دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارزشیابی آزمونهای پیشرفت تحصیلی (فصل 2 پایان نامه)

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارزشیابی آزمونهای پیشرفت تحصیلی (فصل 2 پایان نامه)

۴ بازديد ۰ نظر

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارزشیابی آزمونهای پیشرفت تحصیلی (فصل 2 پایان نامه)

دانلود دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارزشیابی آزمونهای پیشرفت تحصیلی (فصل 2 پایان نامه) دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارزشیابی آزمونهای پیشرفت تحصیلی (فصل 2 پایان نامه) دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارزشیابی آزمونهای پیشرفت تحصیلی (فصل 2 پایان نامه)دانلود دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارزشیابی آزمونهای پیشرفت تحصیلی (فصل 2 پ

-------

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارزشیابی آزمونهای پیشرفت تحصیلی (فصل 2 پایان نامه)
دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارزشیابی آزمونهای پیشرفت تحصیلی (فصل 2 پایان نامه)
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 34
حجم فایل: 0
قیمت: 42900 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 34 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏مقدمه
‏روان‏ ‏شناسان و متخصصان تعلیم و تربیت بگونه کلی از دو جهت به اندازه‏ ‏گیری و سنجش علاقه‏ ‏مند بوده‏ ‏اند. نخست آنکه بدانند که فرد معینی چه می‏ ‏کند. در این مورد نتایج اندازه‏ ‏گیری مربوط به آن بخشی از رفتار فرد می‏ ‏شود که شخصیت نام دارد و موضوع اندازه‏ ‏گیری در واقع ‏"‏ عمل فرد‏" ‏است. دوم آنکه بدانند‏ ‏که فرد چه می‏ تواند انجام دهد. در این نوع‏ ‏انداره‏ ‏گیری، مقصود به دست آوردن قراین و شواهدی‏ ‏درباره‏ ‏ی اعمالی است که اگر فرد تلاش کند می‏ ‏تواند از عهده‏ ی ‏آن برآید. نتایج این نوع اندازه‏ ‏گیری که در واقع مربوط به توانایی فرد می‏ ‏شود ممکن است به دو بخش اصلی تقسیم شود. اندازه‏ ‏های مربوط به استعداد و اندازه‏ ‏های مربوط به معلومات یا پیشرفت‏ ‏تحصیلی ‏(هومن، 1384، ص 168)‏.‏ ‏آزمون‏ ‏های پیشرفت‏ ‏تحصیلی‏ . achievement tests
‏ برای اندازه‏ ‏گیری معلومات و آموخته‏ ‏ها،‏ ‏توانایی‏ ‏های اکتسابی یا مهارت‏ ‏های پیشرفته مورد استفاده قرار می‏ گیرند که عمده‏ ‏ترین آنها، آزمون‏ ‏های مداد و کاغذی یا آزمون‏ ‏های کتبی. ‏ paper-and-pencil tests
‏ نام دارند. این آزمون‏ ‏ها را به دو دسته‏ ‏ی اصلی‏ ‏تقسیم می‏ کنند: آزمون‏ ‏های عینی‏ ‏و‏ ‏آزمون‏ ‏های ذهنی.‏ ‏صاحب‏ ‏نظران و متخصصان‏،‏ نظرهای موافق و مخالف زیادی نسبت به کاربرد آزمون‏ ‏های ذهنی ابراز داشته‏ ‏اند و برای آنها، امتیازات و معایبی برشمرده‏ ‏اند که در این میان بخش اعظم انتقادات، متوجه آزمون‏ ‏های تشریحی. ‏ essay tests
‏ است. دقت این آزمون‏ ‏ها به مقدار زیاد به نحوه‏ ‏ی تصحیح ‏اوراق‏ امتحانی و دقت عمل مصححان مربوط است و دلیل عمده‏ ‏ی مخالفت برخی صاحب نظران با کاربرد این آزمون‏ ‏ها نیز از بی ثباتی نمره‏ ‏گذاری آنها ناشی می‏ ‏شود.
‏ با اینکه سوالات امتحانات نهایی سال سوم متوسطه ترکیبی از انواع گوناگون سوال است ولی درصد بیشتری از سوالات آن از نوع تشریحی و کوتاه پاسخ می‏ ‏باشد. در بسیاری از تحقیقات، آزمون‏ ‏های عینی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‏ ‏اند و این خود گام بزرگی برای بهبود کیفیت سوالات این آزمون‏ ‏ها می‏ ‏باشد. اما متأسفانه به آزمون‏ ‏های ذهنی و روش‏ ‏های تحلیل آنها کمتر توجه شده است. در راستای بهبود کیفیت امتحانات‏ ‏نهایی، هر چند تشکیلات مربوطه گام‏ ‏های ارزنده‏ ‏ای برداشته است که می‏ ‏توان به مواردی از جمله؛ دستور‏ ‏العمل‏ ‏های طراحی سوال امتحان، برگزاری کارگاه‏ ‏های آموزشی در حوزه سنجش و ارزشیابی، استفاده از دانش معلمان آموزش دیده در طراحی سوالات، تشکیل بانک سوال اشاره کرد. با وجود این، مستندسازی کیفیت این امتحانات جای بررسی و تحقیق دارد. همان‏ ‏طور که حسنی و کیامنش ‏(1388) ‏بیان کرده‏ ‏اند؛ تحلیل آیین‏ ‏نامه‏ ‏ها‏ ‏ی امتحانات نشان می‏ ‏دهد در طول هشتاد و اندی سال که از تدوین اولین آیین‏ ‏نامه‏ ‏های امتحانات در شورای عالی معارف می گذرد، تدوین کنندگان آیین نامه ها کمتر به صحت و دقت سوالات و نتایج ارزشیابی‏ ‏ها توجه داشته‏ ‏اند و بیشترین دغدغه آن‏ ‏ها صحت اجرا و ثبت نمره بوده است.
‏ هر ارزشیابی و سنجشی بر اساس اطلاعات و داده‏ ‏هایی انجام می‏ ‏گیرد که از طریق ابزارها و روش‏ ‏های مختلف جمع‏ ‏آوری می‏ ‏شوند. سنجشی می‏ ‏تواند کارا و سودمند قلمداد شود که بر پایه اطلاعات دقیق و معتبر باشد و مطابق با اصول و ملاک‏ ‏های علمی صورت پذیرد. سنجش آموخته‏ ‏های دانش‏ ‏آموزان در امتحانات نهایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. زمزمه تغییر نظام پذیرش دانشجو در کشور و جایگزینی سوابق تحصیلی که در چند سال اخیر مطرح شده است بر اهمیت امتحانات نهایی مقطع متوسطه بیش از پیش افزوده است. از این رو طراحی و سنجش سوالات این امتحانات نیز می‏ ‏باید

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
برای مشاهده توضیحات فایل  دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارزشیابی آزمونهای پیشرفت تحصیلی (فصل 2 پایان نامه)  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارزشیابی آزمونهای پیشرفت تحصیلی (فصل 2 پایان نامه) روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ارزشیابی آزمونهای پیشرفت تحصیلی (فصل 2 پایان نامه)
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.