مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم تحقیق)

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم تحقیق)

۶ بازديد ۰ نظر

مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم تحقیق)

دانلود مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم تحقیق) مبانی نظری مدیریت تعارضمدیریت تعارضپایان نامه مدیریتتعریف مدیریت تعارضدانلود مبانی نظریمبانی نظریادبیات تحقیقفصل دوم پایان نامهانواع تعارضهای سازمانیمنابع تعارضفرآیند تعارضراهبرهای مدیریت تعارضاستراتژی های مدیریت تعارضتاریخچ

-------

مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم تحقیق)
مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم تحقیق)
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 11
حجم فایل: 0
قیمت: 37500 تومان

بخشی از متن:

مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم تحقیق)

دسته بندی: وورد

فرمت فایل اصلی: docx ( آماده پرینت )

تعداد صفحات : 11 صفحه

توضیحات:

مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم پایان نامه)، در قالب فایل word و در حجم 11 صفحه، بصورت کاملا ویرایش شده و همراه با ارجاعات درون متنی و فهرست کامل منابع انگلیسی و فارسی مورد استفاده.

بخشی از متن Word :

مدیریت تعارض عبارتست از عمل شناسایی و اداره تعارض با یک شیوه ی معقول، عادلانه و کاراست (سازمان یو. اس. دی. آی ، 2002). تعریفی دیگر از مدیریت تعارض، فرآیند برنامه ریزی است برای پرهیز از تعارض در جایی که امکان بروز آن وجود دارد و سازماندهی آن برای حل تعارض، جایی که رخ می دهد (اسلوکام، 2002).

در طول سال های اخیر سه نظریه متفاوت در مورد تعارض در سازمان ها وجود دارد.

الف) نظریه سنتی تعارض: این نظریه که اولین دیدگاه در زمینه تعارض است عقیده دارد که تعارض بدواً مضر بوده و همیشه دارای اثر منفی بر روی سازمان است. در برابر این بینش مدیران مجبور بودند در حذف تعارض به اقتدار رسمی سازمان تکیه زده و به تجدید ساختار دست بزنند و همین باعث بروز رفتارهای ریاکارانه در سازمان می شود. «این دیدگاه درزمان اوج مدیریت علمی توسعه پیدا کرده است» (شاهرکنی،1380).

ب) نظریه روابط انسانی: این نظریه تعارض را یک پدیده طبیعی و اجتناب ناپذیر در همه سازمان ها می داند و با موجودیت آن در سازمان موافق است. اینان معتقدند که تعارض قابل حذف و از بین بردن نیست و در مواردی وجود آن به نفع سازمان است. این نظریه از اواخر 1940 تا نیمه دوم 1970 رواج داشت (جهاندیده کاظم پور، 1384).

ج) نظریه تعاملی( تعامل گرا): در حال حاضر تئوری تعارض، حول محور دیدگاهی می چرخد که آن را مکتب تعامل می نامند. اگر چه از دیدگاه روابط انسانی باید تعارض را پذیرفت ولی در مکتب تعاملی بدین سبب پدیده تعارض مورد تایید قرار می گیرد که یک گروه هماهنگ، آرام و بی دغدغه مستعد این است که به فطرت انسانی خویش برگردد، یعنی احساس خود را از دست بدهد، تنبلی و سستی پیشه کند و در برابر پدیده تغییر، تحول و نوآوری هیچ واکنشی از خود نشان ندهد. نقش اصلی این شیوه تفکر درباره تعارض این است که این پدیده مدیران سازمان ها را وادار می کند که در حفظ سطح معینی از تعارض بکوشند و مقدار تعارض را تا حدی نگه دارند که سازمان را زنده، با تحرک، خلاق و منتقد به خود نگه دارد(رابینز، ترجمه پارساییان و اعرابی، 1385) .

 

برخی از منابع مورد استفاده:

- برومند، زهرا، 1385، مدیریت رفتار سازمانی، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.

- تونکه نژاد، ماندنی، 1384، نظریه ای جدید در مدیریت تعارض، ماهنامه تدبیر، شماره ی 162، صص 38 – 33.

- رابینز، استیفن پی، 1385، رفتار سازمانی، ترجمه ی علی پارساییان و سید محمد اعرابی، جلد دوم، چاپ نهم، تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی، ص 590 و 584 و 585.

- سلطانی، محمد، 1386، مدیریت تعارض در سازمان ها، ماهنامه صنعت و کارآفرینی، شماره ی 21، صص 20 – 18.

- شاهرکنی، سید حبیب الله، 1380، راهکارهای رویارویی با تعارض، نشریه توسعه مدیریت، شماره ی 34.

- فیاضی، مرجان، 1388، تعارض ادراک شده و سبک های مدیریت آن، پژوهش نامه مدیریت تحول، شماره ی 2 ، صص 110- 91.

- قجری، سمیه، 1385، مدیریت تعارض، فصلنامه بصیرت، شماره ی 37، صص 260 – 250.

- کریمی، فریبا؛ شش پری، لیدا، 1391، مدیریت تعارض، ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه، دی ماه، شماره ی 152، صص 63 – 69.

- گرجی، عبدالرحیم؛ طاهری، محمد علی، 1389، مدیریت و تعارض سازمانی، ماهنامه اصلاح و تربیت، شماره ی 104، دی ماه، صص 32 – 34.

- مقیمی، سید محمد، 1390، سازمان و مدیریت رویکرد پژوهشی، تهران: انتشارات ترمه.

 

 Aland Islands Peac Institute. 2002. 1. Conflict mangement. Available fromworkld wide web:http://www.peace.aland.ficonflict.html.

Slocum J. 2002. Conflict Management.10. Retrieved 9 April 2009 from: http://www.etu.org.za/toolbox/docs/building.

 Erfurt Johm. 2002. Dealing with conflict.4.Available from world wide web: http://www.nsba.org.sbot/toolkit/conflict.html.

 Robins S. P. 2010. Organizational Behavior. Boston: Prentice Hall Publications. 14th edition

....

فهرست مطالب:

مفهوم تعارض

دیدگاههای متفاوت پیرامون تعارض

انواع تعارضهای سازمانی

ویژگیهای تعارض سازنده و تعارض مخرب

تعارض درون فردی

تعارض بین فردی

تعارض درون گروهی

تعارض بین گروهی

تعارض درون سازمانی

استراتژی ایجاد تعارض سازنده در سازمان

فرآیند تعارض

منابع ایجاد تعارض

آثار و نتایج تعارض

مفهوم مدیریت تعارض

راهبردهای مدیریت تعارض

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  برای مشاهده توضیحات فایل  مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم تحقیق)  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم تحقیق) روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم تحقیق)
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.