پیشینه تحقیق اختلالات یادگیری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات یادگیریپیشینه تحقیق اختلالات یادگیریمبانی نظری اختلالات یادگیریتحقیق اختلالات یادگیریپیشینه اختلالات یادگیریاختلالات یادگیریاختلالات یادگیریمبانی اختلالات یادگیری-------
پیشینه تحقیق اختلالات یادگیری
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 24
حجم فایل: 42
قیمت: 46239 تومان
بخشی از متن:
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: 24
همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن
منابع کامل
مشکلات ویژه اختلال یادگیری
نقص توجه
پردازش اطلاعات
مشکلات هماهنگی حرکتی
و...
قسمتی از متن:
تعاریف اختلالات یادگیری
تعاریفمتعددی از اختلال یادگیری وجود دارد که در ادامه به چند تعریف اشاره میشود: اختلالات یادگیری را می توان در دو گروه اختلالات یادگیری تحولی و اختلالات یادگیری تحصیلی طبقهبندی کرد، 1- اختلالات یادگیری تحولی؛ ناتوانی در فرآیندهای روانشناختی که پیش نیاز یادگیری و کسب موضوعات درسی هستند، محسوب میشود. اختلال توجه: اختلال در توانایی انتخاب عوامل مناسب ویا مربوط و مقتضی از میان محرکهای رقابت کننده و بیشماری است که به طور همزمان با ارگانیسم برخورد میکند. اختلال حافظه: اختلال در توانایی بخاطر آوردن چیزی است که دیده، شنیده یا تجربه شده است. کودکانی که مشکلات قابل ملاحظهای در حافظه دیداری و شنیداری خود دارند احتمالا در یادگیری خواندن،نوشتن، هجی کردن یا محاسبه کردن مشکل خواهند داشت. اختلالات ادراکی[1]: شامل نقص در هماهنگی دیداری-حرکتی، انحراف بینایی، شنوایی و لامسه، ارتباط فضایی و غیره میباشد. اختلالات تفکر[2]: شامل مشکلاتی است که به کارکردهایذهن، مانند قضاوت، مقایسه، محاسبه، تحقیق و سوال کردن، استدلال کردن، ارزشیابی، تفکر انتقادی، حل مسئله و تصمیمگیری مربوط است. اختلالات زبان شفاهی[3]: شامل مشکلات کودک در فهمیدن زبان، تلفیق زبان درونی و بیان عقایدبه صورت شفاهی میباشد(کرک، 1377).
2- اختلالات یادگیری تحصیلی: شامل ناتوانی در خواندن، نوشتن، هجی کردن، بیان نوشتاری و محاسبه کردن است وبه این اشاره دارد که کودک توانایی بالقوه یادگیری و موقعیت و امکان یادگیری را در مدرسه دارد و علیرغم دریافت آموزشهای کافی در یادگیری مشکل دارد (کرک، 1377).