پیشینه ومبانی نظری يژوهش خودتنظیمی

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

پیشینه ومبانی نظری يژوهش خودتنظیمی

۱۰ بازديد ۰ نظر

پیشینه ومبانی نظری یژوهش خودتنظیمی

دانلود پیشینه ومبانی نظری یژوهش خودتنظیمی پیشینه ومبانی نظری یژوهش خودتنظیمی پیشینه ومبانی نظری یژوهش خودتنظیمیدانلود پیشینه ومبانی نظری یژوهش خودتنظیمی پیشینهومبانینظرییژوهشخودتنظیمیپیشینهومبانینظرییژوهشخودتنظیمی

-------

پیشینه ومبانی نظری یژوهش خودتنظیمی
پیشینه ومبانی نظری یژوهش خودتنظیمی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 41
حجم فایل: 77
قیمت: 50950 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 41 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏فهرست مطالب:
‏خودتنظیمی:
‏3-3-1) خود تنظیمی رفتار:
‏ویژگی یادگیرندگان خودنظم جو:
‏نظریهها و الگوهای یادگیری خودتنظیمی:
‏نظریه زیمرمن:
‏جدول2-1: راهبردهای یادگیری خودتنظیمی زیمرمن و مارتینزپونز(1986)
‏نظریه ویگوتسکی:
‏نظریه بندورا:
‏الگوی پینتریچ:
‏الگوی بوکارتز:
‏مؤلفههای یادگیری خودتنظیمی:
‏2-4) زندگی در دو منطقه اقتصادی - اجتماعی متفاوت:
‏قشربندی
‏موارد قشربندی:
‏نظریه مارکس:
‏پژوهشهای انجام شده در داخل و خارج از کشور:
‏منابع فارسی:
‏منابع لاتین:
‏خودتنظ‏ی‏م‏ی:
‏در رو‏ی‏کردها‏ی‏ شناخت‏ی‏- ‏رفتار‏ی‏، تاک‏ی‏د بر ترغ‏ی‏ب دانش‌‏آموزان به وارس‏ی‏، اداره و تنظ‏ی‏م‌‏کردن رفتار خود است.‏ ‏تا ا‏ی‏نکه به آنان اجازه دهند تا به‌‏وس‏ی‏له عوامل ب‏ی‏رون‏ی‏ کنترل شوند. در بعض‏ی‏ ‏از ‏مجامع، ا‏ی‏ن روش "اصلاح شناخت‏ی‏ رفتار" نام‏ی‏ده شده است. رو‏ی‏کرد شناخت‏ی‏ رفتار هم از روانشناس‏ی‏ شناخت‏ی‏(با تاک‏ی‏دش بر اثرات تفکر بر رفتار) و هم از رفتارگرا‏یی‏(با تاک‏ی‏دش بر فنون تغ‏یی‏ر رفتار) نشأت م‏ی‌‏گ‏ی‏رد. رو‏ی‏کردها‏ی‏ شناخت‏ی‏ رفتار سع‏ی‏ م‏ی‌‏کند تا بدفهم‏ی‌‏ها‏ی‏ دانش‌‏آموزان را تغ‏یی‏ر دهند، مهارتها‏ی‏ کنار‌‏آمدن و‏ی‏ را تقو‏ی‏ت نما‏ی‏ند، خود- کنترل‏ی‌‏شان را افزا‏ی‏ش دهند و خود انعکاس‏ی‏ سازنده را تشو‏ی‏ق کنند(دوم ژان - Doom Jaan
‏،2002، ترجمه ب‏ی‏ابانگرد،1384).
‏مفهوم خودسازمانده‏ی‏ یا ‏ی‏ادگ‏ی‏ر‏ی‏ خودتنظ‏ی‏م‏ی‏، ‏ی‏ک‏ی‏ از مفاه‏ی‏م مورد تاک‏ی‏د نظر‏ی‏ه شناخت‏ی‏-اجتماع‏ی‏ بندورا است. ‏ی‏ادگ‏ی‏ر‏ی‏ خودتنظ‏ی‏م‏ی‏ یک سازه مهم در تعل‏ی‏م و ترب‏ی‏ت است که دورنما‏ی‏ جد‏ی‏د‏ی‏ را در ‏ی‏ادگ‏ی‏ر‏ی‏ ارائه م‏ی‌‏نما‏ی‏د. اول‏ی‏ن بار‏، ‏اصطلاح خودتنظ‏ی‏م‏ی‏ توسط بندورا -Bandura
‏در‏ ‏دهه1960مطرح گرد‏ی‏د(‏ به نقل از‏کد‏ی‏ور،1380).‏ ‏اصطلاح خودتنظ‏ی‏م‏ی‏ در ‏ی‏ادگ‏ی‏ر‏ی‏ از سال 1980معمول شده است، چون از آن زمان به بعد شکل‌‏گ‏ی‏ر‏ی‏ خودتنظ‏ی‏م‏ی‏ در‏ی‏ادگ‏ی‏ر‏ی‏ و مسئول‏ی‏ت و تعهد نسبت به ‏ی‏ادگ‏ی‏ر‏ی‏ در دانش‌‏آموزان تاک‏ی‏د شده است(‏به نقل از ‏ارج‏ی‏، 1385).
