ نظر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق روحانیت و هوش معنوی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق روحانیت و هوش معنوی مبانی نظری و پیشینه تحقیق روحانیت و هوش معنوی مبانی نظری و پیشینه تحقیق روحانیت و هوش معنویدانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق روحانیت و هوش معنوی مبانینظریوپیشینهتحقیقروحانیتوهوشمعنویمبانینظریپیشینهتحقیقروحانیتمعنوی

-------

مبانی نظری و پیشینه تحقیق روحانیت و هوش معنوی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق روحانیت و هوش معنوی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 28
حجم فایل: 0
قیمت: 29700 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 28 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏هوش معنو‏ی
‏تعر‏ی‏ف‏ هوش
‏توانا‏یی‏ پرداختن به امور انتزاع‏ی:
‏توانا‏یی‏ حل کردن مسائل:
‏توانا‏یی‏ ‏ی‏ادگ‏ی‏ر‏ی:
2- 2- 2- ‏مفهوم معنو‏ی‏ت
3- 2- 2- ‏تار‏ی‏خچه‏ هوش معنو‏ی
4- 2- 2- ‏تعار‏ی‏ف‏ هوش معنو‏ی
‏جدول‏ 1-2 : تعار‏ی‏ف‏ هوش معنو‏ی‏ از نظر دانشمندان
3- 2- ‏ابعاد و مؤلفه ها‏ی‏ هوش معنو‏ی‏ از د‏ی‏دگاه‏ دانشمندان
1- 3- 2- ‏ابعاد هوش معنو‏ی‏ از د‏ی‏دگاه‏ س‏ی‏سک‏ و آمرام
2-3- 2- ‏ابعاد هوش معنو‏ی‏ از زهر و مارشال
‏جدول‏ 2-2 : ابعاد هوش معنو‏ی‏ بر اساس د‏ی‏دگاه‏ زهر و مارشال
3-3 - 2- ‏مؤلفه ها‏ی‏ هوش معنو‏ی‏ از د‏ی‏دگاه‏ امونز
4-3- 2- ‏مؤلفه ها‏ی‏ هوش معنو‏ی‏ از د‏ی‏دگاه‏ نوبل
5-3- 2- ‏مؤلفه ها‏ی‏ هوش معنو‏ی‏ از د‏ی‏دگاه‏ فر‏ی‏دمن‏ و مک دونالد
6-3- 2- ‏مؤلفه ها‏ی‏ هوش معنو‏ی‏ وگان
7-3- 2- ‏مؤلفه ها‏ی‏ هوش معنو‏ی‏ از د‏ی‏دگاه‏ نوبل و گان
8-3- 2- ‏مؤلفه ها‏ی‏ هوش معنو‏ی‏ از د‏ی‏دگاه‏ مک مولن
9-3- 2- ‏مؤلفه ها‏ی‏ هوش معنو‏ی‏ از د‏ی‏دگاه‏ س‏ی‏سک
10-3- 2- ‏مؤلفه ها‏ی‏ هوش معنو‏ی‏ از د‏ی‏دگاه‏ عبداله زاده و د‏ی‏گران
4- 2- ‏مدل ها‏ی‏ هوش معنو‏ی
1-4- 2- ‏مدل زهر و مارشال (‏2000 )
‏شکل‏ 1-2: مدل زوهر و مارشال(‏2000)
2-4- 2- ‏مدل هوش‏ی‏ معنو‏ی‏ از د‏ی‏دگاه‏ س‏ی‏ند‏ی‏ و‏ی‏گلزورث ( ‏2004 / ‏2008 )
‏جدول‏ 3-2 : مدل هوش معنو‏ی‏ از د‏ی‏دگاه‏ س‏ی‏ند‏ی‏ و‏ی‏گلزورث
3-4- 2- ‏مدل آمرام (‏2007 )
4-2 ‏مدل ک‏ی‏نگ (‏2008 )
5-2- ‏معنو‏ی‏ت‏ و د‏ی‏ن‏ در سازمان
‏نمودار‏ شماره 1-2 چهار نوع جهت گ‏ی‏ر‏ی‏ به سو‏ی‏ د‏ی‏ن‏ و معنو‏ی‏ت
6-2- ‏معنو‏ی‏ت‏ به مثابه هوش
7-2- ‏هوش معنو‏ی‏ در مح‏ی‏ط‏ کار
‏هوش‏ معنو‏ی‏ در مح‏ی‏ط‏ کار لازم است برا‏ی:
8-2 ‏هم سو‏یی‏ هوش و تجربه ‏ی‏ معنو‏ی‏ در توانا‏یی‏ حل مسئله
9-2- ‏اندازه گ‏ی‏ر‏ی‏ هوش معنو‏ی
10-2- ‏کاربرد ها‏ی‏ هوش معنو‏ی
‏قسمت‏ دوم : مبان‏ی‏ تجرب‏ی‏ و پ‏ی‏ش‏ی‏نه‏ تحق‏ی‏ق:
‏الف‏: تحق‏ی‏قات‏ داخل‏ی
‏ب‏: تحق‏ی‏قات‏ خارج‏ی
‏منابع‏ فارس‏ی
‏منابع‏ انگل‏ی‏س‏ی:
‏هوش معنوی‏
‏تعریف هوش
‏از هوش تعریف واحدی به دست نیامده و صاحب نظران مختلف آن را به گونه های متفاوتی تعریف کرده اند. نمی توان تعریف مشخصی از هوش به دست آورد که مورد توافق همه روانشناسان وابسته به رویکردهای مختلف باشد. با این حال عناصری از هوش وجود دارند که مورد توافق غالب پژوهشگران است. گیج و برلاینر. Gage&Berliner
