مبانی نظری اعتماد سازماني

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

مبانی نظری اعتماد سازماني

۵ بازديد ۰ نظر

مبانی نظری اعتماد سازمانی

دانلود مبانی نظری اعتماد سازمانی مبانی نظری اعتماد سازمانی مبانی نظری اعتماد سازمانیدانلود مبانی نظری اعتماد سازمانی مبانینظریاعتمادسازمانیمبانینظریاعتمادسازمانی

-------

مبانی نظری اعتماد سازمانی
مبانی نظری اعتماد سازمانی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 25
حجم فایل: 0
قیمت: 26400 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 25 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏اعتماد‏ ‏سازمانی
‏مفهوم‏ ‏اعتماد‏
‏۲-۲-۲: ‏اعتماد‏ ‏سازی
‏۳-۲-۲: ‏ابعاد‏ ‏اعتماد‏
‏۴-۲-۲: ‏رهبری‏ ‏خدمتگزار‏ ‏و‏ ‏اعتماد‏ ‏سازمانی
‏۴-۲: ‏پیشینه‏ ‏تحقیق
‏۱-۴-۲: ‏تحقیقات‏ ‏انجام‏ ‏گرفته‏ ‏در‏ ‏رابطه‏ ‏با‏ ‏رهبری‏ ‏خدمتگزار‏ ‏در‏ ‏خارج‏ ‏از‏ ‏کشور‏ ‏را‏ ‏می‏ ‏توان‏ ‏به‏ ‏دو‏ ‏دسته‏ ‏کلی‏ ‏تقسیم‏ ‏نمود‏:
‏۲-4-2: ‏تحقیقات‏ ‏انجام‏ ‏گرفته‏ ‏در‏ ‏رابطه‏ ‏با‏ ‏رهبری‏ ‏خدمتگزار‏ ‏در‏ ‏داخل‏ ‏کشور‏ ‏را‏ ‏می‏ ‏توان‏ ‏به‏ ‏شرح‏ ‏زیر‏ ‏مورد‏ ‏بررسی‏ ‏قرار‏ ‏داد‏:
‏الف‏. ‏منابع‏ ‏فارسی‏
‏ب‏. ‏منابع‏ ‏لاتین
‏اعتماد‏ ‏سازمانی
‏اعتماد‏ ‏در‏ ‏سازمان‏ ‏از‏ ‏عناصرکلیدی‏ ‏و‏ ‏اثربخش‏ ‏در‏ ‏سازمان‏ ‏به‏ ‏حساب‏ ‏می‏ ‏آید‏ ‏زیرا‏ ‏مشارکت‏ ‏و‏ ‏همکاری اثربخش را‏ ‏در‏ ‏سازمان‏ ‏ممکن‏ ‏می‏ ‏سازد‏. ‏اعتماد‏ ‏در‏ ‏سازمان‏ ‏ها‏ ‏باعث‏ ‏رفتار‏ ‏شهروندی‏ ‏سازمانی،‏ ‏تعهد‏ ‏سازمانی،‏ ‏رضایت شغلی‏ ‏و ماندگاری‏ ‏کارکنان‏ ‏خواهد‏ ‏شد‏.‏ ‏اعتماد موضوعی‏ ‏میان‏ ‏رشته‏ ‏ای‏ ‏محسوب‏ ‏می‏ ‏گردد و‏ ‏از‏ ‏رشته‏ ‏هایی‏ ‏مانند‏ ‏روان‏ ‏شناسی،‏ ‏روان‏ ‏شناسی‏ ‏اجتماعی‏ ‏و‏ ‏جامعه شناسی‏ ‏سرچشمه‏ ‏می‏ ‏گیرد‏. ‏موضوع اعتماد‏ ‏از‏ ‏رشته‏ ‏های‏ ‏دیگری‏ ‏از‏ ‏جمله‏ ‏حقوق،‏ ‏علوم‏ ‏سیاسی‏ ‏و‏ ‏رفتار‏ ‏سازمانی نشأت ‏می‏ ‏گیرد‏.
‏مفهوم اعتماد‏
