پیشینه تحقیق ومبانی نظری عدالت سازمانی

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

پیشینه تحقیق ومبانی نظری عدالت سازمانی

۵ بازديد ۰ نظر

پیشینه تحقیق ومبانی نظری عدالت سازمانی

دانلود پیشینه تحقیق ومبانی نظری عدالت سازمانی پیشینه تحقیق ومبانی نظری عدالت سازمانی پیشینه تحقیق ومبانی نظری عدالت سازمانیدانلود پیشینه تحقیق ومبانی نظری عدالت سازمانی پیشینهتحقیقومبانینظریعدالتسازمانیپیشینهتحقیقومبانینظریعدالتسازمانی

-------

پیشینه تحقیق ومبانی نظری عدالت سازمانی
پیشینه تحقیق ومبانی نظری عدالت سازمانی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 72
حجم فایل: 486
قیمت: 70310 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 72 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏عدالت سازمانی
‏معنای لغوی عدالت
‏در بیشتر فرهنگ‏ ‏ها و کتاب‏ ‏های لغت به تعریف لفظی و لغوی کلمه عدل و عدالت توجه شده است که پرداختن به همه آنها به تفصیل بیش از حد می انجامد، لذا به برخی از آنها به اجمال اشاره می شود:
‏الف) فرهنگ فارسی معین: در این فرهنگ معانی زیر برای کلمه عدل و عدالت آمده است: 1 ‏–‏ داد کردن، داد دادن، 2 ‏–‏ نهادن هر چیزی به جای خود، 3 ‏–‏ حد وسط میان افراط و تفریط، 4 ‏–‏ دادگری، انصاف، عدالت مقابل ظلم، 5 ‏–‏ داد، 6 ‏–‏ اندازه و حد اعتدال (ندایی 1379، 6).
‏ب) حضرت علی (ع) نیز عدل را قرار دادن هر امری در جای خود معنی می فرماید: العدل یضع الامور مواضع‏ ‏ها (ندایی 1379، 6).
‏ج) در مفردات راغب نیز در تعریف عدل آمده است: عدل= العداله و المعادله: لفظی است که در حکم و معنی مساوات است و به اعتبار نزدیک بودن معنی عدل به مساوات در آن مورد هم بکار می‏ ‏رود.
‏عدل و عدل= در معنی به هم نزدیکند ولی عدل در چیزهایی است که با بصیرت و آگاهی درک میشود و بکار میرود، مثل احکام. ولی واژه های عدل و عدیل در چیزهایی است که با حواس درک می‏ ‏شود مثل اوزان، اعداد و پیمانه‏ ‏ها. پس عدل تقسیط بر اساس استقامت و کمال است. از این رو روایت شده است که "بالعدل قامت السموات و الارض" آگاهی و خبری است بر اینکه هر گاه رکنی از ارکان چهارگانه در عالم افزون بر دیگری یا کم از دیگری می بود جهان بنا بر مقتضای حکمت انتظام می‏ ‏داشت (ندایی 1379، 7).
‏د) در فرهنگ فلسفی بحث مفصلی درباره ریشه لغوی و اصطلاحی عدالت یا صیغه فلسفی وجود دارد. عدالت در لغت به معنی راستی (استقامت) و در شریعت به معنی راستی در راه حق و دوری از مانع و برتری دادن عقل بر هواست. در اصطلاح فقیهان، عدالت پرهیز از گناهان بزرگ و اصرار نکردن در گناهان کوچک و راستگویی و پرهیز از دروغ و رعایت تقوا و دوری از افعال پست است (ندایی 1379، 9).
‏2-1-2 بحث مفهومی و اصطلاحی عدالت
‏بعد از ریشه‏ ‏یابی واژه لغوی عدالت،اینک با توجه به معنی لغوی به بررسی مفهومی و اصطلاحی آن پرداخته می شود. در اینجا با توجه به محدودیت تحقیق، بررسی آرا و افکار همه فیلسوفان و متفکران برای ارائه تعریف امکان ندارد لذا به بررسی عدالت در قرآن و سیره نبوی و اندیشه‏ ‏های امیرالمومنین (ع) و همچنین نظریه برخی از فیلسوفان مانند افلاطون و استاد مطهری اشاره خواهد شد:
‏2-1-2-1 عدالت در قرآن
‏مبنا و زیربنای تمامی اصول، در تمامی اندیشه‏‌‏های سیاسی اسلام عدالت است. آیات الهی اشاره دارند که پیامبران را با مشعل‏‌‏های هدایت فرستادیم و به آنها کتاب و میزان دادیم تا عدالت را بر پا دارند ‏(عمید زنجانی 1373، 311).‏ بنابراین چه بیانی رساتر از این که قرآن استقرار عدالت و گسترش آن را یکی از دو هدف اساسی و فلسفه‏‌‏ی بعثت انبیا ذکر کرده و آن را از صفات الهی و بارزترین خصیصه‏‌‏ی آفرینش و نیکوترین خصلت انسان معرفی کرده است.

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه تحقیق ومبانی نظری عدالت سازمانی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه تحقیق ومبانی نظری عدالت سازمانی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پیشینه تحقیق ومبانی نظری عدالت سازمانی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.