مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های مدیریت دانش (فصل دوم)

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های مدیریت دانش (فصل دوم)

۶ بازديد ۰ نظر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های مدیریت دانش (فصل دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های مدیریت دانش (فصل دوم) مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های مدیریت دانش (فصل دوم) مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های مدیریت دانش (فصل دوم)دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های مدیریت دانش (فصل دوم) مبانینظریوپیشینهتحقیقتعاریفومدلهایمد

-------

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های مدیریت دانش (فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های مدیریت دانش (فصل دوم)
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 51
حجم فایل: 0
قیمت: 69300 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 51 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏بخش اول‏:‏ مبانی نظری و ادبیات تحقیق
‏2-1- مبانی نظری در خصوص ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش
‏13
‏2-1-1- مقدمه
‏13
‏2-1-2- ‏مفهوم‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش
‏14
‏2-1-3- ‏تار‏ی‏خچه‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش
‏15
‏2-1-4- ‏اصول‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش
‏16
‏2-1-5‏- ‏تئور‏ی‏ ‏ها‏ی‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش
‏18
‏2-1-5-1‏- ‏تئور‏ی‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش‏ ‏جامع
‏18
‏2-1-5-2‏- ‏تئور‏ی‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش‏ ‏ت‏ی‏م‏ی
‏19
‏2-1-5-3‏- ‏تئور‏ی‏ ‏مد‏ی‏رت‏ ‏دانش‏ ‏جامعه‏ ‏گرا
‏21
‏2-1-6‏- ‏ز‏ی‏رساختارها‏ی‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش
‏22
‏2-1-‏6‏-1‏- ‏منابع‏ ‏انسان‏ی
‏25
‏2-1-‏6‏-2‏- ‏فناور‏ی‏ ‏اطلاعات
‏26
‏2-1-‏6‏-3‏- ‏فرهنگ‏ ‏سازمان‏ی
‏28
‏2-1-‏6‏-4‏- ‏ساختار‏ ‏سازمان‏ی
‏29
‏2-1-7‏- ‏فرا‏ی‏ند‏ ‏ها‏ی‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش
‏30
‏ 2-1-8‏- ‏فرا‏ی‏ندها‏ی‏ ‏لازم‏ ‏برا‏ی‏ ‏استقرار‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش‏ ‏در‏ ‏سازمان
‏31
‏2-1-8-1- ‏تول‏ی‏د‏ ‏دانش
‏32
‏2-1-8-2-‏ ‏کسب‏ ‏دانش
‏33
‏2-1-8-3- ‏ذخ‏ی‏ره‏ ‏ساز‏ی‏ ‏دانش
‏36
‏2-1-8-4- ‏تسه‏ی‏م‏ ‏و‏ ‏توز‏ی‏ع‏ ‏دانش
‏37
‏2-1-8-5- ‏بکارگ‏ی‏ر‏ی‏ ‏دانش
‏38
‏2-1-9- ‏مدل‏ ‏ها‏ی‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش
‏39
‏2-1-9-1‏- ‏مدل‏ ‏عموم‏ی‏ ‏دانش‏ ‏در‏ ‏سازمان
‏40
‏2-1-9-2- ‏مدل‏ ‏هیسیگ
‏41
‏2-1-9-3- ‏مدل‏ ‏مک‏ ‏الروی
‏42
‏2-1-9-4- ‏مدل‏ ‏بک‏ ‏من
‏42
‏2-1-9-5- ‏مدل‏ c‏7
‏43
‏2-1-9-6- ‏مدل‏ ‏نوناکا‏ ‏و‏ ‏تاکوچی
‏44
‏بخش دوم: پیشینه تحقیق
‏2-2‏- ‏پ‏ی‏ش‏ی‏نه‏ ‏تحق‏ی‏ق‏ ‏در‏ ‏سطح‏ ‏ب‏ی‏ن‏ ‏الملل‏ ‏وا‏ی‏ران
‏48
‏ 2-2-1‏- ‏درسطح‏ ‏ا‏ی‏ران
‏49
‏2-2-2.‏درسطح‏ ‏ب‏ی‏ن‏ ‏الملل
‏53
‏بخش اول
‏مبانی نظری و ادبیات تحقیق
‏ مبانی نظری در خصوص مدیریت دانش
‏مقدمه:
‏مدیریت دانش چیست؟از کجا نشات می گیرد؟و چرا مهم است؟بلانت- Bellanet
‏ معتقد است که مدیریت دانش فرایندی است که از طریق آن سازمانها اطلاعات جمع آوری شده خود را به کار می گیرند (بلانت، 2007،5). مالهوترا استدلال می کند برای اینکه به تعریفی از مدیریت دانش دست یابیم باید بدانیم که مدیریت دانش صرفا درباره فناوری نیست ، بلکه در مورد فرایندها،افراد،رفتارها،جریان های کاری و سایر عوامل دیگری است که صرفا بر حسب فناوری اطلاعات تعریف نمی شوند ،درست است که در این ‏خصوص به فناوری اطلاعات نیازمندیم اما نمی توانیم بگوییم که مدیریت دانش را صرفا از طریق اجرای این برنامه ها می توان انجام داد..(‏ ( هالهوترا،1997 ،118) -Malhotra

