پیشینه وپیشینه تحقیق گرایش به داخل هزینه
پیشینه وپیشینه تحقیق گرایش به داخل هزینه پیشینه وپیشینه تحقیق گرایش به داخل هزینهدانلود پیشینه وپیشینه تحقیق گرایش به داخل هزینه پیشینهومبانینظریتحقیقگرایشبهداخلهزینهپیشینهومبانینظریتحقیقگرایشداخلهزینه-------
پیشینه وپیشینه تحقیق گرایش به داخل هزینه
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 22
حجم فایل: 43
قیمت: 55310 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 22 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
گرایش به داخل/ هزینه- Internal/ cost orientation
مقدمه
همه سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی امروزه درصدد افزایش بهره وری در کارها و ایجاد ارزش بیشتر برای فعالیت ها ودر نتیجه محصولات نهایی خود هستند. در دهه 1960 سازمان های انتفاعی به بهبود فرآیندهای درون سازمانی روی آوردند. و در دهه 70 سازمان ها به توسعه جزئیات استراتژی های بازار و مشتری گرایی پرداختند. در دهه 80 با افزایش تنوع در الگوهای مصرف مشتریان، سازمان ها به توسعه محصولات جدید برای ارضای نیاز مشتریان علاقه مند شدند، که مدل مایکل پورتر در این دهه پا به عرصه ظهور گذاشت. از دهه 1990 به بعد بود که سازمان ها دریافتند برای باقی ماندن در عرصه رقابت فعالیت های سایر نهادهای تأمین کننده و توزیع کننده و هماهنگی با آنها در کاهش هزینه ها و افزایش ارزش نقش حیاتی دارد و از این زمان بود که بحث زنجیره تأمین مطرح گردید(شقاقی و نقشینه، 1388). رویکرد زنجیره ارزش، راهی برای بررسی نظام مند (سیستماتیک) فعالیت های سازمان است. بنابراین رویکرد زنجیره ارزش، به منظور فهم رفتار هزینه ای سازمان و منابع بالقوه یا موجود آن، به تجزیه فعالیت های سازمان به فعالیت های راهبردی دست بزنند. در این دیدگاه، شرکت ها مزیت رقابتی را از طریق عملکرد بهتر و ارزان تر فعالیت های راهبردی نسبت به رقبا کسب خواهند کرد(قره چه و ابوالفضلی، 1386). گرایش به داخل/ هزینه بر کارآیی در کلیه اجزای زنجیره ارزش تأکید می کند و با استراتژی رهبری هزینه های مایکل پورتر(1980) مرتبط است(تئودوسیو و همکاران، 2012). از دیدگاه پورتر استراتژی ها به سازمان این امکان را می دهند که از سه مبنای متفاوت از مزیت رقابتی بهره گیرد. آنها عبارتند از: رهبری در هزینه ها، متفاوت یا متمایز ساختن محصولات و خدمات و سرانجام تمرکز نمودن همه توجه بر محصولات و خدماتی خاص.در رهبری هزینه ها شرکت اقدام به تولید و عرضه محصولات استاندارد می کند که بهای تمام شده هر واحد برای مشتری کاهش می