مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن
مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتندانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن مبانینظریوپیشینهتحقیقنوشتنمبانینظریپیشینهتحقیقنوشتن-------
مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوشتن
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 31
حجم فایل: 52
قیمت: 55310 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 31 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
2
نوشتن
فراگیری نوشتن، بویژه نوشتن تفکرات و احساسات، یک راهکار بی بدیل گسترش دامنه ی اجتماعی شدن فرد است. کودک با یادگیری توانایی نوشتن در می یابد که می تواند نیات خود را از راه دیگری چون نوشتن، و بدون حضور خود به اطلاع دیگران برساند. بنابراین می توان ادعا نمود که اختلال و کاستی در این مقوله، احتمالا عاملی در جهت کاهش دامنه ی اجتماعی شدن فرد است. بنابراین، درست نوشتن و بیان افکار و احساسات به شیوه ی کتبی و نوشتاری، توانایی بسیار ارزشمندی است که والدین و مربیان باید در خصوص آموزش آن سعی وافی مبذول دارند و فلسفه آموزش و تمرین انشا نویسی و انجام تمرین های مناسب در آن باید مد نظر باشد (سیف نراقی و نادری، 1390).
نوشتن یک روش بسیار پیچیده ی ابراز عقیده است که هماهنگی مجموعه ای از توانایی های دیداری-نوشتاری، زبان شناختی و ادراکی را در بر می گیرد. به دلیل این پیچیدگی، این روش یکی از عالی ترین شکل های ارتباط است و معمولا آخرین روشی است که فرا گرفته می شود (هامیل و بارتل، 1381).
2-1-2- مولفه های نوشتن
نوشتن به مجموعه ای از مهارت های نوشتاری مربوط به هم اشاره دارد. این مهارت ها عبارتند از : انشا، املا یا هجی کردن، دستخط.
1-2-1-2- انشا
انشا، توانایی خلق عقاید و بیان آنها در یک ساختار دستوری قابل قبول است، به گونه ای که با اصول سبک شناسی ادبی مطابقت می کند (هامیل و بارتل، 1381). مهارت انشا یا بیان نوشتاری، در بر گیرنده ی توانایی اندیشیدن، تحلیل، ترکیب، نوآوری و تفکر، برای خلق یک اثر نوشتاری است و رسیدن به این مقصود، غایت تمامی نظام