پیشینه وپیشینه تحقیق قابلیتهای بازاریابی
پیشینه وپیشینه تحقیق قابلیتهای بازاریابی پیشینه وپیشینه تحقیق قابلیتهای بازاریابیدانلود پیشینه وپیشینه تحقیق قابلیتهای بازاریابی پیشینهومبانینظریتحقیققابلیتهایبازاریابیپیشینهومبانینظریتحقیققابلیتهایبازاریابی-------
پیشینه وپیشینه تحقیق قابلیتهای بازاریابی
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 39
حجم فایل: 71
قیمت: 55310 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 39 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
2-1 مقدمه
جستجوی راه های جدید جهت رقابت در بازارهای رقابتی جوهره اصلی تفکر استراتژیک و استراتژی بازاریابی بوده و کسب مزیت رقابتی موضوع اصلی مباحث استراتژی است(حسینی و پناهی، 1386). بقای سازمان ها در محیط رقابتی امروز، راهی جز کسب مزیت رقابتی برای ایشان باقی نمی گذارد. تئوری پردازان علم مدیریت دو رویکرد برای کسب مزیت رقابتی مطرح نموده اند، رویکردی که مبتنی بر فرصت های محیطی است و رویکردی که مبتنی بر قابلیت های داخلی سازمان است. مطالعات متعددی توسط پژوهشگران دو دهه اخیر نشان داده است که مزیت رقابتی مبتنی بر قابلیت های داخلی سازمان، بهترین منشأ برای مزیت رقابتی است. از این رو انتخاب این رویکرد جهت تحلیل و بررسی منشأ رقابتی، روشی آزموده و مطمئن است(حاجی پور و مؤمنی، 13). مزیت رقابتی پایدار یک سازمان عمدتاً در پی ایجاد مزیت رقابتی در منابع داخلی آن حاصل می گردد(هانت و مورگان - Hunt & Morgan
، 1995). وقتی که محیط خارجی به سرعت هرچه تمام تر در حال تغییر و پیشرفت است، تنها رویکردهای داخلی مانند رویکرد منبع محور می تواند مبنای ثابت و پایداری را در اخذ تصمیم های استراتژیک فراهم نماید(نارایانان - Narayanan
، 2001). نگرش بر مبنای منابع اساساً عملکرد سازمانی را تابع ویژگی های سازمانی می داند و رابطه بین مشخصه های سازمانی و نتایج عملکردی را بررسی می کند. اصل پایه ای نگرش بر مبنای منابع این است که سازمان متشکل از مجموعه های منابع است ومنبع مزیت رقابتی، منابع سازمان بوده، ویژگی ها و خصوصیات منابع، چگونگی مزیت و حد پایداری آن را تعیین می کند(مهری و خداداد حسینی، 1384).
2-2 مبانی نظری
2-2-1دیدگاه مبتنی برمنابع (RBV) :