پیشینه تحقیق ارزشیابی آموزشی
پیشینه تحقیق و مبانی نظری ارزشیابی آموزشیمبانی نظری ارزشیابی آموزشیپیشینه تحقیق ارزشیابی آموزشیارزشیابی آموزشیارزشیابیآموزشیمبانی نظری ارزشیابی آموزشیمبانی ارزشیابی آموزشی-------
پیشینه تحقیق ارزشیابی آموزشی
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 70
حجم فایل: 122
قیمت: 51721 تومان
بخشی از متن:
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: 70
همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن
منابع کامل
قسمتی از متن:
مفهوم ارزشیابی آموزشی
مقصوداز ارزشیابی استفاده از تجربه به منظور بهبود بخشیدن به اقدامات آینده است. ارزشیابی به مثابه یک تخصص است. با این امر سرو کار دارد که ارزش، کیفیت و اهمیت، میزان، درجه و شرایط پدیدهها را مورد آزمایش و قضاوت قرار دهد. به مثابه یک زمینه تخصصی، ارزشیابی را می توان فرایندی دانست که با گردآوری و استفاده از اطلاعات برای اتخاذ تصمیمات در مورد برنامه های آموزشی سرو کار دارد. ارزشیابی فعالیتی است که ماهیت آن آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. ارزیابی و بازنگری محور نوسازی و استقرار یک نظام ارتباطی است(کارشناسان دفتر همکاریهای بین المللی وزارت آموزش و پرورش، 1379 ص 193).
با تلاش های رالف تایلر حوزه ارزشیابی آموزشی شکل گرفتو به تدریج به صورت یک حوزه مستقل در کنار سایر حوزه های علوم تربیتی جای گرفت. با توجه به جوان بودن این حوزه تعاریف متعدد و مختلفی برای ارزشیابی ارائه شده است(کیامنش، 1377) اصطلاح ارزشیابی یا ارزیابیبه طور ساده به تعیین ارزش برای هر چیزی یا داوری ارزشی می شود.گی[1](1991)، ارزشیابی را یک فرایند نظامدار برای جمع آوری، تحلیل و تفسیر اطلاعات به منظور تعیین این که آیا هدف های مورد نظر تحقق یافته اند یا در حال تحقق یافتن هستند و به چه میزانی، تعریف کرده است. در آموزش و پرورش، ارزشیابی به یک فعالیت رسمی گفته می شود که برای تعیین کیفیت، اثربخشی یا ارزش یک برنامه، فرآورده، پروژه، فرایند یا هدف به اجرا در می آید.