پیشینه تحقیق خريد آنی

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

پیشینه تحقیق خريد آنی

۹ بازديد ۰ نظر

پیشینه تحقیق خرید آنی

نمونه پیشینه تحقیق خرید آنی مبانی نظری و پیشینه تحقیق خرید آنیپیشینه تحقیق خرید آنیمبانی نظری خرید آنیتحقیق خرید آنیمبانی خرید آنیخرید آنیخرید آنی

-------

پیشینه تحقیق خرید آنی
پیشینه تحقیق خرید آنی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 26
حجم فایل: 59
قیمت: 46239 تومان

بخشی از متن:

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق خرید آنی

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 26

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل

 
فهرست مطالب:
ماهیت خرید آنی   
 انواع خرید آنی   
عوامل مؤثر بر خرید آنی
و...





خرید آنی
دردهه1950 هنگامی که مفهوم خرید آنی، تنها به عنوان یک مفهوم، رسمیت پذیرفته شده بود¬، درکی بدین منوال گسترش یافته بود که خرید آنی یک مفهوم یک بعدی وساده است. ادبیات آن زمان، خرید آنی را مترادف و برابر با خرید بدون برنامه ریزی می دانستند. این تعریف کم عرض و ساده، شاید نتیجه تحقیقات محدود در این حیطه، از جهت اینکه خرید آنی مفهومی جدید درآن زمان بود. پیرون (1991) مطرح کرد که در طی آن زمان بیشتر از مصرف کننده ، خرید مورد توجه محققان بوده است. این دید به خرید آنی یک دهه بعد به درک کاملتری، تکامل یافت. ادبیات آن زمان، این موضوع که، خرید بدون برنامه¬ریزی تنها یک الزام برای خریدهای آنی است اما شرط کافی برای خریدهای به اصطلاح آنی نامیده می¬شدند، نیست، پذیرفته شده بود. دیگر توسعه قابل توجه، رد عقیده قبلی ایجاد شده، با این عنوان که، خرید آنی به طور مسلم یک خرید غیر منطقی بوده و نمی¬توان آن را تحت تاثیر قرار داد. این نوع نگرش را می¬توان در تحقیقات انجام شده در این دوره که شامل چگونه فضای قفسه (کاکس،1964)، جمعیتشناختی مصرف کننده (کلات و ویلت ،1967) تاثیرات خرید آنی مشاهده نمود. علاوه بر این موارد، تلاشهای در طی این دوره برای شناسایی و طبقه بندی خریدآنی به عنوان طبقات متفاوت انجام گرفته بود (نظری و قادری،1390: 130).
راکو فیشر (1995) وقوع یک خرید آنی را این گونه تعریف می¬کنند: « وقتی یک مصرف¬کننده تمایلی آنی، غالباً قوی و پایدار به خرید آنی یک کالا پیدا می¬کند. این انگیزه آنی پیچیده است و ممکن است تعارض احساسی ایجاد نماید».
خرید آنی، بدون قصد و غیر عمدی است، زیرا فرد به طور فعالانه به دنبال کالای خاصی نبوده است و هیچ برنامه¬ای برای خرید نداشته و در حال انجام عمل خرید نبوده است. مشخصه غیر عمدی بودن و عدم برنامه ریزی لازمه یکخرید آنی است اما تنها معیار برای قرار گرفتن در طبقه خرید آنی نمی¬باشد. در واقع هر خرید آنی حتماً بدون قصد است، اما هر خرید بدون قصدی الزاماً یکخرید آنی نیست. خرید آنی بدون تفکر است، زیرا این خرید بدون انجام ارزیابی¬های زیاد انجام می¬پذیرد .کسی که خرید آنی انجام می¬دهد با احتمال کمتری پیامدهای خرید خود را در نظر می¬گیرد و یا درباره آن خرید فکر به دقتفکر می¬کند. این فرد تنها بر خشنودی آنی حاصل از پاسخ به میل خرید تمرکز دارد و به حل یک مسئله از پیش ایجاد شده فکر نمی¬کند. همچنین خرید آنی بی درنگ و سریع انجام می¬شود. فاصله زمانی میان دیدن کالا و خرید آن بسیار کوتاه است و تصمیم خرید بسیار عجولانه اتخاذ می¬شود. خرید آنی به خاطر جمع¬آوری اطلاعات بیشتر، مقایسه فروشگاه¬ها، گرفتن مشورت و ... به تعویق نمی¬افتد (جونز و همکاران ،2003: 508).

در دهه¬های اخیر فرآیند تصمیم¬گیری برای خرید، به طور گسترده¬ای مورد مطالعه و بررسی قرارگرفته است. موضوع اصلی در بدنه این دانش این است که انتخاب¬های مصرف¬کننده را می توان از دیدگاه عقلایی توصیف کرد و این در حالیست که یک انتخاب، پس از بررسی دقیق جنبه¬های متفاوت کالا و بررسی جایگزین¬های مختلف آن، انجام می¬شود. درحالی که در برخی موارد، مصرف کنندگان از این حدود عقلایی خارج میشوند. در چنین مواردی، انتخاب¬ها بدون بررسی دقیق در مورد جایگزین¬های موجود انجام می¬شوند و اطلاعات کافی در رابطه با کالایی که مشتریان به آن علاقه دارند، در دست نیست و همچنین قصدی قبلی برای خرید آن کالا وجود نداشته است در چنین لحظاتی است که خریدهای آنی در اینترنت اتفاق می¬افتند (نظری و بغدادی،1392: 225).
و...
 
 
ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.
 
 


دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه تحقیق خرید آنی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه تحقیق خرید آنی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ نمونه پیشینه تحقیق خرید آنی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.