پیشینه تحقیق استراتژی

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

پیشینه تحقیق استراتژی

۱۰ بازديد ۰ نظر

پیشینه تحقیق استراتژی

نمونه پیشینه تحقیق استراتژی مبانی نظری و پیشینه تحقیق استراتژیپیشینه تحقیق استراتژیمبانی نظری استراتژیتحقیق استراتژیمبانی استراتژیاستراتژی

-------

پیشینه تحقیق استراتژی
پیشینه تحقیق استراتژی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 25
حجم فایل: 98
قیمت: 46239 تومان

بخشی از متن:

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق استراتژی

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 25

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل





فهرست مطالب:

استراتژی

مفهوم استراتژی و تاریخچه آن

استراتژی چیست؟

و...





قسمتی از متن:
 

مفهوم استراتژی و تاریخچه آن
منظوراز مفهوم استراتژی، محتوا و ماهیت آن است. استراتژی در ابتدا یک واژة نظامی بود. ( ارمسترانگ، 1384) این واژه از لغت یونانی strategos به معنای هنر ژنرال¬ها اقتباس شده است. مرکب از" استراتوس" به معنی ارتش و" اگو" به معنی رهبر گرفته شده است. در ارتش، استراتژی کار ژنرال¬هاست، همچنان که در کسب و کار نیز وظیفة مدیران ارشد است. (غفاریان و کیانی، 1383) اولین آثار مکتوب در این زمینه به حدود2500 سال پیش باز می¬گردد. اما سابقه¬ی کاربرد این مفهوم در حوزه مدیریت و بازرگانی به دهه¬ی 50 میلادی و در حقیقت به زمانی باز می¬گردد که نظریه پردازان سیتسم¬های طبیعی، عامل محیط را در مطالعه سازمان¬ها وارد ساختند. (کویین و همکاران، 1382) این واژه اولین بارتوسط چندلر در کتاب "استراتژی و ساختار " به کار رفت. چندلر که برای اولین بار واژه استراتژی را بکار برد، از نظر وی استراتژی به معنای تعیین هدف¬های بلندمدت¬یک سازمان و گزینش مجموعه اقدامات و تخصیص منابع لازم برایدستیابی به این هدف¬ها است. ( کویین و همکاران، 1382) در اوایل دهة ١٩٦٠، وزارت دفاع آمریکا مبانی برنامه ریزی استراتژیک ر ا پایه گذاری کرد. در دهة١٩٩٠ عصر جدید رویکردهای استراتژی با نظریات صاحب نظرانی مانند هنری مینتزبرگ و گری¬هامل آغاز شد. ( غفاریان و کیانی، 1383)

استراتژیدر فرهنگ لغات آکسفورد چنین تعریف شده است: « هنر یک فرمانده کل قوا، هنر طراحی و هدایت عملیات بزرگ نظامی و مانورهای بزرگ» این تعریف با مفهوم استراتژی که در تجارت، سازمان¬های دو لتی یا خصوصی استفاده می شود چندان ارتباط ندارد، اما حداقل حاوی این پیام است که استراتژی یک هنر است و این که مسئولیت نهایی عواقب و دستاوردهای آن متوجه رأس سازمان است. (آرمسترانگ،1384)
 
 
 

استراتژی چیست؟
هیچ‏گاه پاسخ به¬یک‏ سؤال تا این حد متنوع نبوده است. هریک از این‏ پاسخ¬ها ابعادی از موضوع را توصیف کرده است:
چندلر (1962): استراتژی عبارت است از» تعیین اهداف و آرمان¬های بلندمدت و اساسی یک شرکت «
چایلد( 1972): استراتژی مجموعه ای از انتخاب بنیادی یا حساس است دربارة نتایج یک فعالیت و ابزار انجام آن.
کی (1999): استراتژی کسب و کار به هماهنگی بین قابلیت¬های نهفته و درونی شرکت با محیط بیرونی اش می پردازد.
دراکر(1995): تصمیم¬های استراتژیک را چنین تعریف می کند: « کلیة تصمیم¬های مربوط به اهداف شرکت و راه¬های رسیدن به آن. (همان ماخذ)
دائرة المعارف بریتانیکا، استراتژی را از دید نظامی(جایی که خاستگاه اولیهآن بوده) با تعبیر «هنر برنامه‏ریزی و هدایت عملیات» معرفی کرده‏ است و برای متمایز ساختن آن با تاکتیک سه‏ ویژگی«گستره بیشتر عملیاتی، دوره زمانی‏ بلندتر و جابجایی انبوه نیروها»را بیان می‏کند. در سوی دیگر این طیف، هنری مینتزبرگ ‏ به عنوان ¬یکی از متأخرین در این زمینه برای«استراتژی» پنج معنی پیشنهاد می‏کند: استراتژی به عنوان طرح ، استراتژیبه عنوان تمهید ، استراتژی‏ به عنوان الگو ، استراتژی به عنوان‏ وضعیت و استراتژی به عنوان‏ دیدگاه . گروه مشاوران‏ بوستون استراتژی را امری مربوطبه‏ جایگاه سازمان در میدان¬هایرقابتی می‏دانند و مشاوران مک‏کینزی آن رابا عبارت: «درک ابعاد مختلف ساختار صنعت و مبانی رقابت در آن» بیان می‏کنند. (کیانی و غفاریان، 1383)
ماهیت استراتژی، تشخیص فرصتهای اصلی وتمرکز منابع در جهت تحقق منابع نهفته در آن¬هاست. فلسفة استراتژی نشان می¬دهد که درون مایه اصلی استراتژی، فرصت¬ها هستند. بدون دستیابی به فرصت¬های استراتژیک، منافع استراتژیک به دست نمی‏آید. و بدون درک آن¬ها استراتژی امری کاملاً بی ثمر است. ( همان ماخذ) همچنین برای دستیابی به هدفنهایی در رقابت با سیر سازمان¬ها باید از استراتژی بهره گرفت. استراتژی منطق تجاری را برای سازمان به ارمغان می¬آورد. اگر هدف این است که بهترین باشیم پس باید استراتژی را به گونه ای طرح ریزی نمود که ما را به سوی بهترین شدن رهنمون نماید.

ارزش یک استراتژی به دو عامل بستگی دارد: اول اینکه تا چه اندازه برای ما مزیت رقابتی ایجاد می کند، دوم اینکهتاچه اندازه پر کردن این فاصله برای رقیب ما هزینه در بردارد. این عوامل هر دو به ماهیت فرصت و خاستگاه آن بر می¬گردد. و منظور از فرصت، فراهم شدن عوامل بروز منفعت به صورت ناقص می¬باشد. فرصت "بالقوه" برای همه وجود دارد،ولی فرصت"بالفعل" براساس قابلیت تکمیل عوامل منفعت تنها به افراد و سازمان-های خاص تعلق می گیرد. (همان ماخذ، ص 45)
و...
 
 
 
ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.


دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه تحقیق استراتژی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه تحقیق استراتژی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ نمونه پیشینه تحقیق استراتژی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.