مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره رهبری آموزشی

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره رهبری آموزشی

۵ بازديد ۰ نظر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره رهبری آموزشی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره رهبری آموزشی مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره رهبری آموزشی مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره رهبری آموزشیدانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره رهبری آموزشی مبانینظریوپیشینهتحقیقدربارهرهبریآموزشیمبانینظریپیشینهتحقیقدربارهرهبریآموزشی

-------

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره رهبری آموزشی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره رهبری آموزشی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 30
حجم فایل: 52
قیمت: 40000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 30 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره رهبری آموزشی
‏رهبری آموزشی
‏تعاریف رهبری‌ و تفاوت آن با مدیریت
‏با توجه به مـطالعات وسیعی که در زمینهء تفاوتهای‌ موجود‌ میان‌ رهبری و مدیریت‌ صورت گرفته است،‏ ‏دیگر جایی برای این تصور نادرست که این مـفهوم مـترادف‌ هستند،‏ ‏باقی‌ نـمی‌ماند.‏ ‏رهبری‌ در اصل نسبت به مدیریت مفهوم وسیع‌تری دارد و مدیریت نوع خاصی از رهبری‌ بـه‌ شـمار‌ می‌رود که در آن،کسب هدفهای سازمانی‌ بر سایر هدفها اولویت دارد.‏ ‏پس از بررسی جامعی در ادبیات‌ مدیریت، استاگ‌ دیل Stage deayl
‏(1974)‏ به این نـتیجه رسـید کـه:"تعاریفی که از رهبری وجود دارد،‏ ‏تقریبا به‌ تعداد‌ اشخاصی‌ است‌ که کوشیده‌اند این مفهوم را تـبیین کنند"‏(هدایتی نیا و علوی، 1385).
‏رهبری بـرحسب ویـژگیها و صفات فردی،‏ ‏رفتار فردی،‏ ‏نفوذ در دیگران، الگوهای‌ تعاملی،‏ ‏روابط،‏ ‏نقشها(وظایف)،‏ ‏تصور‌ دیگران‌ دربارهء نفوذ قانونی آنان‌‏ ‏تعریف شده است.‏ ‏نمونهء بعضی از این تـعریفها کـه طـی‌ چند‌ دههء اخیر بیان شده‌اند به‌ شرح زیر است:
‏از نظر تاتنبام،‏ ‏رهبری عبارت است از:‏ ‏نفوذ میان‌فردی Interpersonal Influence
‏‌‏ ‏که در وضـعیتی خـاص‌ از طریق‌ فرایند ارتباطات در جهت دست‌یابی به هدف یا اهدافی معین اعمال‌ می‌شود‏(میر کمالی،‏ 1389).
‏استونر،‏ ‏رهبری را‌ فرایند‌ هدایت و اعـمال نـفوذ بـر فعالیتهای گروه‌ یا‌ اعضای‌ سازمان‌ تعریف می‌کند.‏ ‏به عقیدهء وی،‏ ‏این تعریف سه کاربرد‌ مهم‌ دارد:‏ ‏نخست‌ آن‌که رهـبری در رابـطه با زیردستان و پیروان مطرح می‌شود؛‏ ‏چون این افراد باید دستورات‌ رهبر‌ را بپذیرند.‏ ‏دوم آنکه رهبری مـستلزم‌ تـوزیع‌ نـابرابر قدرت‌ میان‌ رهبر‌ و اعضای گروه است و تردیدی نیست‌ که‌ قدرت رهبر به مراتب از پیروان‌ بیشتر است.

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  برای مشاهده توضیحات فایل  مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره رهبری آموزشی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره رهبری آموزشی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره رهبری آموزشی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.