مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس مدیران و اثربخشی

-------

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس مدیران و اثربخشی
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 30
حجم فایل: 37
قیمت: 55310 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 30 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس و اثربخشی
فصل دوم: بررسُی مطالعات پیشین 15
2-1 خود 17
2-2 خودپنداره 22
2-3 عزت نفس 26
2-4 عزت نفس و جنسیت 30
2-5 اثر بخشی 32
2-6 نقش مدیر در اثر بخشی مدارس 34
2-7 معُیارهای ارزیابی اثربخشی مدیران 35
2-8 ویژگی هاُی مدیران اثر بخش 43
مقدمه
میزان رضایت از خود یا ارزشی که انسان برای خود قائل است ، اهمیت بسیار زیادی در رفتار درونی فرد دارد ، و بیشتر صاحب نظران برخورداری از عزت نفس را بعنوان عامل مرکزی و اساسی در سازگاری عاطفی – اجتماعی افراد می دانند.
نیاز فرد به احترام، عشق و با ارزش بودن از جانب دیگران ، نیاز آموختنی است و جزء خود پندار می باشد و با قسمت اعظمی از تجارب فرد همراه است.
این نیاز یک نیاز دوجانبه است. به این معنی که اگر فردی نیاز دیگران را به احترام و نظر مثبت ارضاء کند ، لزوما نیاز خود وی به نظر مثبت ارضاء می شود و فرد از برآورده شدن آن احساس خوشنودی می کند. بنابراین ارضاء این نیاز در دیگران ، آنقدر قوی است که فرد ممکن است آن را بر تجارب مثبتی که در جریان تحقق نفس احساس می کند ، ترجیح دهد.
