پیشینه ومبانی نظری آشنایی با پدیده دختران فراری

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

پیشینه ومبانی نظری آشنایی با پدیده دختران فراری

۵ بازديد ۰ نظر

پیشینه ومبانی نظری آشنایی با پدیده دختران فراری

دانلود پیشینه ومبانی نظری آشنایی با پدیده دختران فراری پیشینه ومبانی نظری آشنایی با پدیده دختران فراری پیشینه ومبانی نظری آشنایی با پدیده دختران فراریدانلود پیشینه ومبانی نظری آشنایی با پدیده دختران فراری پیشینهومبانینظریآشناییباپدیدهدخترانفراریپیشینهومبانینظریآشناییپدیدهدخترانفراری

-------

پیشینه ومبانی نظری آشنایی با پدیده دختران فراری
پیشینه ومبانی نظری آشنایی با پدیده دختران فراری
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 27
حجم فایل: 0
قیمت: 29700 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 27 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏دختران فراری
‏ آشنایی با پدیده دختران فراری
‏ دختران فراری ‏به دخترانی گفته می‌شود که به دلایل مختلفی از خانه فرار می‌کنند و به جامعه‏ ‏و ‏ ‏محیط هایی چون خیابان، پارک، باندها‏ ‏و‏ ‏... روی می‏ ‏آورند‏.‏ گفتنی است در ‏آ‏مریکا و‏ ‏کشورهای‏ ‏اروپایی دختران‏ی‏ ‏که به هر دلیلی از‏ ‏خانه‌های خود فرار می‌کنند، به طور اتوماتیک‏ ‏تحت حمایت بنیادهای حمایتی دولتی و نیکوکاری در‏ ‏می‏ آ‏یند و به مکان‏ ‏هایی امن زیر نظر روانکاوان متخصصان حمایت از زنان منتقل می‌شوند‏.‏ ‏اما در ایران به خاطر‏ ‏جرم بودن اصل‏ ‏ قضیه‏ ‏دخترانی که جایی برای پناه بردن ندارند اکثرا‏ً‏ به ‏ ‏غریبه ها متوسل می‌شوند که در اکثر این موارد‏، ‏مورد تجاوزات پی در پی‏ ‏ قرار می‌گیرند و نهایتا‏ً‏ جذب باندهای‏ ‏فساد می‌شوند و با این شرایط در صورت دستگیری این دختران در بعضی موارد به زندان افتاده و در مواردی توسط مقامات قضایی به خانواده‌هایی که فراری شده اند، بازگردانده می‌شوند‏. ‏در کشوری مثل ایران که‏ ‏درصد جرایم ارتکابی توسط دختران کمتر‏ ‏از پسران است این کم بودن را باید ناشی از این بدانیم که زنانی که تمایل به طغیان و انجام اعمال ضداجتماعی دارند‏،‏ این میل را با فحشا تسکین می‏ ‏دهند و نیازی به ارتکاب جرایم دیگر ندارند‏.‏ ضمنا‏ً‏ ‏زنان در مقابل فشارهای روحی اکثرا‏ً‏ یا دست به خودکشی می‏ ‏زنند یا از محیط فرار می‏ ‏کنند‏ (ریحانی، 1388).
‏ 2-3- ‏شرایط عمومی دختران فراری
‏ 2-3-1- ‏از نظر فردی‏: ‏اکثر دختران فراری ‏اختلال منش دارند، افرادی ضعیف الاراده، حساس و زودرنجند، عقب ماندگی درسی دارند، برای امور غیردرسی ارزش بیشتری قائل اند، برخی از آنها عقب ماندگی ذهنی دارند، شخصیتی تلقین پذیر داشته و یا به انحرافات و اختلالات و بیماری‏ ‏های روانی از جمله صرع، اسکیزوفرنی پارانویا مبتلا هستند و به علت عدم تکوین شخصیت، ثبات اجتماعی ندارند. اگر چه افراد باهوش هم در بین آنها اندک نیست و‏ ‏حتی بینشان نوابغ هم دیده می‏ ‏شود‏. ‏برخی از اینان که البته بیشترشان نوجوانند دچار رنج عصبی هستند، ‏بی‏ ‏خوابی دارند، احساس گناه آنان را آزار می‏ ‏دهد، دسته ای از این اطفال و نوجوانان از لحاظ وضع جسمی و روانی سالم هستند. ممکن است تحت تأثیر محیط خانوادگی و محیط تحصیلی برای تفریح و خوش گذرانی و یا تقلید از فیلم‏ ‏ها و ماجراجویی اقدام به فرار کنند.
