مبانی نظری وپیشینه تحقیق جو روانی اجتماعی کلاس
مبانی نظری وپیشینه تحقیق جو روانی اجتماعی کلاس مبانی نظری وپیشینه تحقیق جو روانی اجتماعی کلاسدانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق جو روانی اجتماعی کلاس مبانینظریوپیشینهتحقیقجوروانیاجتماعیکلاسمبانینظریوپیشینهتحقیقروانیاجتماعیکلاس-------
مبانی نظری وپیشینه تحقیق جو روانی اجتماعی کلاس
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 25
حجم فایل: 53
قیمت: 55310 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 25 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
جو روانی-اجتماعی کلاس:
تعاریف:
با توجه به اینکه هدف عمده آموزش و پرورش، اعتلای همه جانبه شخصیت فراگیران، به ویژه در ابعاد اخلاقی، روانی و اجتماعی است، برای بهبود این فرآیند، باید که جو کلاس شایسته و بایسته باشد. مطالعات فراوانی تأثیر جو روانی اجتماعی کلاس را بر پیشرفت تحصیلی نشان داده اند (فریزر و همکاران،1995). بلوم -Bloom
(1994) جو را شرایط، نیروها، وانگیزش های بیرونی، اعم از فیزیکی، فکری، روانی و اجتماعی تعریف می کند.
فریزر(1994) چهار گونه جو روانی-اجتماعی کلاس را بررسی کرد. به نظر او جو روانی-اجتماعی چیره بر کلاس می تواند جوی سرشار از یکپارچگی و همبستگی (میزان وابستگی و پیوند دانش آموزان)، منضبط و تکلیف گرا (میزانی که دانش آموزان تکلیف خود را به موقع و منظم انجام دهند)، فضایی پر برخورد و پر اصطلاک (میزان رفتارهای نادوستانه ی دانش آموزان)، یا جوی آکنده از هم آوری و رقابت (میزان هم آور و رقابت دانش آموزان) باشد.
انواع جو روانی حاکم بر کلاس.
جو روانی-اجتماعی مطلوب که ویژگی های آن عبارتند از: مشارکت دانش آموزان در کلاس، رابطه صمیمی معلم و دانش آموز و برخورداری از حمایت معلم در مواقع مشکل، رابطه صمیمی دانش آموزان با هم، برقراری نظم و مقررات در کلاس، سازماندهی مطالب آموزشی در کلاس، اهمیت دادن به تلاش و انجام وظیفه دانش آموزان، و همچنین در این جو فراوانی روابط اجتماعی وجود دارد و بین ادراک و انتظار تفاوتی نیست و پیشرفت تحصیلی بالاست.
جو روانی-اجتماعی نامطلوب که برعکس جو روانی-اجتماعی مطلوب بیان شده است.