مبانی نظری اختلال یادگیری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال یادگیریپیشینه تحقیق اختلال یادگیریمبانی نظری اختلال یادگیریتحقیق اختلال یادگیریپیشینه اختلال یادگیریاختلال یادگیریاختلالیادگیری-------
مبانی نظری اختلال یادگیری
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 39
حجم فایل: 44
قیمت: 51721 تومان
بخشی از متن:
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: 39
همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن
منابع کامل
ویژگی های ناتوانی های یادگیری
انواع اختلالات یادگیری
اختلال در خواندن
اختلال در نوشتن
و...
قسمتی از متن:
تعاریف اختلال یادگیری:
مدتهایطولانی دانش آموزانی را که در یادگیری یک یا چند درس مشکلات جدی داشتند بااصطلاحات معلول ادراکی ، آسیب دیده مغزی و آسیب دیده عصبی معرفی می کردند.با توجه به یافته های جدید در مورد یادگیری، در سال 1963 جمعی از متخصصین اصطلاح، ناتوانی های یادگیری را جایگزین اصطلاحات قبل کردند از آنجا که واژه ناتوانی اصطلاحات دیگری مثل ناتوانی جسمی یا ناتوانی ذهنی را تداعی میکند، یعنی ناتوانیهای که تبدیل به توانایی کامل نمی شوند، اصطلاحی مایوس کننده می نماید و به نظر می رسد اگر اصطلاح اختلالات در یادگیری و ( یا به نظر نگارندگان مشکلات یادگیری)به کار گرفته شود، مناسب تر باشد( تبریزی، 1380، ص9).
از نظر آموزشی کودکانی دارای نارسایی های یادگیری هستند که تفاوت فاحشی بین توانایی هوشی القوه ی آنها و عملکردشان در ارتباط با فرایند یادگیری، وجود داشته باشد. وجود این تفاوت ممکن است همراه با اشکال مشخص شده ای در سیستم اعصاب مرکزی باشد، اما باید به خاطر داشت که این تفاوت ناشی از عقب ماندگی ذهنی، محرومیت های فرهنگی و آموزشی، اشکالات شدیدهیجانی یا نقص در حواس مختلف نیست(نادری، نراقی، 1382، ص 25-26).