مبانی نظری و پیشینه تحقیق تربیت بدنی و پیشرفت تحصیلی کودکان
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تربیت بدنی و پیشرفت تحصیلی کودکان مبانی نظری و پیشینه تحقیق تربیت بدنی و پیشرفت تحصیلی کودکاندانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تربیت بدنی و پیشرفت تحصیلی کودکان مبانینظریوپیشینهتحقیقتربیتبدنیوپیشرفتتحصیلیکودکان-------
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تربیت بدنی و پیشرفت تحصیلی کودکان
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 30
حجم فایل: 0
قیمت: 31080 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 30 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظری وپیشینه تحقیق تربیت بدنی وپیشرفت تحصیلی کودکان
فصل دوم : پیشینه تحقیق
زمینه نظری مسأله مورد پژوهش
نظرات اسلام واندیشمندان اسلامی
اهداف تربیتبدنی
ورزش به عنوان یک درس اصلی دردبستان
آثار جسمانی تربیتبدنی برکودکان
فیزیولوژی ورزش
آثار تربیتی تربیتبدنی در کودکان
حب ذات
نشاط آفرینی
گسترش جهان بینی
روان شناسی آمادگی جسمانی
شخصیت وآمادگی جسمانی
تقویت خود مفهومی
کاهش اضطراب
اثر آرام کننده
کاهش فشارهای عصبی
نقش ورزش و ارتقای توانمندیهای روحی و
جسمیدانش آموزان ابتدایی
الف ـ نقش ورزش در جلوگیری از بیماریها وسلامت جسم
ب ـ نقش ورزش درایجاد نشاط
ج ـ نقش ورزش در ایجاد ارتباط با دیگران و تقویت روحیه گروهی
د ـ نقش ورزش در رشد عقلانی و فکری دانش آموزان وپیشرفت تحصیلی
مطالعات انجام شده در خارج از کشور
تحقیقات انجام شده در داخل کشور
نظرات اسلام واندیشمندان اسلامی :
حرکت ازجمله عوامل موثر در حیات انسان است که اسلام و علمای بزرگ مسلمان آن را پذیرفته اند وبرآن صحه گذشته اند. نظام تربیتی اسلام به تربیتبدنی به عنوان یکی از جنبه های مهم تربیت مجموعی انسانی نظر دارد.
برای انسان سه گونه تربیت قائل است :
1- تربیت خلاق 2-تربیت عقلانی 3- تربیت جسمانی
که از نظر اسلام این جنبه ها در عمل انفکاک ناپذیر و فقط درذهن قابل تخکیک میباشند و هر کدام در موضع خویش دارای ارزش شایانی هستند که به طور یکپارچه تربیت انسان را تشکیل میدهند.
اخبار واحادیث و روایات بسیاری در کتب معتبر اسلامی آمده است که توجه و عنایت خاص اسلام را به سلامت جسم مسلمانان نشان میدهند .
پیامبر اکرم (ص) که تندرستی را با ارزش ترین نعمتها اعلام فرموده است وبرای تشویق مسلمانان به پرورش تن می فرماید : « مومن نیرومند بهتر و محبوبتر از مومن ناتوان است » و برای جلب توجه مسلمانان ،بدن را شخصیتی مستقل و صاحب حق قرار داده و فرموده است « بدن توبر تو حقی دارد که باید آن را ادا کنی.
علی (ع) سرآمد نیرومندان و دلاوران وجوانمردان تاریخ را فرموده هایی است که توجه آن حضرت را به ضرورت تندرستی وپرورش و تربیت تن و کسب نیروی جسمینشان میدهد .
مولای متقیان هنگام رازو نیاز با پروردگار از خدای خویش می خواهد تااعضای وی را ما برای خدمتگزاری نیرومند گرداند و برای نشان دادن اهمیت نیرومندی بدن در جای دیگر می فرماید : « غفلت حاسدان از سلامت جسم ها مایه شگفتی است »
در مکتب اسلام آنقدر گسترش بینش وسعه صدر وجود دارد که همین توجه به پرورش جسم را، ما نه تنها درابعاد عبادی، سیاسی، نظامی و اقتصادی ملاحظه میکنیم بلکه حتی به صورت دعا و نیایش وجود چنین حالتی را از خالق یکتا می طلبیم. چنآنچه در دعای روز چهارشنبه، امام زین العابدین (ع)می فرماید :« خداوندا نیروی مرا در اطلاعت و نشاطم را درعبادت خود قرار بده »
و در جای دیگراز حضرت امام حسین ( ع ) نقل است که می فرماید : « در طول عمر برای کسب تندرستی و سلامتی تلاش کنید ». مردی که برای رهبری و حکومت برقوم بنی اسرائیل برگزیده شده بود امتیازش این بود که قرآن درباره اش میگوید «خداوند نیروی علمی و جسمی او را گسترش داد »
امام جعفر صادق (ع) نیز فرموده اند : « فرزند خود را آزاد بگذار تا سن هفت سالگی بازی کند »
از میان علمای متأخر امام خمینی (ره ) در بیان اهمیت تربیت جسم وسلامت جسمانی و رابطه اش با سلامت عقلانی می فرماید :« ورزشکار هاهمیشه این طور بوده اند که روحی سالم داشتند از باب اینکه توجه به شهوات نداشتند. » ایشان بر این نکته که عقل سالم در بدن سالم صحه گذاشتند و آن را مورد تاکید قرار دادند.
استاد مطهری این اندیشمند بزرگ اسلام این رابطه را در جمله ای شیوا و جامع چنین می آورند : « بدن سالم مقدمه سلامت روح است وروح سالم بدون جسم سالم وقوی متصور نیست » .