پیشینه تحقیق کودکان استثنایی و کم توان ذهنی

-------

پیشینه تحقیق کودکان استثنایی و کم توان ذهنی
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 55
حجم فایل: 80
قیمت: 64000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 55 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظری وپیشینه تحقیق کودکان استثنایی و کم توان ذهنی
پیشینه و تاریخچه ی تحقیق در ایران 8
تاریخچه کودکان استثنایی 10
تعریف کودکان استثنایی 11
گروه بندی دانش آموزان استثنایی 12
جدول براورد شیوع دانش آموزان استثنایی 13
تاریخچه ی کودکان کم توان ذهنی 14
رویدادهای مهم در رابطه با عقب ماندهای ذهنی 15
انجمن حمایت از کودکان عقب مانده (AHRC) 16
انجمن کودکان و خانواده (ACF) 17
دیدگاه تردگلد 18
دیدگاه کانر 18
تعریف بر اساس نمره ی آزمون ترمن 20
تعریف AAMD 20
ویژگی های رشد افراد عقب مانده ی ذهنی از نظر AAMD 22
دیدگاه ریچارد هانگر فورد 22
دیدگاه ادگاردال 23
تعریف عقب ماندگان و کم توانان ذهنی در DSM 23
ویژگی های کودکان عقب مانده ذهنی 26
مقایسه ی کودک نرمال و کودک عقب مانده ذهنی 28
طبقه بندی کودکان کم توان ذهنی یا عقب مانده ذهنی 32
گروه کودکان دیر آموز 32
گروه کودکان آموزش پذیر 34
گروه کودکان تربیت پذیر 37
گروه کودکان حمایت پذیر (کاملاً متکی) 39
رفتارهای جنسی در کودکان عقب مانده ذهنی 40
مشکل ها و مسایل جنس افراد عقب مانده ذهنی 41
نقاشی کودکان عقب مانده ذهنی 44
سبب شناس 46
علل قبل از تولد 47
علل مربوط به هنگام تولد 56
علل بعد از تولد 54
عوامل فرهنگی و تربیتی و عقب ماندگی فرهنگی 57
پیشگیری 58
راهنمای گسترش برنامه ها و خدمات برای کودکان عقب مانده ذهنی 60
از بین بردن مرز میان آموزش عادی و ویژه 61
سابقه و پیشینه ی این تحقیق در ایران :
در ایران تحقیقات زیادی در مورد کودکان استثنائی و علل عقب ماندگیها صورت پذیرفته است در زیر چکیده تحقیقات انجام شده بیان می شود.
1- در سال 1373 تحقیقی توسط آقای عبدا... آژیر در استان خوزستان صورت پذیرفته است. موضوع تحقیق بررسی عوامل موثر بر عقب ماندگی ذهنی در کودکان استثنایی استان خوزستان می باشد. جامعه ی آماری عبارتست از کودکان و نوجوانان عقب مانده ذهنی زیر پوشش اداره ی آموزش و پرورش استثنائی و سازمان بهزیستی استان خوزستان .
نتایج تحقیق حاکی از آن است که درصد بالای فراوانی مربوط به فقر فرهنگی – اجتماعی- اقتصادی و عدم آگاهی والدین نسبت به دوران بارداری و زمان تولد و ایام کودکی اینگونه کودکان می باشد. همچنین رواج ازدواجهای فامیلی مزید بر علت بوده است.
2- در سال 1374 تحقیقی تحت عنوان بررسی تأثیر ازدواجهای فاصلی بر ایجاد عقب ماندگی ذهنی دانش آموزان دختر و پسر آموزش پذیر (6 تا 17) ساله مدارس استثنایی شهرستان تهران توسط آقای کریم سواری در دانشگاه روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم تهران صورت پذیرفته است.
نتیجه تحقیق این است که از لحاظ آماری هیچ تفاوت معناداری میان ازدواج های فامیلی و غیر فامیلی در ایجاد عقب ماندگی ذهنی وجود ندارد.
