پیشینه ومبانی نظری ماهیت یادگیری

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

پیشینه ومبانی نظری ماهیت یادگیری

۱۰ بازديد ۰ نظر

پیشینه ومبانی نظری ماهیت یادگیری

دانلود پیشینه ومبانی نظری ماهیت یادگیری پیشینه ومبانی نظری ماهیت یادگیری پیشینه ومبانی نظری ماهیت یادگیریدانلود پیشینه ومبانی نظری ماهیت یادگیری پیشینهومبانینظریماهیتیادگیریپیشینهومبانینظریماهیتیادگیری

-------

پیشینه ومبانی نظری ماهیت یادگیری
پیشینه ومبانی نظری ماهیت یادگیری
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 30
حجم فایل: 65
قیمت: 35000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 30 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏فهرست مطالب:
‏ماهیت‏ ‏یادگیری
‏2-11-‏عوامل‏ ‏و‏ ‏شرایط‏ ‏مؤثر‏ ‏در‏ ‏یادگیری
‏2-11-1-‏آمادگی‏
‏2-11-2-‏انگیزش‏
‏2-11-3-‏تجارب‏ ‏گذشته‏
‏2-11-4-‏موقعیت‏ ‏و‏ ‏محیط‏ ‏یادگیری‏
‏2-11-5-‏روش‏ ‏تدریس‏ ‏معلم‏
‏2-11-6-‏رابطه‏ ‏کل‏ ‏و‏ ‏جزء‏
‏2-11-7-‏تمرین‏ ‏و‏ ‏تکرار‏
‏2-12-‏فرصتها‏ ‏و‏ ‏تجارب‏ ‏یادگیری‏
‏2-13-‏اصول‏ ‏کلی‏ ‏انتخاب‏ ‏فرصت‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏فعالیت‏ ‏های‏ ‏یادگیری
‏2-14-‏کلاس‏ ‏های‏ ‏موضوعی‏
‏ 2-15-‏اهداف‏ ‏تشکیل‏ ‏کلاس‏ ‏های‏ ‏موضوعی‏
‏2-16-‏مزایای‏ ‏کلاس‏ ‏های‏ ‏موضوعی‏ ‏در‏ ‏مدارس‏
‏2-17-‏چگونگی‏ ‏تشکیل‏ ‏کلاس‏ ‏های‏ ‏موضوعی
‏2-18-‏تحقیقات‏ ‏انجام‏ ‏یافته‏ ‏در‏ ‏داخل‏ ‏کشور
‏2-19-‏تحقیقات‏ ‏انجام‏ ‏یافته‏ ‏در‏ ‏خارج‏ ‏کشور
‏منابع‏ ‏فارسی
‏منابع‏ ‏انگلیسی
‏ماهیت یادگیری
‏رفتار گرایان یادگیری را «تغییر در رفتار قابل مشاهده و اندازه گیری» تعریف کرده اند، ولی از دیدگاه گشتالت، یادگیری عبارت از «کسب بینش های جدید یا تغییر در بینش های گذشته» است. چنان که ملاحظه می شود، تعریف های یادگیری با نگرش فلسفی به تعلیم و تربیت و روان شناسی تربیتی، ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم دارد. یادگیری با هر بینشی که تعریف شود، اساس رفتار انسان را تشکیل می دهد و نخستین صفت مشخص آن تغییر است. تغییری که به تدریج رخ می دهد، نسبتاً ثابت و پایدار است و بر اثر تجربه حاصل می شود. از طریق یادگیری، فرد با محیط خود آشنا می شود، در مقابل محیط مقاومت می کند، محیط را تغییر می دهد، برای تأمین احتیاجات خود از آن استفاده می کند، گاهی تحت تأثیر آن قرار می گیرد و زمانی خویشتن را با آن منطبق و سازگار می سازد. در واقع یادگیری فرآیندی است که طی آن رفتار موجود زنده، بر اثر تجربه،
‏تغییر یابد(شعبانی،1384).
‏جامع ترین تعریفی که تا کنون از یادگیری ارائه شده تعریف هیلگارد-Hilgard
‏ و مارکوییز-Marquiz‏
‏ است. در این تعریف یادگیری عبارت است از:« فرآیند تغییرات نسبتاً پایدارکه در رفتار بالقوه ی فرد بر اثر تجربه ایجاد می شود». این تعریف نسبت به تعاریف دیگر رجحان و برتری خاصی دارد؛ زیرا دیدگاهی جدید از فرآیند یادگیری ارائه داده است و این دیدگاه جدید را می توان در مفاهیمی همچون فرآیند، تغییر-modification
‏، نسبتاً پایدار، رفتار بالقوه و تجربه-potential behavior & experience
‏ جستجو کرد(اکبری شلدرّه ای و همکاران،1390).
‏یادگیری‏ به طور کلی فعالیتی دگرگون‌ساز است‏؛‏ که افراد را برای مقابله با رویدادها و سازش با محیط آماده می‌سازد و در موقعیت‏ ‏های مختلف و در اکثر سطوح زندگی حیوانی از بازتاب‏ ‏های شرطی جانوران پست تا فرایندهای پیچیده‌‏ ‏شناختی افراد آدمی رخ می‌دهد. آزمایش‏ ‏های گوناگون پژوهشگران و زیست‌شناسان درباره گونه‌های جانداران در رده‌های بسیار پا‏یی‏ن نشان داده است که محرک‏ ‏های معینی در شرایط خاصی موجب تغییر رفتار آن‏ ‏ها می‌شوند‏. ‏انسان که کامل‏ ‏ترین و پیشرفته‌ترین موجود کره زمین است. هنگام تولد ناتوان‌ترین و درمانده‌ترین آن‏ ‏هاست و با بیشترین استعدادها برای یادگیری قادر است از تجربه‌های خود به بهترین وجه سود جوید و پاسخ‏ ‏ها و تجربه‌های ‏آموخته او مهم‏ ‏ترین اندوخته‌های رفتاریش را تشکیل می‌دهند‏. ‏یادگیری در واقع هم یک رشته فرایند است و هم فرآورد‏ۀ‏ تجربه‌ها. بعضی از فرایندهایی که در داد و ستد بین موجود آدمی و محیط انجام می‌گیرد عبارتند از احساس و ادراک، یادآوری، نمادسازی، اندیشه‌های مجرد و تخیلی و سرانجام رفتار‏. ‏یادگیری را نباید منحصراً به صورت پیشرفت‏ ‏های مواد درسی که در کانون‏ ‏های آموزشی انجام می‌شود تصور نمود. وقتی کودکی بتواند توپی را بگیرد یا آن را پرتاب کند، راه برود، حرف بزند، یا آنکه نوجوانی دوچرخه

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه ومبانی نظری ماهیت یادگیری  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه ومبانی نظری ماهیت یادگیری روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پیشینه ومبانی نظری ماهیت یادگیری
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.