‏اعتماد‏ ‏کلید‏ ‏اصلی‏ ‏برای‏ ‏روابط‏ ‏بین‏ ‏فردی‏ ‏در‏ ‏زمینه‏ ‏های گوناگون‏ ‏به‏ ‏شمار‏ ‏می‏ ‏رود‏. ‏اعتماد‏ ‏دانش‏ ‏یا‏ ‏عقیده‏ ‏ای به‏ ‏شمار‏ ‏می‏ ‏رود‏ ‏که‏ ‏اعتماد‏ ‏شونده‏ ‏انگیزه‏ ‏یا‏ ‏محرکی‏ ‏دارد که‏ ‏موجب‏ ‏می‏ ‏گردد‏ ‏عملی‏ ‏را‏ ‏که‏ ‏متعهد‏ ‏به‏ ‏انجام‏ ‏آن است‏ ‏به‏ ‏انجام‏ ‏برساند‏.‏ ‏اعتماد‏ ‏را‏ ‏می‏ ‏توان‏ ‏یک‏ ‏امر‏ ‏نسبی‏ ‏به‏ ‏شمار‏ ‏آورد،‏ ‏زیرا‏ ‏اعتماد‏ ‏بستگی‏ ‏به‏ ‏این‏ ‏دارد‏ ‏که یک‏ ‏فرد‏ ‏به‏ ‏چه‏ ‏میزان‏ ‏فرد‏ ‏دیگر‏ ‏را‏ ‏قابل‏ ‏اعتماد‏ ‏بداند‏ ‏و‏ ‏این‏ ‏به‏ ‏نظر‏
‏افراد‏ ‏بستگی‏ ‏دارد‏.‏ ‏اعتماد‏ ‏مفهومی‏ ‏پویا‏ ‏می‏ ‏باشد‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏کنش‏ ‏متقابل‏ ‏عوامل گوناگونی‏ ‏بستگی‏ ‏دارد‏ ‏که‏ ‏ممکن‏ ‏است‏ ‏بر‏ ‏ایجاد‏ ‏مدلی‏ ‏برای‏ ‏اعتماد‏ ‏تأثیر‏ ‏گذار باشند‏. ‏میر1. Mayer
‏ ‏معتقد‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏اعتماد یک‏ ‏فرد‏ ‏به‏ ‏آسیب‏ ‏ناپذیری‏ ‏او در مقابل‏ ‏اقدامات‏ ‏طرف‏ ‏دیگر، مبتنی‏ ‏بر‏ ‏این‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏اعتماد‏ ‏شونده اقدامی‏ ‏انجام‏ ‏نخواهد‏ ‏داد‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏ضرر‏ ‏اعتماد‏ ‏کننده‏ ‏باشد‏. ‏شاو‏ ‏اعتماد‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏ عنوان‏ ‏اعتقاد‏ ‏به‏ ‏این‏ ‏که‏ ‏ما‏ ‏برای‏ ‏رسیدن به‏ ‏آرزو‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏انتظاراتمان‏ ‏به‏ ‏دیگران‏ ‏وابسته‏ ‏هستیم‏ ‏تعریف‏ ‏می‏ ‏کند‏.‏ روتر2. Rotter
‏ ‏اعتماد‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏انتظارات‏ ‏کلی‏ ‏که‏ ‏ما می‏ ‏توانیم‏ ‏به‏ ‏گفتارها‏ ‏و‏ ‏وعده‏ ‏های‏ ‏دیگران‏ ‏تکیه‏ ‏کنیم‏ ‏تعریف‏ ‏می‏ ‏کند‏. ‏چارلتون‏ ‏معتقد‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏رهبران‏ ‏به کارکنان‏ ‏خود‏ ‏اعتماد‏ ‏می‏ ‏کنند،‏ ‏برای‏ ‏این‏ ‏که‏ ‏کاری‏ ‏را‏ ‏که‏ ‏می خواهند‏ ‏به‏ ‏انجام‏ ‏برسانند‏ ‏انجام دهند (مارتینز‏ Martins
‏، ۲۰۰۲: ۷۵۶-۷۵۷).