‏مفهوم‏ مدیریت دانش:
‏مدیریت دانش مفهومی پیچیده و گسترده است و به همین دلیل صاحبنظران مختلف از زوایای گوناگون به ‏ ‏آن نگریسته اند.
‏ابتدایی ترین تعریف برای مدیریت دانش عبارت است از :یافتن راهی جهت خلق،شناسایی آشکار،اشتراک و توزیع دانش سازمانی به افراد نیازمند آن.(شفیعا،1386،2)
‏مدیریت دانش به فرایند تسخیر تخصص های جمعی و به کارگیری هوشمندی در سازمان و استفاده از آن برای پرورش نوآوری از طریق یادگیری سازمان مستمر اشاره دارد.(افراز،1384،60)
‏مدیریت دانش مجموعه ای از فرایند ها است که ناظر بر خلق ،اشاعه و بهره گیری از دانش است این تعریف مستلزم خلق ساختارهای سازمانی حمایتی ،تسهیل روابط اعضا ، استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات در شبکه و توزیع دانش است.(فاتح و همکاران،1387،13)
‏دانش عبارت است عملی که متکی بر نوآوری ،تخصص جمعی ،روابط خاص و اتحاد های بین سازمانی است ، دانش عبارت است از فعالیت و رفتار ارزش افزا(ابطحی و صلواتی ،1385،25)
‏جدول 2-‏1‏مجموعه تعاریف مدیریت دانش
‏محقق
‏تعریف
‏مالهوترا(Malhotra 1997)
‏فرایندی که به واسطه آن سازمان ها در زمینه یادگیری (درونی کردن دانش)کدگذاری دانش(بیرونی کردن دانش)و توزیع و انتقال دانش مهارت هایی کسب می کنند.
‏استیوهالس(Hales 2001)
‏فرایندی که سازمان ها به واسطه آن توانایی تبدیل داده به اطلاعات و اطلاعات به دانش را پیدا کرده و همچنین قادر خواهند بود تا دانش کسب شده را به گونه ای موثر در تصمیم های خود بکار گیرند.
‏کارل ویگ(K.Wiig 2002)
‏مدیریت دانش یعنی ایجاد فراید هی لازم برای شناسایی و جذب داده ،اطلاعات و دانش های مورد نیاز سازمان از محیط درونی و بیرونی و انتقال آن ها به تصمیم ها و اقدامات سازمان و افراد
‏لیبس کیند(Liebeskind 1996)
‏سیستمی برای اداره،جمع آوری ،اصلاح و اشاعه دانش در تمام اشکال آن در یک سازمان

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
برای مشاهده توضیحات فایل  مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های مدیریت دانش (فصل دوم)  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های مدیریت دانش (فصل دوم) روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های مدیریت دانش (فصل دوم)
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.