پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی

۵ بازديد ۰ نظر

پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی

دانلود پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلیدانلود پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی پیشینهومبانینظریخودکارآمدیتحصیلیپیشینهمبانینظریخودکارآمدیتحصیلی

-------

پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی
پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 28
حجم فایل: 0
قیمت: 29700 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 28 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏خودکارآمدی تحصیلی:
‏فهرست مطالب:
‏تعاریف‏ ‏و‏ ‏ویژگی‏ ‏های‏ ‏خودکارآمدی‏:
‏تعیین‏ ‏کننده‏ ‏های‏ ‏خودکارآمدی‏:
‏مراحل‏ ‏رشد‏ ‏خودکارآمدی‏:
‏خودکارآمدی‏ ‏و‏ ‏اضطراب‏
‏تحقیقات‏ ‏انجام‏ ‏شده‏ ‏در‏ ‏خارج‏ ‏از‏ ‏کشور‏
‏تحقیقات‏ ‏انجام‏ ‏شده‏ ‏در‏ ‏داخل‏ ‏کشور
‏منابع‏ ‏فارسی
‏منابع‏ ‏لاتین
‏ ‏تعاریف‏ ‏و‏ ‏ویژگی‏ ‏های‏ ‏خودکارآمدی:
‏خودکارآمدی از‏ ‏نظریه‏ ‏شناخت‏ ‏اجتماعی‏ ‏آلبرت‏ ‏بندورا‏ ‏(1997)‏ ‏روان‏ ‏شناس‏ ‏مشهور،‏ ‏مشتق‏ ‏شده‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏به باورها‏ ‏یا‏ ‏قضاوت‏ ‏های‏ ‏فرد‏ ‏به‏ ‏توانایی‏ ‏های‏ ‏خود‏ ‏در‏ ‏انجام‏ ‏وظایف‏ ‏و‏ ‏مسئولیت‏ ‏ها‏ ‏اشاره‏ ‏دارد‏. ‏نظریه‏ ‏شناخت اجتماعی‏ ‏مبتنی‏ ‏بر‏ ‏الگوی‏ ‏علی‏ ‏سه جانبه‏ ‏رفتار،‏ ‏محیط‏ ‏و‏ ‏فرد‏ ‏است‏. ‏این‏ ‏الگو‏ ‏به‏ ‏ارتباط‏ ‏متقابل‏ ‏بین‏ ‏رفتار،‏ ‏اثرات محیطی‏ ‏و‏ ‏عوامل‏ ‏فردی(عوامل‏ ‏شناختی،‏ ‏عاطفی‏ ‏و‏ ‏بیولوژیک)‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏ادراک‏ ‏فرد‏ ‏برای‏ ‏توصیف‏ ‏کارکردهای روانشناختی‏ ‏اشاره‏ ‏دارد،‏ ‏تأکید‏ ‏می‏ ‏کند‏. ‏بر‏ ‏اساس‏ ‏این‏ ‏نظریه،‏ ‏افراد‏ ‏در‏ ‏یک‏ ‏نظام‏ ‏علّیت‏ ‏سه‏ ‏جانبه‏ ‏بر‏ ‏انگیزش‏ ‏و رفتار‏ ‏خود‏ ‏اثر‏ ‏می‏ گذارند.
‏در‏ ‏چارچوب‏ ‏رویکرد‏ ‏شناختی‏ ‏اجتماعی‏ ‏بندورا‏ ‏باورهای‏ ‏خودکارآمدی‏ ‏چنین‏ ‏تعریف‏ ‏شده‏ ‏است‏: ‏برداشت‏ هایی‏ ‏که‏ ‏فرد‏ ‏از‏ ‏توانایی ‏های‏ ‏خویش‏ ‏در‏ ‏انجام‏ ‏یک‏ ‏تکلیف‏ ‏خاص‏ ‏دارد،‏ ‏به‏ ‏گونه‏ ای‏ ‏که‏ ‏تکلیف‏ ‏مورد‏ ‏نظر‏ ‏به صورت‏ ‏مفید‏ ‏و‏ ‏مؤثر‏ ‏انجام‏ ‏شود‏ ‏یا‏ ‏سطح‏ ‏اعتمادی‏ ‏که‏ ‏فرد‏ ‏بر‏ ‏توانایی‏ ‏خویش‏ ‏در‏ ‏اجرای‏ ‏برخی‏ ‏فعالیت‏ ‏ها‏ ‏یا‏ ‏موفقیت‏ ‏در‏ ‏برخی‏ ‏عملکردها‏ ‏دارد (بندورا،1997).
‏بر اساس مدل خودکارآمدی برای اینکه شخص برای رسیدن به یک هدف تلاش کند یا با مشکلات مقابله کند باید سه شرط زیر را داشته باشد:
‏شخص معتقد باشد که هدف قابل دستیابی است و با تلاش به هدفش می‏ ‏رسد.
‏شخص معتقد باشد که مهارت‏ ‏های لازم برای رسیدن به هدف را دارد.
‏هدف باید ارزش تلاش کردن را داشته باشد (بندورا،1977).