‏مکانیزم‏ ‏های‏ ‏کنترل‏ ‏و‏ ‏اعتماد‏ ‏می توانند‏ ‏در توسعه‏ ‏کارائی‏ ‏و‏ ‏اثربخشی‏ ‏سازمان‏ ‏ها‏ ‏مکانیزم‏ ‏هایی‏ ‏مکمل‏ ‏یکدیگر باشند‏. ‏وجود‏ ‏جو‏ ‏اعتماد‏ ‏در‏ ‏سازمان میتواند‏ ‏باعث‏ ‏گردد‏ ‏که‏ ‏کارکنان‏ ‏و‏ ‏مدیریت‏ ‏به‏ ‏طور‏ ‏وسیع‏ ‏و‏ ‏فراگیری‏ ‏با همدیگر‏ ‏همکاری‏ ‏کنند‏ ‏و‏ ‏برای‏ ‏دستیابی به‏ ‏اهداف‏ ‏تلاش‏ ‏کنند‏.‏ ‏در‏ ‏سازمانی‏ ‏که‏ ‏اعتماد‏ ‏کمی‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏ ‏از انضباط‏ ‏در‏ ‏کارها‏ ‏خبری‏ ‏نمی‏ ‏باشد‏.‏ ‏تعهد‏ ‏در‏ ‏کارکنان پایین‏ ‏می‏ ‏باشد،‏ ‏کنترل‏ ‏سلسله‏ ‏مراتبی‏ ‏در‏ ‏بالاترین‏ ‏سطح خود‏ ‏قرار‏ ‏دارد،‏ ‏عملکرد‏ ‏و‏ ‏بهره‏ ‏وری‏ ‏کارکنان‏ ‏در وضعیت‏ ‏نامطلوبی‏ ‏قرار‏ ‏دارد‏ ‏و‏ ‏استرس‏ ‏و‏ ‏بدگمانی‏ ‏در سازمان‏ ‏امری‏ ‏شایع‏ ‏و‏ ‏متداول‏ ‏خواهد‏ ‏بود‏.‏ سطح‏ ‏پایین‏ ‏اعتماد‏ ‏باعث‏ ‏می گردد ‏ارتباطات‏ ‏باز‏ ‏و‏ ‏صادقانه‏ ‏در سازمان‏ ‏از‏ ‏بین‏ ‏برود‏ ‏و‏ ‏این‏ ‏باعث‏ ‏می‏ ‏گردد‏ ‏که‏ ‏تصمیمات‏ ‏نیز‏ ‏در‏ ‏سازمان‏ ‏از کیفیت‏ ‏مطلوبی‏ ‏برخوردار نباشند‏. ‏در‏ ‏این‏ ‏سازمان‏ ‏ها‏ ‏کارکنان‏ ‏از‏ ‏مطرح‏ ‏کردن‏ ‏ایده‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏نظریات‏ ‏خود‏ ‏پرهیز‏ ‏می کنند،‏ ‏زیرا‏ ‏آن‏ ‏ها نگران‏ ‏آنند‏ ‏که‏ ‏مبادا‏ ‏طرح‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏نقشه‏ ‏های‏ ‏آن‏ ‏ها‏ ‏با‏ ‏شکست‏ ‏و‏ ‏ناکامی‏ ‏مواجه‏ ‏گردد (بیرد و آمند، ۱۹۹۵: ۱۸).
‏۲-۲-۲: اعتماد‏ ‏سازی
‏اعتماد‏ ‏سازی‏ ‏همیشه‏ ‏از‏ ‏رده‏ ‏های‏ ‏عالی‏ ‏سازمان‏ ‏شروع‏ ‏می‏ ‏شود‏. ‏صداقت‏ ‏و‏ ‏اعتماد‏ ‏به‏ ‏شرطی‏ ‏به‏ ‏وجود‏ ‏می آید‏ ‏که‏ ‏مدیران‏ ‏عالی‏ ‏سازمان‏ ‏سرمشق‏ ‏و‏ ‏الگویی‏ ‏برای‏ ‏دیگران‏ ‏باشند‏.‏ ‏اعتماد‏ ‏در‏ ‏سازمان‏ ‏بایستی‏ ‏ایجاد گردد‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏طول‏ ‏زمان‏ ‏گسترش‏ ‏پیدا‏ ‏کند‏. ‏اعتماد‏ ‏سازی‏ ‏پدیده‏ ‏ای‏ ‏زمان‏ ‏بر‏ ‏می باشد‏ ‏ولی‏ ‏از‏ ‏بین‏ ‏رفتن‏ ‏اعتماد‏ ‏در‏ ‏لحظه‏ ‏ای‏ ‏اتفاق‏ ‏می‏ ‏افتد‏. ‏لذا‏ ‏ایجاد و حفظ اعتماد‏ ‏در‏ ‏سازمان‏ ‏خیلی‏ ‏سهل‏ ‏و آسان

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
برای مشاهده توضیحات فایل  مبانی نظری اعتماد سازمانی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری اعتماد سازمانی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود مبانی نظری اعتماد سازمانی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.