پیشینه تحقیق تحقیق شناخت شناسی
پیشینه تحقیق تحقیق شناخت شناسی پیشینه تحقیق تحقیق شناخت شناسیدانلود پیشینه تحقیق تحقیق شناخت شناسی پیشینهومبانینظریتحقیقشناختشناسیپیشینهمبانینظریتحقیقشناختشناسی-------
پیشینه تحقیق تحقیق شناخت شناسی
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 48
حجم فایل: 0
قیمت: 57200 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 48 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
2-1-مقدمه 15
2-2-تاریخچه و مبانی نظری 15
2-2-1-مدلهای شناخت شناسی 17
2-2-1-1-مدل شناخت شناسی پری، بلنگی و ماگلدا 17
2-2-1-2-مدل شناخت شناسی کینگ و کیچنر 21
2-2-1-3-مدل شناخت شناسی شومر 23
2-2-2-تاریخچه الگوهای ارتباطات خانواده 26
2-2-2-1-ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده 29
2-2-2-1-1-جهت گیری گفت و شنود 31
2-2-2-1-2-جهت گیری همنوایی 31
2-2-2-2-انواع الگوهای ارتباطات خانواده 32
2-2-2-2-1خانواده های توافق کننده 33
2-2-2-2-2-خانواده های کثرتگرا 34
2-2-2-2-3-خانواده های حفظ کننده 34
2-2-2-3-4-خانواده های به حال خود واگذاشته.................................................... 35
2-2-3-نظریه انگیزش 36
2-3-مروری بر تحقیقات پیشین 38
2-3-1-مروری بر تحقیقات پیشین در زمینه رابطه باورهای شناخت شناسی و انگیزش 38
2-3-2-مروری بر تحقیقات پیشین در زمینه رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش 42
2-3-3 مروری برتحقیقات پیشین در زمینه رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و باورهای
شناخت شناسی.........................................................................................................................................44
2-4-سؤالات تحقیق 47
2-4-1-سؤال اصلی تحقیق 47
2-4-2-سؤالات فرعی تحقیق 47
2-5-تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش 47
2-5-1-تعریف باورهای شناخت شناسی 47
2-5-2-تعریف الگوهای ارتباطی خانواده 47
2-5-3-تعریف انگیزه پیشرفت 48
2-1- مقدمه
در این فصل به بررسی تاریخچه و مبانی نظری متغیرهای پژوهش پرداخته می شود. در ابتدا به بررسی نقش باورهای شناخت شناسی در حوزه های مختلف و پس از آن به معرفی انواع مدلهای شناخت شناسی اقدام خواهد شد. در ادامه به بحث الگوهای ارتباطی خانواده خواهیم پرداخت که ابتدا به شرح ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده و پس از آن دو نوع جهت گیری گفت وشنود و همنوایی پرداخته می شودو در انتها به توضیح درباره انگیزش پیشرفت اقدام خواهد شد.
2-2-تاریخچه و مبانی نظری
در این بخش به منظور بررسی تاریخچه و مبانی نظری در ابتدا به بررسی نقش باورهای شناخت شناسی در حوزه های مختلف، پرداخته شده است. در ضمن همان طور که در فصل اول ذکر شد، یکی از مسائل مورد مطالعه روانشناسان در حوزه شناخت شناسی، بررسی تأثیر الگوهای ارتباطی خانواده و رابطه آن با مسائل انگیزشی از جمله انگیزش پیشرفت است که موضوع پژوهش حاضر بوده است؛ بنابراین تعریف مختصری از این اهداف نیز ارائه گردیده است.
به طورکلی می توان تحقیقات صورت گرفته در مورد باورهای شناخت شناسی را در شش حوزه کلی طبقه بندی کرد (هوفر و پینتریچ، 1997):
1) بازنگری و بسط و توسعه ی نظریه ی پری
2) ایجاد ابزارهای اندازه گیری ساده تر برای ارزیابی باورهای شناخت شناسی