مبانی نظری وپیشینه تحقیق فراشناخت
مبانی نظری وپیشینه تحقیق فراشناخت مبانی نظری وپیشینه تحقیق فراشناختدانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق فراشناخت مبانینظریوپیشینهتحقیقفراشناختمبانینظریوپیشینهتحقیقفراشناخت-------
مبانی نظری وپیشینه تحقیق فراشناخت
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 29
حجم فایل: 82
قیمت: 55310 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 29 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
فراشناخت
فراشناخت metacognitive
ابتدا توسط فلاول . Fiaveil
مطرح شد تنها به تبیین و توجیه دانش فرد در مورد فرآیندها و تولیدات شناختی و نظارت بر این فرآیندها بپردازد. فراشناخت به آگاهی انسان از نظام شناختی خود و کنترل و نظارت به آن گفته می شود. به سخن دیگر فراشناخت، دانش یا آگاهی فرد از نظام شناختی خودش یا دانستن در باره ی دانستن است. دانش فراشناختی یاری می کند تا هنگام یادگیری و دانستن امور، شخص پیشرفت خود را در نظر بگیرد همچنین این دانش کمک می کند تا نتایج تلاش ها ارزیابی شود و میزان تسلط بر مطالبی که خوانده شده، سنجیده شود. (سیف، 1392).
تعاریف مختلفی از فراشناخت ارائه شده است که به درک بهتر آن کمک می کند از جمله : دانش فرد در باره ی فرآیندهای شناختی خود و فرآیند سازمان دهی و هماهنگ کردن مجموعه ای از جریان ها (فلاول، 1988) تفکر در باره ی تفکر (براون . Brown
1984) شناخت (براون و دولاچ . Pulach
، 1987)، آگاهی فرد از فراینده ها و راهبردها شناختی اش (فلاول، 1988)، و هر گونه دانش یا فعالیت شناختی که موضوع آن شناخت یا تنظیم شناخت باشد با توجه به تعاریفی که ارائه شد می توان گفت «فراشناخت، مجموعه دانش و فرآیندهایی است که کنش های شناختی فرد را نظارت هدایت و کنترل می کنند و در واقع به مدیریت فعالیت های شناختی می پردازند (به نقل از کارشکی، 1379).
2-1-1 راهبردهای فراشناختی
راهبردهای فراشناختی، مهارت های اجرایی هستند که موفقیت فعالیت یادگیری را ارزیابی می کنند (اوملی و کهات . omeley & chamot
، 1990به نقل ازعاطی نژاد،1391)