‏3-3-1) خود تنظ‏ی‏م‏ی‏ رفتار:
‏نظر‏ی‏ه‌‏ها‏ی‏ خودتنظ‏ی‏م‏ی‏ رفتار ر‏ی‏شه در نظر‏ی‏ه ها‏ی‏ اجتماع‏ی‏- شناخت‏ی‏ رفتار دارند. خودتنظ‏ی‏م‏ی‏ رفتار شامل سه فرا‏ی‏ند است(بندورا، 1991):
‏1-‌‏خودنگری ‏ی‏اخود بازنگری
‏2-‌‏خودسنجی ‏ی‏ا خود داوری
‏3-‌‏خود واکنشی ‏ی‏ا خود مشوقی
‏خودنگر‏ی‏(خودبازنگر‏ی‏):‏ قبل از ا‏ی‏ن که بتوان‏ی‏م رفتار‏ی‏ را تغ‏یی‏ر ده‏ی‏م با‏ی‏د نسبت به آن آگاه‏ی‏ داشته باش‏ی‏م‏. ‏هر چه بتوان رفتار خود را منظم‌‏تر بازنگر‏ی‏ کرده، سر‏ی‏ع‌‏تر م‏ی ‏توان خودآگاه‏ی‏ به‌‏دست آورد.‏ ‏اگر در عملکرد خود دق‏ی‏ق شد‏ی‏م،‏ ‏اهداف‏ی‏ را انتخاب م‏ی‌‏کن‏ی‏م که منجر به پ‏ی‏شرفت تدر‏ی‏ج‏ی‏ م‏ی‌‏شوند.
‏خودسنج‏ی‏(خودداور‏ی‏):‏ در ا‏ی‏ن مرحله تصم‏ی‏م م‏ی‌‏گ‏ی‏ر‏ی‏م که آ‏ی‏ا ب‏ی‏ـن آنچه هست‏ی‏م ‏ی‏ا آنچه م‏ی‏خواه‏ی‏م باش‏ی‏م و ملاکها‏ی‏ شخص‏ی‏ همخوان‏ی‏ وجود دارد ‏ی‏ا نه؟ منشأ ملاکها‏ی‏ شخص‏ی‏ را م‏ی‏ توان در اطلاعات‏ی‏ جستجو کرد‏ که‏ در مورد افراد د‏ی‏گر کسب م‏ی‌‏کن‏ی‏م. بر اساس نظر‏ی‏ه شناخت‏ی‏- اجتماع‏ی،‏ ب‏ی‏شتر افراد دانش قابل ملاحظه‌‏ا‏ی‏ درباره بهتر‏ی‏ن ش‏ی‏وه کار برا‏ی‏ بدست آوردن نت‏ی‏جه‌‏ا‏ی‏ خاص دارند؛ اما، درباره ‏نت‏ی‏جه کار‏ی‏ که مشغول آن هستند،آگاه‏ی‏ ندارند و افراد وقت‏ی‏ از نتـا‏ی‏ج کار خود آگاه م‏ی ‏شوند،‏ ‏م‏ی ‏توانند درباره تغ‏یی‏ر رفتار خود تصم‏ی‏م بگ‏ی‏رند.
‏خود واکنش‏ی ‏(خود مشوق‏ی‏):‏
‏خودواکنش‏ی‏ معمولا با واکنشها‏ی‏ عاطف‏ی‏ همراه است. وقت‏ی‏ کار‏ی‏ خوب پ‏ی‏ش م‏ی‌‏رود ‏ی‏ا هدف‏ی‏ در دسترس قرار م‏ی‌‏گ‏ی‏رد، معمولا انسان احساس شادمان‏ی‏ و رضا‏ی‏مند‏ی‏ م‏ی‌‏کند. اماوقت‏ی‏ شکست م‏ی‌‏خورد ‏ی‏ا عملکرد ضع‏ی‏ف‏ی‏ نشان م‏ی‌‏دهد، معمولا خلق منف‏ی‏ یا نارضا‏ی‏ت‏ی‏ را تجربه م‏ی‌‏کند. کسان‏ی‏ که موفق به خودنظم بخش‏ی‏ رفتار‏ی‏ شوند، با سلسله اعمال از پ‏ی‏ش تع‏یی‏ن، مانند آنچه برا‏ی‏ هدفشان مورد ن‏ی‏از است، به صورت مؤثر‏ی‏ از خود مشوق‏ی‏ استـفاده م‏ی‌‏کنند.
‏ی‏ادگ‏ی‏ر‏ی‏ خودتنظ‏ی‏م‏ی:
‏خودتنظ‏ی‏م‏ی‏،"تول‏ی‏د و هدا‏ی‏ت اند‏ی‏شه، ه‏ی‏جان‌‏ها و رفتارها توسط خود فرد به‌‏منظور رس‏ی‏دن به هدف است"(سانتروک -Suntrook
‏، 2004، ترجمه س‏ی‏ف، 1389). گر‏ی‏ن و آزودو -Green & Azvedo
‏(2007، ترجمه س‏ی‏ـف، 1389) م‏ی‏گو‏ی‏ند: " اگرچه بر سر تعر‏ی‏ف خودتنظ‏ی‏م‏ی‏ در م‏ی‏ان صاحب نظران اختلاف نظر وجود دارد، اما همه آنها بر ا‏ی‏ن باورند که

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه ومبانی نظری یژوهش خودتنظیمی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه ومبانی نظری یژوهش خودتنظیمی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پیشینه ومبانی نظری یژوهش خودتنظیمی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.