مبانی نظری وپیشینه تحقیق مدل FROو سطح وفاداری مشتری
مبانی نظری وپیشینه تحقیق مدل FROو سطح وفاداری مشتری مبانی نظری وپیشینه تحقیق مدل FROو سطح وفاداری مشتریدانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق مدل FROو سطح وفاداری مشتری مبانینظریوپیشینهتحقیقمدلFROوسطحوفاداریمشتریمبانینظریوپیشینه-------
مبانی نظری وپیشینه تحقیق مدل FROو سطح وفاداری مشتری
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 135
حجم فایل: 6549
قیمت: 69710 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 135 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
9
فصل دوم: مبانی نظری تحقیق
1
مبانی نظری وپیشینه تحقیق مدل FROو سطح وفاداری مشتری
«وفاداری»
مقدمه
در ابتدای فصل دوم راجع به وفاداری مشتریان، تاریخچه آن، تعریف، انواع شاخصهای سنجش وفاداری، و برخی مفاهیم و نکات مربوط به مقوله وفاداری بحث میشود.
وفاداری مشتریان
با ورود به هزاره سوم میلادی، بسیاری از مفاهیم در سازمانهای پیشتاز، مفهومی دیگر پیدا کردهاند، مشتریان وفادار که به طور مکرر از یک فروشنده کالا و خدمات میخرند و نسبت به او نگرش مثبتی دارند و به همین جهت خرید از او را مصرانه به آشنایان خود توصیه میکنند، اهمیت زیادی یافتهاند. تحقیقات نشان میدهد که 5درصد افزایش در وفاداری مشتری باعث میشود 25 تا85 درصد سود شرکت افزایش یابد، این نرخ را “هزینه وفاداری” میگویند (محمدی:1382 ،ص55). همچنین هزینه جذب یک مشتری جدید بین 5 تا11 برابر نگهداری یک مشتری قدیمی است. از طرفی ضرر و زیان از دست دادن یک مشتری در حکم فرار100 مشتری دیگر است زیرا یک مشتری ناراضی، در نهایت حتما سازمان را ترک میکند و پس از جدا شدن از سازمان، مشکل نارضایتی خود را به 8 نفر انتقال میدهد آنها را به سوی رقبا میکشاند(همان: ص20). بنا براین وفاداری مشتری کلید موفقیت تجاری است و مفهوم مشتری وفادار افزایش قابلیت سوددهی در هزینههای پایین است. در دنیای پر تحول امروز، ایجاد نگهداری وفاداری مشتری به تلاشی سخت نیازمند است.
متاسفانه بیشتر سازمانهای تجاری قدیمی، روشهای نوین روابط مشتری را مد نظر قرار نداده و بیشتر مشتریهای خود را از دست دادهاند(مقصودی، 1382، ص261) مشتریان وفادار یا مشتریان ارزشی که مشتریان قدیمی ما هستند، باید همواره در سازمانها مورد تاکید باشند. سازمانها باید از فرار مشتریان جلوگیری کرده، با ارائه یک کار تیمی موثر