‏خودکارآمدی‏ ‏همچنین‏ ‏یکی‏ ‏از‏ ‏ویژگی‏ ‏های‏ ‏شخصیتی‏ ‏و‏ ‏باور‏ ‏درونی‏ ‏می‏ ‏باشد‏ ‏که‏ ‏بر‏ ‏طرز‏ ‏تفکر‏ ‏و‏ ‏چگونگی رویارویی‏ ‏با‏ ‏مشکلات‏ ‏سلامت‏ ‏هیجانی‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏تصمیم ‏گیری‏ ‏و‏ ‏مقابله‏ ‏با‏ ‏فشار‏ ‏روانی‏ ‏و‏ ‏افسردگی‏ ‏تأثیر‏ ‏می‏ ‏گذارد ‏(بندورا‏ ‏و‏ ‏همکاران،2003).
‏در‏ ‏واقع‏ ‏کارآمدی‏ ‏شخصی‏ ‏عبارت‏ ‏است‏ ‏از‏ ‏اعتقاد‏ ‏فرد‏ ‏مبنی‏ ‏برآنکه‏ ‏می‏ ‏تواند‏ ‏جریانی‏ ‏از‏ ‏رفتار‏ ‏مورد‏ ‏انتظار‏ ‏در یک‏ ‏موقعیت‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏طور‏ ‏موفقیت‏ ‏آمیزی‏ ‏انجام‏ ‏دهد‏ ‏و‏ ‏بنابراین‏ ‏کارآمدی‏ ‏شخصی‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏برآورد‏ ‏شخص‏ ‏از نتایج پیامدهای‏ ‏رفتاری‏ ‏تلقی‏ ‏می‏ ‏شود ‏(محمدی،1383).
‏ باورهای‏ ‏خودکارآمدی‏ ‏می‏ ‏توانند‏ ‏تأثیرات‏ ‏مثبت‏ ‏و‏ ‏منفی‏ ‏بر‏ ‏روی‏ ‏سلامتی‏ ‏افراد‏ ‏داشته‏ ‏باشند،‏ ‏اگر‏ ‏شما‏ ‏باور داشته باشید‏ ‏که‏ ‏توانایی‏ ‏سازش‏ ‏با‏ ‏موقعیت‏ ‏را‏ ‏دارید،‏ ‏کمتر‏ ‏احساس‏ ‏تنیدگی‏ ‏در‏ ‏آن‏ ‏موقعیت‏ ‏می‏ ‏کنید،‏ ‏باور‏ ‏مثبت‏ ‏درمورد‏ ‏توانایی‏ ‏های‏ ‏خود‏ ‏در‏ ‏ارتباط‏ ‏با‏ ‏بیماری‏ ‏و‏ ‏غلبه‏ ‏بر‏ ‏مشکلات‏ ‏همراه‏ ‏آن‏ ‏تأثیرات‏ ‏مثبتی‏ ‏بر‏ ‏سلامت داد ‏(اعرابیان‏ ‏و‏ ‏همکاران،1983).
‏افراد‏ ‏دارای‏ ‏باورهای‏ ‏خودکارآمدی‏ ‏قویتر،‏ ‏در‏ ‏ارتباط‏ ‏با‏ ‏برطرف‏ ‏نمودن‏ ‏مشکلات‏ ‏روانی‏ ‏قادر‏ ‏به‏ ‏تغییر‏ ‏حالات روانی‏ ‏خود‏ ‏می‏ ‏باشند،‏ ‏که‏ ‏کسب‏ ‏این‏ ‏متغیر‏ ‏به‏ ‏باورها‏ ‏و‏ ‏تلاش‏ ‏افراد‏ ‏بستگی‏ ‏دارد‏. ‏همچنین‏ ‏خودکارآمدی‏ ‏نقش میانجی‏ ‏در‏ ‏کاهش‏ ‏نشانه‏ ‏های‏ ‏افسردگی‏ ‏ایفا‏ ‏می‏ ‏نماید‏ ‏و‏ ‏اضطراب‏ ‏و‏ ‏افسردگی‏ ‏افراد‏ ‏بالغ‏ ‏را‏ ‏می‏ ‏توان‏ ‏با‏ ‏افزایش‏ ‏و تقویت‏ ‏باورهای‏ ‏خودکارآمدی‏ ‏کاهش‏ ‏داد ‏(کیم‏ -Kim
‏،2002؛‏ ‏به‏ ‏نقل‏ ‏از‏ ‏اعرابیان،1383).
‏انتظار ‏و ‏نظریه ‏اسناد، ‏نظریه‏ ‏خودکارآمدی‏ ‏بندورا‏ ‏بر ‏روی ‏انتظار ‏برای ‏موفقی ‏متمر‏کز ‏است. ‏هر چند، ‏بندورا ‏میان‏ ‏دو ‏نوع‏ ‏از‏ ‏باورهای ‏انتظار ‏تمایز ‏قایل ‏بود‏. ‏انتظارات‏ ‏پیامد، ‏باورهاییاست‏ ‏که‏ ‏رفتارهای‏ ‏معین ‏را ‏به ‏سمت‏ ‏نتایج‏ ‏معین‏ ‏هدایت‏ ‏خواهد‏ ‏کرد ‏(‏مانند ‏اعتقاد ‏به ‏این ‏موضوع ‏که ‏تمرین ‏عملکرد ‏فرد‏ ‏را ‏بهبود ‏خواهد ‏بخشید‏) ‏و ‏باورهایی ‏در ‏این ‏مورد ‏که ‏فرد ‏به ‏طور ‏مؤثر ‏می تواند ‏رفتارهای‏ ‏مورد‏ ‏نیاز‏ ‏برای ایجا ‏نتایج‏ ‏را انجام‏ ‏دهد ‏(‏من ‏می‏ ‏توانم ‏تمرینات ‏سختی ‏برای ‏برنده ‏شدن ‏در‏ ‏مسابقه‏ ‏بعدی ‏انجام ‏دهم‏) ‏ ‏این‏ ‏دو‏ ‏نوع‏ ‏از‏ ‏باورهای ‏انتظار‏ ‏متفاوتند ‏زیرا ‏افراد ‏می‏ ‏توانند‏ ‏باور‏ ‏کنند‏ ‏که‏ ‏یک رفتار ‏معیین ‏منج ‏به‏ ‏یک نتیجه‏

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.