مبانی نظری وپیشینه تحقیق اختلالات یادگیری

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

مبانی نظری وپیشینه تحقیق اختلالات یادگیری

۵ بازديد ۰ نظر

مبانی نظری وپیشینه تحقیق اختلالات یادگیری

دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق اختلالات یادگیری مبانی نظری وپیشینه تحقیق اختلالات یادگیری مبانی نظری وپیشینه تحقیق اختلالات یادگیریدانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق اختلالات یادگیری مبانینظریوپیشینهتحقیقاختلالاتیادگیریمبانینظریوپیشینهتحقیقاختلالاتیادگیری

-------

مبانی نظری وپیشینه تحقیق اختلالات یادگیری
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اختلالات یادگیری
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 32
حجم فایل: 87
قیمت: 69710 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 32 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏مقدمه
‏این بخش در سه فصل مجزا به 1- سیر تحولی تاریخی اختلالات یادگیری، تعاریف اختلالات یادگیری، مشکلات ویژه اختلال یادگیری، سبب شناسی و شیوع اختلال یادگیری 2- نظریات پردازش اطلاعات 3- پیشینه پژوهش در زمینه پردازش شناختی در افراد با اختلالات یادگیری و نیازهای ویژه در ایران و جهان اشاره خواهد شد.
‏2-2- سیرتحولی تاریخی ‏اختلالات یادگیری
‏مطالعه بر ‏روی تاریخچه نارساخوانی مشخص می‏ ‏کند که بقراط حکیم. Hipocrates
‏(460-337 ق.م.) پزشک و دانشمند بزرگ یونانی اولین حکیمی است که اعصاب مغز را متقاطع می‏ ‏دانست و عقیده داشت که فرد مبتلا به فلج راست بدن، اشکال در نیمکره چپ مغز دارد و لذا توانایی خواندن خود را از دست می‏ ‏دهد (سیف‏ ‏نراقی و نادری، 1389).‏
‏به اعتقاد لرنر (1993‏)‏ فرایند تحول و شکل‏ ‏گیری اختلالات یادگیری چهار دوره متمایز را پشت سر گذاشته است که عبارتند از: 1- دوره بنیان‏ ‏گذاری و اطلاعات مربوط به مغز: ‏در دهه 1860، ‏پال بروکا. Broca
‏ از طریق کالبد شکافی به مطالعه مغز بیمارانی که توانایی سخن گفتن را از دست داده بودند، ‏پرداخت. ‏و‏ی‏ دریافت که نواحی خاصی از مغز آنان (سمت چپ لوب پیشانی. Left Frontal Lobe
‏) آسیب دیده است .‏سپس جان هانگلینگز جکسون. Hunghlings Jakson
‏(1874؛ به نقل از سیف‏ ‏نراقی و نادری،1389). نظریه موضع‏ ‏یابی. Localization
‏ را مورد انتقاد قرار داد و اعتقاد داشت که تمام نواحی مغز با یکدیگر در ارتباط هستند و آسیب وارده به یک ناحیه از مغز، کنش کلی مغز را تغییر می‏ ‏دهد. او مخالف این بود که مغز انسان از مجموعه‏ ‏ای از مراکز مستقل ‏تشکیل شده است. کاسمال. Kussmaul
‏(1872؛ به نقل از سیف نراقی و نادری،1389)، برای اولین بار واژه "کوری کلمه". Word blindness
‏ را برای افرادی که علیرغم داشتن توانایی بینایی، ذهنی و گفتاری طبیعی قادر به خواندن و نوشتن نبودند، بکار برد. در سال 1896، مورگان

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  برای مشاهده توضیحات فایل  مبانی نظری وپیشینه تحقیق اختلالات یادگیری  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری وپیشینه تحقیق اختلالات یادگیری روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق اختلالات یادگیری
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.