مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال نارسا توجه فزون کنشی
Biederman، 2003، به نقل از صاحبان، امیری، کجباف و عابدی، 1389). فزون کنشی برای اکثر مردم، به خصوص والدین و معلمان واژه ای آشناست. کودکی که در حرکت دائم است، با انگشتانش ضربه می زند، پاهایش وول می خورد، دیگران را هل می دهد، بدون دلیل کنترل خود را از دست می دهد و بی قراری می کند، معمولا فزون کنش نامیده می شود. این کودکان معمولا دشواری هایی در تمرکز بر تکالیف دارند (کرینگ، دیوسون، نیل، جانسون Kring
-------
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال نارسا توجه فزون کنشی
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 29
حجم فایل: 49
قیمت: 55310 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 29 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
2
اختلال نارسا توجه / فزون کنشی
اختلال نارسا توجه / فزون کنشی یک اختلال عصبی-رشدی است که با سه ویژگی اصلی یعنی نارسا توجهی، تکانشگری و فزون کنشی شناخته می شود. این اختلال از شایعترین اختلالات عصبی-رفتاری دوران کودکی است که بخش بزرگی از جمعیت جهان (3 تا 7 درصد کودکان) را مبتلا کرده است (فارون، سرجنت، گیلبرک، بیدرمن Faraone برای مشاهده توضیحات فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال نارسا توجه فزون کنشی اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال نارسا توجه فزون کنشی روی دکمه زیر کلیک نمائید ، 2007، به نقل از جدیدی، شمسایی، مظاهری، خوشابی و فرخی، 1391).
1-2-2- زیر ریخت های اختلال نارسا توجه / فزون کنشی
در چهارمین نسخه ی راهنمای تشخیصی و آماری انجمن روانپزشکی امریکا سه زیر ریخت متفاوت برای این اختلال در نظر گرفته شده است که شامل ریخت معمولا نارسا توجه، ریخت معمولا فزون کنش / تکانشگر، و ریخت ترکیبی می باشد.
1-1-2-2- نارسا توجهی
توجه یک سازه چند وجهی است و افراد با اختلال نارسا توجه / فزون کنشی دشواری زیادی در زمینه ی توجه خودکار به اطلاعات دیداری که میانجی آن مدارهای توجهی خلفی مغز است ندارند. این افراد در خصوص فعالیت