پیشینه وپیشینه تحقیق سرمایه سازمانی
پیشینه وپیشینه تحقیق سرمایه سازمانی پیشینه وپیشینه تحقیق سرمایه سازمانیدانلود پیشینه وپیشینه تحقیق سرمایه سازمانی پیشینهومبانینظریتحقیقسرمایهسازمانیپیشینهومبانینظریتحقیقسرمایهسازمانی-------
پیشینه وپیشینه تحقیق سرمایه سازمانی
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 23
حجم فایل: 46
قیمت: 55310 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 23 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
سرمایه سازمانی- Organizational Capital
مقدمه
در محیط نامطمئن امروز، شرکت ها باید برای رویارویی با رقابت جهانی وخواسته ی به سرعت در حال تکامل مشتری، راه حل های مستمر را توسعه دهند. در چنین زمینه ای، به احتمال زیاد دانش به جای منابع سنتی نظیر دارایی های ثابت و یا فیزیکی یک منبع مهم برای دستیابی به مزیت رقابتی است. این استدلال قویاً اهمیت سرمایه گذاری در دارایی های به سختی تقلیدپذیر نظیر بازارگرایی، یادگیری سازمانی، وفاداری مشتری یا موقعیت نسبی در کانال توزیع را نشان می دهد(کویین، آندرسون و فینکلستین-Quinn Anderson& Finkelstein
، 2005). سرمایه سازمانی به منابع خاصی گفته می شود که می توانند دانش، مهارت و تخصص های شخصی شده را به وسیله اعضای سازمان به تخصص سازمانی تبدیل و به طور متقابل منابع سازمانی را به اشتراک بگذارند(هایژیان و چوانمینگ-Haijian& Chuanming
، 2009). سرمایه ساختاری شامل سخت افزار، نرم افزار، پایگاههای داده، ساختار سازمانی، حق انحصاری اختراع، علامت های تجاری و دیگر قابلیت های سازمانی به منظور پشتیبانی از بهره وری می باشد. به عبارتی دیگر سرمایه سازمانی شامل دانش نهادیه شده و تجربه کدبندی شده ای است که در داخل پایگاه های داده، ساختارها، ها و فرآیندهای سازمان می باشد و مورد استفاده قرار می گیرد(قلیچ لی و همکاران، 1388). شولتز و جوب-Schulz & Jobe
(2001) بیان می کنند که با ذخیره سازی دانش شرکت ها می توانند ارتباط درون واحدی را تشویق کنند، تیم های میان کارکردی ایجاد نمایند و زبان تخصصی را در میان دیگران توسعه دهند. سرمایه سازمانی یک تسهیل کننده بسیار مهم برای سرمیه اجتماعی است به این معنا که تمام فرصت ها برای اشتراک گذاری دانش می تواند همکاری و تعامل میان افراد را بهبود بخشد و به شکل مثبت بر سرمایه اجتماعی اثر بگذارد.
2-2-9-2 بیان مسأله