پیشینه تحقیق برون سپاری

-------

پیشینه تحقیق برون سپاری
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 29
حجم فایل: 65
قیمت: 46239 تومان
بخشی از متن:
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: 29
همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن
منابع کامل
قسمتی از متن:
برون سپاری و مبانی نظری آن
برونسپاری و کوچک سازی سازمانی به ویژه خدمات پشتیبانی سازمانها در ایران چندان سبوق به سابقه نیست . ولی انجام تغییرات عمده در سازمان ها از جمله کوچک سازی ، مهندسی مجدد و اصلاح ساختار امروزه امری عادی تلقی می شود و بدین لحاظ مدیریت تحول یکی از مهارت های راهبردی برای همه مدیران در دنیای امروز به شمار می رود در این میان یکی از مؤثر ترین این ابزار ها که می تواند به عنوان استراتژی بهسازی در سازمان ها مد نظر قرار گیرد مقوله تجدیدساختار سازمان و به ویژه کوچک سازی و واگذاری کاراست ( پرویز راد ،1،1381 )
درسایه استراتژی های جدید مدیران سازمان ، می توانند وظایف با ارزش زنجیره ای سازمان خود را تقسیم کنند بطوری که وظایف کلیدی را داخل سازمان خود اداره کرده و بقیه امور را به تأمین کنندگان واجد شرایط در سرتا سر دنیا واگذار نمایند بدین ترتیب با حداقل هزینه کلیه امور سازمان را اداره کرده وبطور مؤثر نیاز های مشتریان خودرا تأمین می نمایند .
تحت این شرایطزمینه حرکت به سوی یک تغییر سازمانی مؤفق فراهم می گردد . این سازمان ها تا آنجا که ممکن است کارکنان خود را کاهش می دهند و با حداقل تعداد کارکنانبهترین خدمات ممکن را در اختیار مشتریان قرار می دهند در نتیجه برون سپاری، مدیریت از امور جنبی صرف نظر نموده و به امور اساسی تمرکز پیدا می کند .
بهاعتقاد ماکس دهاپر برای بسیاری از فعالیت های خدماتی برون سپاری امری بدیهی است و امروزه در اکثر سازمانها دیگر این سئوال مطرح نیست که کار ها به تأمین کنندگان خارج از سازمان واگذار بشود یا خیر بلکه سئوال این است کهکدام کارها تا چه اندازه و به چه شکلی واگذار شود .
پیشینه تاریخی برون سپاری
