مبانی نظری مهارت های ارتباطی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های ارتباطیپیشینه تحقیق مهارت های ارتباطیمبانی نظری مهارت های ارتباطیمهارت های ارتباطیتحقیق مهارت های ارتباطیمبانی مهارت های ارتباطیمهارت های ارتباطیمهارت ارتباطی-------
مبانی نظری مهارت های ارتباطی
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 29
حجم فایل: 55
قیمت: 46239 تومان
بخشی از متن:
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: 29
همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن
منابع کامل
قسمتی از متن:
مهارتهای ارتباطی
ارتباط،عالیترین دستاورد بشر است و انسان به دلیل اجتماعیبودن به تعامل و بودن با دیگران نیاز دارد؛ بنابراین با توجه به تعریف ارتباط که در آن تفهیم، تفاهم و تسهیم دخیل است افراد باید توانایی صحیح درک، انتقال و تداوم ارتباط را کسب کنند و این همان مهارتی است که به دو صورت کلامی و غیرکلامی موجب ارتباط موثر و موفق میان افراد میشود. این دو ارتباط ازهم قابل تفکیکنیست؛ چرا که در حین برقراری ارتباط استفاده از زبان کلامی و زبان بدن همزمان اتفاق میافتد. اگر به گفتوگوی خود با فردی دقت کنید متوجه خواهید شد در حین ارتباط کلامی بخش عمده پیام ما از طریق ژستها، حرکات بدن و نحوهنگاهکردن منتقل میشود ( بهبهانی ، 1392) .
برای برقراری ارتباط به تعبیری حداقل باید دو انسان وجود داشته باشند تا موضوع خاصی را به کمک ابزار یا وسایل ویژه ای به اطلاع یکدیگر برسانند . از این قضیه به عنوان فرایند ارتباطات نام می برند ( سرمد ، 1390 ،ص 146 ) .
اگر چرخه ارتباطرا محدود و مختصر کنیم و به رابطه بین فردی برسیم، دو فرد با یکدیگر در حال گفتگو هستند، آن که حرف می زند فرستنده، و آن که گوش می دهد گیرنده و آنچه بین آن دو رد و بدل می شود پیام نامیده می شود. در این رابطه بین فردی، از آنجا که نوع ارتباط افقی است جایگاه گیرنده و فرستنده قابل تغییر است. به سخن دیگر منبع می تواند به مخاطب یا به عکس، مخاطب می تواند به منبع تبدیل شود.
طبق تحلیل فوق مخاطب کسی است که در یک حرکت خطی از منبعارسال پیام در انتهای همه فرایندهای پیام قرار دارد. برای روزنامه مخاطب همان خواننده است. برای رادیو، شنونده و برای تلویزیون و سینما، بیننده و تماشاگر. افزون بر این، هر فرستنده ای می کوشد تا هنگام فکر کردن درباره مخاطب، مقولاتی چون نحوه ارائه پیام، میزان پذیرش توسط مخاطب، تمایلات و سنرا در نظر بگیرد ( جان رابرت ، 1376 ، ص 48 ) .