مبانی نظری وپیشینه تحقیق اتیسم یا در خود ماندگی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اتیسم یا در خود ماندگی مبانی نظری وپیشینه تحقیق اتیسم یا در خود ماندگیدانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق اتیسم یا در خود ماندگی مبانینظریوپیشینهتحقیقاتیسمیادرخودماندگیمبانینظریوپیشینهتحقیقاتیسمماندگی-------
مبانی نظری وپیشینه تحقیق اتیسم یا در خود ماندگی
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 45
حجم فایل: 87
قیمت: 55310 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 45 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
- اتیسم
اتیسم از ریشه یونانی، اتوسAthos
به معنای خود یا درخود گرفته شده است(وینگWing
،1989). اتیسم از سوی انجمن روان پزشکی امریکا به عنوان یک اختلال رشدی عمیق دسته بندی شده است و سه ویژگی اصلی دارد که همگی باید قبل از سه سالگی در کودک ظاهر شوند که عبارتند از:
1-آسیب کیفی در عملکرد متقابل اجتماعی
2- آسیب در ارتباط و فعالیت های ذهنی
3- محدودیت های فوق العاده در زمینه ی علایق و فعالیت ها
اختلال درخودماندگی در سنین پیش دبستانی یعنی هنگامی که آسیب های زبان و شناخت قابل شناسایی هستند تشخیص داده می شوند. نشانه های درخودماندگی را می توان در 2 سال اول زندگی مشاهده کرد(استونAston
، 1997).
2-1-1- ویژگی های اصلی اختلال درخودماندگی
با وجود دامنه ی وسیع نشانه های درخودماندگی، تقریبا سه نشانه نقص در مهارت های اجتماعی، نقایص زبانی و رفتارهای کلیشه ای و یک نواخت مورد تاکید است( اکوسلیا، 1999؛ ترجمه کاکاوند، 1388)
2-2- مهارت های اجتماعی:
مهارت های اجتماعی مهارت هایی هستند که به افراد اجازه می دهند تا تعاملات مثبتی را با دیگران شروع کرده و ادامه دهند و شامل مهارت هایی مانند برقراری ارتباط، حل مساله، تصمیم گیری، خودمدیریتی و روابط با همسالان می باشد(دفن بیکرDeffenbacher
،2000)