پیشینه تحقیق الگوهای ارتباطات خانواده
پیشینه تحقیق الگوهای ارتباطات خانوادهتحقیق الگوهای ارتباطات خانوادهپیشینه الگوهای ارتباطات خانوادهمبانی نظری الگوهای ارتباطات خانوادهمبانی الگوهای ارتباطات خانوادهالگوهای ارتباطات خانوادهارتباطات خانواده-------
پیشینه تحقیق الگوهای ارتباطات خانواده
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 15
حجم فایل: 36
قیمت: 42127 تومان
بخشی از متن:
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: 15
همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن
منابع کامل
قسمتی از متن:
بامطالعه ارتباطات خانواده، چفی و همکارانش (چفی، مک¬لئود و واکمن ، 1970، مک¬لئود هربرگ و پرایس ،1966، استون و چفی، 1970، به نقل از کواستن، 2004، چفی و مک¬لئود، 1972، چفی، مک¬لئود و اتکین ،1971، مک¬لئود و چفی، 1972، بهنقل از کوئرنر و فیتزپاتریک،a 2002) با ابتکار خودنظریه¬ی را مطرح کردند که بیان می¬کرد الگوهای ارتباطات خانواده شیوه¬هایی را منعکس می¬کنند که بهوسیله آنها خانواده واقعیت اجتماعی را تعبیر و تفسیر کرده، اعضایش را در آن تعبیر و تفسیر سهیم می¬سازد. چفی و همکارانش (استون و چفی، 1970، به نقلاز کواستن،2004؛ مک¬لئود و چفی، 1972، به نقل از کوئرنر و مکی، 2004) بعدها استدلال کردند برای رسیدن به یک واقعیت مشترک در بین اعضای خانواده، یک راه مورد بحث قراردادن باورها و مفاهیم به منظور رسیدن به معنایی مشترک است. آنها این شیوه را «جهت¬گیری مفهومی» نامیدند.
راه دیگر، روآوردن به والدین برای راهنمایی گرفتن است، که آن را «جهت¬گیری اجتماعی» نامیدند.برحسب ارتباطات خانواده، جهت¬گیری مفهومی به وسیله بیان راحت عقاید و درگیری فعالانه در بحث و تبادل¬نظر مشخص می¬شد. در حالی که ویژگی جهت¬گیری اجتماعی تلاش برای حفظ و نگهداری روابط همگون و همساز والد- فرزندی بود (مک¬لئود و چفی، 1972، به نقل از کوئرنر و مکی، 2004).
خانواده¬ای که در جهت¬گیری اجتماعی نمره بالایی داشت، روابط همساز والد-فرزندی را در موردعقاید ترجیح می¬داد؛ در حالی که خانواده¬ای که از جهت¬گیری مفهومی زیادی برخوردار بود، عقاید موجود در رابطه را ترجیح می¬داد. در خانواده¬هایی که دارای گرایش مفهومی بودند، والدین به در نظر گرفتن همه جوانب یک مطلب قبل از اتخاذ یک جنبه و بیان عقیده فرد حتی اگر مغایر با عقاید دیگران باشد، تأکید داشتند. برعکس، در خانواده¬های دارای گرایش اجتماعی، والدین تأکید داشتند که فرزندان آنها باید از تعارض و مغایرت با جمع اجتناب کنند؛ وقتی در بحثی با دیگران اختلاف¬نظر دارند، تسلیم آنها شوند؛ به بزرگترها احترام بگذارند و به طورکلی جلوی مسایل بین فردی را بگیرند (استون و چفی، 1970، بهنقل از کواستن، 2004).