مبانی نظری وپیشینه تحقیق تسهیم دانش

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

مبانی نظری وپیشینه تحقیق تسهیم دانش

۶ بازديد ۰ نظر

مبانی نظری وپیشینه تحقیق تسهیم دانش

دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق تسهیم دانش مبانی نظری وپیشینه تحقیق تسهیم دانش مبانی نظری وپیشینه تحقیق تسهیم دانشدانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق تسهیم دانش مبانینظریوپیشینهتحقیقتسهیمدانشمبانینظریوپیشینهتحقیقتسهیمدانش

-------

مبانی نظری وپیشینه تحقیق تسهیم دانش
مبانی نظری وپیشینه تحقیق تسهیم دانش
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 27
حجم فایل: 46
قیمت: 70310 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 27 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تسهیم دانش
‏تعریف ‏دانش
‏قبل از توضیح مفهوم دانش، لازم است که بین «داده» و «اطلاعات» که کم و بیش القا کننده‌ی مفهوم دانش هستند، تفاوت قائل شویم.
‏داده ها:‏ ‏«‏داده‏‌‏ها‏»‏ ‏رشته‏ ‏واقعیت‏ ‏های‏ ‏عینی‏ ‏و‏ ‏مجرد‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏رویدادها‏ ‏هستند‏. ‏از‏ ‏دیدگاه‏ ‏سازمانی،‏ ‏داده‏‌‏ها‏ - ‏به‏ ‏درستی‏ ‏یک‏ سلسله معاملات ثبت شده‌ی منظم تلقی شده‌اند. داده‌ها تنها بخشی از واقعیت ها را نشان‏ ‏می‏ ‏دهند‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏هر‏ ‏نوع‏ ‏قضاوت،‏ ‏تفسیر‏ ‏ومبنای‏ ‏قابل‏ ‏اتکا‏ ‏برای‏ ‏اقدام‏ ‏مناسب‏ ‏تهی‏ ‏هستند‏. ‏داده‏‌‏ها‏ ‏را‏ ‏می‏‌‏توان‏ ‏مواد‏ ‏خام‏ ‏عناصر‏ ‏مورد‏ ‏نیاز‏ ‏برای‏ ‏تصمیم‏‌‏گیری‏ ‏به‏ ‏شمار‏ ‏آورد،‏ ‏چراکه‏ ‏نمی‏‌‏توانند‏ ‏عمل‏ لازم را تجویز کنند. داده‌ها نشانگر ربط، بی‌ربطی و اهمیت خود نیستند، امّا به هر حال برای سازمان های بزرگ اهمیت زیادی دارند، چراکه مواد اولیه‌ی ضروری برای خلق دانش به شمار می‌روند‏( کشاورزی، 1386).
‏اطلاعات: «اطلاعات» را نوعی پیام به شمار می‌آورند. پیام مورد نظر ما معمولاً به شکل مدرکی مکتوب یا به صورت ارتباطی شنیداری یا دیداری نمود می‌یابد. اطلاعات باید متضمن آگاهی و حاوی داده‌هایی تغییر دهنده باشد. واژه‌ی‏ اطلاعات ‏- inform
‏در انگلیسی به معنای «شکل دادن ‏- information
‏» نیز به معنی «شکل دادن» بینش و دید دریافت کننده‌ی اطلاعات است. اگر بخواهیم معنی واژه‌ی مورد بحث را دقیق تر و سختگیرانه‌تر روشن کنیم، باید بگوییم: «تنها گیرنده می‌تواند مشخص کند که دریافتی‌های او‏ ‏واقعاً‏ ‏اطلاعات‏ ‏بوده‏ ‏و‏ ‏او‏ ‏را‏ ‏تحت‏ ‏تأثیر‏ ‏قرار‏ ‏داده‏ ‏است‏»‏.
‏اطلاعات برخلاف داده‌ها، معنی‌دار هستند. به قول پیتر دراکر: «داشتن ارتباط و هدف، ویژگی اطلاعات است». اطلاعات، نه تنها دارای قابلیت تأثیرگذاری بر گیرنده هستند، بلکه خود نیز شکل خاصی دارند و‏ ‏برای‏ ‏هدف‏ ‏خاصی‏ ‏سازمان‏ ‏می‏‌‏یابند‏. ‏داده‏‌‏ها‏ ‏زمانی‏ ‏به‏ ‏اطلاعات‏ ‏تبدیل‏ ‏می‏‌‏شوند‏ ‏که‏ ‏ارائه‏ ‏دهنده‏‌‏ی‏ ‏آنها، معنی‏‌‏ ‏و‏ ‏مفهوم‏ ‏خاصی

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  برای مشاهده توضیحات فایل  مبانی نظری وپیشینه تحقیق تسهیم دانش  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری وپیشینه تحقیق تسهیم دانش روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق تسهیم دانش
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.