‏ (1992) این عناصر را در سه دسته تقسیم کرده ا ند؛
‏توانایی پرداختن به امور انتزاعی: ‏منظور این است که افراد با هوش بیشتر با امور انتزاعی (اندیشه ها، نمادها، روابط، مفاهیم، اصول) سروکار دارند تا امور عینی (ابزارهای مکانیکی، فعالیت‌های احساسی).
‏توانایی حل کردن مسائل:‏یعنی توانایی پرداختن به موقعیت های جدید، نه فقط دادن پاسخ‌های از قبل آموخته شده به موقعیت های آشنا.
‏توانایی یادگیری‏: به ویژه توانایی یادگیری انتزاعیات، از جمله انتزاعیات موجود در کلمات و سایر نمادها و نیز توانایی استفاده از آنها(به نقل از سیف، 1387).
‏روانشناسان مختلف تعاریف گوناگونی از هوش ارائه کرده اند و همینطور هوش را به انواع مختلفی تقسیم کرده اند. از جمله اینکه؛ نظریه هوش سه بخشی استرنبرگ یکی از معروف ترین رویکردها درباره هوش است. طبق این نظریه هوش دارای سه چهره است؛ هوش تحلیلی، هوش آفریننده و هوش عملی. منظور از هوش تحلیلی، توانایی انسان در برخورد موثر با مسائل است. هوش آفریننده، تولید اندیشه های نو، پیشنهاد دادن روش های نو، برخورد متفاوت با مسائل و ترکیب اطلاعات به راههای جدید است و هوش عملی، توانایی پرداختن به مسائل و مشکلات زندگی روزانه است. هوارد گاردنر. Howard Gardner
‏ نیز یکی از نظریه پردازان هوش چندگانه، نظریه ای وضع کرده شامل هشت نوع هوش متفاوت به نام های؛ هوش زبانی (کلامی)، هوش موسیقیایی، هوش منطقی ‏–‏ ریاضی، هوش فضایی، هوش بدنی ‏–‏ جنبشی، هوش طبیعت گرایانه، هوش میان فردی و هوش درون فردی. در نظریه گاردنر هوش به صورت توانایی حل مسئله یا ساختن چیزی با ارزش تعریف شده است و افراد از لحاظ هوش های مختلف با هم متفاوت‌اند(کروکشانک. Cruickshank
‏، جنکینس. Jenkins
‏ و متکالف. Mercalf
‏، 2006). وولفولک. Woolfolk
‏ (2005) اشاره کرده است نظریه ی گاردنر تنها به این هشت نوع منحصر نمی شود گاردنر هوش روحانی یا معنوی ‏را نیز مطرح کرده و آن را به عنوان توانایی اندیشیدن درباره پرسش های بزرگ مربوط به معنای زندگی تعریف کرده است.
‏هم گاردنر و هم استنربرگ معتقدند هوش در فرهنگ های مختلف به صورت های متفاوت ظاهر می‌شود.در جوامع غربی هوش بیشتر شناختی است و شامل پردازش اطلاعات است. در حالی که در جوامع شرقی مؤلفه های ‏گوناگون ‏عملکرد و تجربه ‏انسان، از جمله ‏شناخت، شهود و هیجان ‏را در یک ‏ارتباط ‏کامل. Integrative relation
‏(یکپارچه) در بر می گیرد (سیف، 1387). ‏در مجموع، هوش ‏عموماً ‏باعث ‏سازگاری ‏فرد ‏با ‏محیط ‏می شود ‏و ‏روش های ‏مقابله ‏با مسائل ‏و ‏مشکلات ‏را ‏در ‏اختیار ‏او ‏قرار ‏می‏ ‏دهد. ‏توانایی ‏شناخت ‏مسأله، ارائه راه حل ‏پیشنهادی ‏برای ‏مسائل ‏مختلف ‏زندگی ‏و ‏کشف ‏روش های ‏کارآمد ‏حل ‏مسائل ‏از ویژگی های ‏افراد ‏باهوش ‏است(‏وولفولک،2005).

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
برای مشاهده توضیحات فایل  مبانی نظری و پیشینه تحقیق روحانیت و هوش معنوی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری و پیشینه تحقیق روحانیت و هوش معنوی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق روحانیت و هوش معنوی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.