‏ 2-3-2- ‏از نظر خانوادگی:‏ ‏به علت نفاق، ناسازگاری، اعتیاد پدر و مادر، تشنج در محیط خانوادگی، طرد و تحقیر، کمبود محبت، از هم گسیختگی خانواده «طلاق، جدایی، فوت» و عدم مراقبت و بی توجهی والدین و سرپرستان نسبت به امور تحصیلی ب‏ه ‏ویژه در خانواده های پرجمعیت، ترس از تنبیه در صورت عدم موفقیت در تحصیل، اقدام به فرار از منزل و ترک تحصیل می‏ ‏کنند. اطفال نازپرورده که دائم تحت مراقبت، نظارت شدید قرار دارند برای کسب آزادی و استقلال از خانه فرار می‏ ‏کنند‏.
‏ ‏2-3-3- ‏از نظر اجتماعی‏: اغلب در منطقه و محیطی زندگی کرده اند که مناسب برای داشتن حیات شرافتمندانه نبوده است. در محیط اجتماعیشان رفتار ضد اجتماعی، آلودگی، اعتیاد وجود داشته است. با تیپ بی بندوبار و پرخاشگر مواجه بوده اند. بدآموزی در زندگیشان بسیار بوده است، مشکل اخلاقی داشته اند. منطقه زندگیشان منطقه شکست، خواری ها، سرافکندگی ها بوده و این خود زمینه را برای محدود ساختن فرد و حوزه معاشرتی او فراهم کرده است‏.
‏ ‏کاتر‏ ‏-Kutter
‏ ‏(2008) ‏در مقاله ای تحت عنوان «شناخت فرار نوجوانان و پیشگیری آن» علل فرار از منزل را به شرح زیر می‏ ‏داند:
‏ ‏1) اجتناب از عواقب و نتایج ناخوشایند رفتار یا اعمالی که فرد انتظار دارد، در آینده با آن مواجه شود. مثل تهدید به تنبیه و یا تنبیه والدین در مقابل شکست تحصیلی فرزند.
‏ ‏2) فرار از دام مواجهه با تجربه های مستمر و پیشرونده نامطلوب سخت در زندگی مثل آزار جسمی و جنسی در منزل.
‏ ‏3) پیشگیری از ترک فعالیت‏ ‏ها، ارتباطات یا دوستی هایی که برای فرد مهم و با ارزش به نظر می‏ ‏رسند مثل جلوگیری والدین از معاشرت نوجوانان با دوستانش بدون جایگزینی و با تحکم.
‏ ‏4) به منظور بودن با افرادی که به رغم ایشان حمایتگر، مشوق و فعال هستند، مثل زندگی با همسالان.
‏ ‏5) برای بودن با افراد یا مکان‏ ‏هایی که آنها را از مشکلات دیگر زندگیشان دور می‏ ‏سازد.
‏ ‏6) تغییر یا توقف آنچه که در حال انجام است یا قرار است انجام گیرد مثل ازدواج نامناسب توأم با تهدید والدین.‏ ‏همچنین مشکلاتی که خطر بروز فرار کودکان و نوجوانان را افزایش می‏ ‏دهد عبارتند از‏:
‏ ‏1) کودک آزاری یا غفلت نسبت به کودک.
‏ ‏2) استفاده از الکل یا مواد مخدر.
‏ ‏3) طلاق یا جدایی که مواجهه با آن بدرستی انجام نشده است.
‏ ‏4) رفتار متضاد والدین که با تخیلات نامناسب نوجوان ترکیب شده باشد.
‏ ‏5) آمیزش با یک گروه همسالان ضد اجتماع
‏ ‏6) مرگ یکی از اعضای خانواده که مواجهه با آن به درستی انجام نشده باشد‏ (استین و همکاران‏- Stein & et al
‏، 2011).
‏ 2-4- اق‏سام فرار
‏ ‏پژوهشگران انواع گوناگونی از این پدیده را مشخص کرده اند‏. ‏گل پور (1386) در کتاب خود از پژوهشی انجام گرفته در بلژیک خبر می دهد که برای 600 فراری سه نوع فرار را در نظر گرفته‏ است:

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه ومبانی نظری آشنایی با پدیده دختران فراری  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه ومبانی نظری آشنایی با پدیده دختران فراری روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پیشینه ومبانی نظری آشنایی با پدیده دختران فراری
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.