مبانی نظری سکوت سازمانی

-------

مبانی نظری سکوت سازمانی
فرمت فایل دانلودی:فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 13
حجم فایل: 0
قیمت: 37000 تومان
بخشی از متن:
مبانی نظری سکوت سازمانی
دسته بندی: مدیریت
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: docx
توضیحات:
مبانی نظری سکوت سازمانی (فصل دوم پایان نامه)، در قالب فایل word در حجم 13 صفحه بطور کاملاً ویرایش شده و آماده ارائه به همراه منابع استفاده شده درون متنی و پایان متن، پانوشت های انگلیسی و ....
مبانی نظری نوشته شده در مورد متغیر سکوت سازمانی از لحاظ کیفیت مطالب و کاملاً تضمین شده می باشد و 98 درصد منابع استفاده شده برگرفته از مقالات لاتین می باشد. و تعداد منابع بکار رفته فارسی 2 و لاتین 26 مقاله و کتاب می باشد و از منابع تا سال 2014 استفاده گردیده است.
بخشی از متن :
برخی تعاریفی که صاحب نظران از مفهوم سکوت سازمانی ارائه داده اند عبارتند از:
پیندر و هارلوز (2001) سکوت سازمانی را خودداری کارکنان از بیان ارزیابیهای رفتاری، شناختی و اثربخش در مورد موقعیتهای سازمان، تعریف می کنند. موریسون و میلیکان (2000) نیز، سکوت سازمانی را بعنوان پدیده ای اجتماعی در نظر می گیرندکه کارمندان در آن از ارائه نظرات و نگرانی های خود در مورد مشکلات سازمانی امتناع می ورزند.
و در تعریفی دیگر، سکوت سازمانی اشاره می کند به شرایطی که در آن کارکنان به طور آگاهانه، ایده ها، پیشنهادات و افکار سازنده خود را به طور صریح در مورد سازمان ارائه نمی دهند. این امر میتواند تاثیر مثبت یا منفی در تحولات و تغییرات سازمان داشته باشد. برای مدیران یک سازمان بسیار مهم است که کارکنان خود را، ترغیب کنند تا نگرانیها، ایدهها و دیدگاههای مختلف را برای ایجاد یک محیط مناسب برای آنها ابراز نمایند (موریسون و میلیکن، 2000؛ برنس فیلد، 2009؛ ارنلر، 2010، به نقل از کلینک و آلوسوی، 2014). سکوت سازمانی یک فرآیند ناکارآمد است که میتواند تمام تلاشهای یک سازمان را از بین ببرد و ممکن است به اشکال مختلف، مانند سکوت دسته جمعی در جلسات، سطوح پایین مشارکت در طرحهای پیشنهادی، سطوح پایین صدای جمعی و غیره رخ دهد (سینار، کارسی اوغلو، علی اوغلاری، 2013).
فهرست مطالب:
- تعریف سکوت سازمانی
- انواع سکوت سازمانی
- عوامل موثر در پیدایش سکوت سازمانی
- عوامل موثر بر رفتار سکوت کارکنان
- مولفه های سکوت سازمانی
- پیامدهای سکوت سازمانی
- منابع
برخی از منابع :
- شاهزاده احمدی، روح الله (1391). سکوت سازمانی. نشریه بینش، شماره 1، سال اول، مردادماه 1391.
- زارعی متین، حسن؛ طاهری، فاطمه؛ سیار، ابوالقاسم (1390). سکوت سازمانی: مفاهیم، علل و پیامدها. فصلنامه علوم مدیریت ایران، جلد 1، شماره 21 ، صص 104-77.
Cinar Orhan; karcioglu Fatih; Aliogullari Zisan Duygu (2013). Relationship between organizational silence and organizational citizenship behavior: a survey study in the province of Erzurum Turkey. Procedia - Social and Behavioral Sciences 99 pp 314 – 321. Available online at www.sciencedirect.com
Kilinc Erhan; Ulusoy Hatice (2014). Investigation of organizational citizenship behavior organizational silence and employee performance at physicians and nurses and the relationship among them. Business Management Dynamics Vol. 3 No. 11 November pp 25-34. Available online at www.bmdynamics.com
Karaca Hasan (2013). An Exploratory Study on The Lmpact of Organizational Silence in Hierarchical Organizations: Turkish National Police Case. European Scientific Journal August edition vol. 9 No. 23 pp 38-50.
Morrison E. W. and Milliken F. J. (2000). ‘Organizational silence: a barrier to change and development in a pluralistic world’. 25 706–25.
Van Dyne Linn. Ang Soon. Botero Isabel C. (2003). Conceptualizing Employee Silence & Employee Voice as Multidimensional Constructs. Journal of Management Studies. Vol 40. No 6. PP: 1359-1392.
Pinder C. C. Harlos K. P. (2001). Employee Silence: Quiescence and Acquiescence as Responses to Perceived Injustice. In Rowland K. M. And Ferris G. R. (Eds). Research in Personnel and Human Resources Management. Vol. 20. No 4. PP: 331-369.
Slade Michael Ross (2008). The Adaptive Nature of Organizational Silence: A Cybernetic Exploration of the Hidden Factory The Faculty of The Graduate School of Education and Human Development of The George Washington University.
Dimitris Bouradas And VokalaMaria 2007.Organizational Silence: A New Challenge For Human Resource Management; athense university ofeconomics and businesspp1-19
