مبانی نظری وپسیشینه تحقیق عقب ماندگی ذهنی و سازگاری اجتماعی
مبانی نظری وپسیشینه تحقیق عقب ماندگی ذهنی و سازگاری اجتماعی مبانی نظری وپسیشینه تحقیق عقب ماندگی ذهنی و سازگاری اجتماعیدانلود مبانی نظری وپسیشینه تحقیق عقب ماندگی ذهنی و سازگاری اجتماعی مبانینظریوپسیشینهتحقیقعقبماندگیذهنیوسازگاریاجتماعی-------
مبانی نظری وپسیشینه تحقیق عقب ماندگی ذهنی و سازگاری اجتماعی
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 53
حجم فایل: 101
قیمت: 55310 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 53 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظری وپسیشینه تحقیق عقب ماندگی ذهنی و سازگاری اجتماعی
پیشینه تحقیق
چهار چوب پنداشتی
مروری بر مطالعات پیشین
1-2-چهار چوب پنداشتی
این فصل مشتمل بر چهار چوب پنداشتی و مروری بر مطالعات انجام شده میباشد.
چهار چوب پنداشتی این پژوهش بر اساس مفاهیم عقب ماندگی ذهنی و سازگاری اجتماعی است.
عقب ماندگی ذهنی بیماری نیست؛ بلکه حاصل یک فرایند بیمارگونه در مغز و با محدودیت در کارکرد هوشی و انطباقی است. علت عقب ماندگی ذهنی غالبا نامشخص میماند و پیامدهای آن در مشکلات بیمار در کارکرد هوشی و مهارتهای زندگی تظاهر میکند.
در میانه دهه 1800 بسیاری از کودکان مبتلا به عقب ماندگی ذهنی به مؤسسات شبانهروزی و بر اساس این باور که اگر این کودکان آموزش جدیدتری دریافت کنند، خواهند توانست به خانوادههای خود باز گردند و در جامعه در سطحی بالاتر فعالیت نمایند، سپرده شدند. این مؤسسات شبانهروزی ویژه کودکان مبتلا به عقب ماندگی در اواسط دهه 1900 به اوج خود رسید. آگاهی مردم از شرایط پرازدحام، غیربهداشتی و در مواردی توام با سوء رفتار مؤسسات به طلوع نهضت مؤسسهزدایی منجر گردید. از اواخر دهه 1960، کودکان معدودی به مؤسسات شبانه روزی سپرده شدهاند و مفهوم وارد کردن در محیط مدارس و بهنجارسازی در موقعیتهای زندگی بین گروههای طرفدار و اکثر مردم بارزتر شده است.